Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ..
Det virkede ellers lige som det skulle, nu kan jeg sove helt uden noget 8)
En ven som jeg ofte røg med brugte også rohypnoler til at sove på de første par dage, og det lykkedes også for ham.

Medlem

Møgsvinn skrev:
Det virkede ellers lige som det skulle, nu kan jeg sove helt uden noget 8)
En ven som jeg ofte røg med brugte også rohypnoler til at sove på de første par dage, og det lykkedes også for ham.

Godt at høre det hjalp dig på vej, og at det går dig bedre.
Hold ved :)

Men til andre som evt. ser dette topic; det er altså efter min overbevisning slet ikke nødvendigt at skulle benytte Rohypnoler/Flunitrazepam til at sove på i starten af afvænningen fra hash'en. Som der jo også er andre der skriver.
Hellere bruge nogle mindre stærke benzoer, benzo-lignende præparater som Zolpidem (og de andre i Z-"klassen") eller drikke en øl eller 2.

Synes bare at gå over til et "hårdere" stof pga. du skal kunne sove virker dumt, og der er sikkert også nogle som så bare bliver afhængige af Rohypnoler i stedet for hash, og Rohypnoler, ja det er sq nogle af dem jeg har mest respekt for af alle stoffer.

Junior medlem
Brugeravatar

Pas på... godt nok er det 1 mg. men de er ret effektive, især hvis du ikke er vant til at tage dem... men du får den ultimative søvn ud af det, pas på du ikke holder dig vågen på dem sammen med alkohol, idet at der kan ske sjove ting, som er svære og huske.... haha :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Kan kun advare imod benzodiazepiner, de er nemme at blive glade for da de hjælper godt på søvn osv. men det bliver hurtigt "for nemt" at tage dem. Og de har den kedelige bivirkning at kunne give FYSISK afhængighed efter længere tids brug. Hvis der endeligt skal bruges noget til at falde i søvn på i den klasse så brug zopiclon, eller bedre sederende antihistaminer som diphenhydramin etc.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Efter min mening er det ikke at erstatte det ene misbrug med et andet, at tage noget hypnotika eller benzoer til at falde i søvn på, så længe det er de første dage hvor det er allerværst! Altså bare indtil stormen har lagt sig, og man lige så stille begynder at kunne falde naturligt i søvn igen. De fleste har arbejde/skole der skal passes, og derfor er nattesøvnen vigtig! Hvis man skal have lidt hjælp til at falde i søvn, og lidt hjælp til at banke de værste abstier ned, så er det bare sådan det er.

@Topicstarter: Jeg oprettede selv en tråd sidste år med lignende indhold, http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=20283, det kan være der er noget i den du kan bruge.

Held og lykke med det.

Insane psychedelia user!

at tage flunipam for søvnbesvær grundet hash, er sku da den mest hjernedøde idé... -undskyld mig men det er min mening..

selvfølgelig kan du falde i søvn. det går bare ikke lige så hurtigt når du ik er skæv..

har selv røget hash i 12 år på daglig basis, afbrudt af pauser på mellem 1 og 3mdr. og kan godt nikke gendkendene til lidt besvær med at sove den første uge.. -men fandme ik nok til at begynde på flunitrazepam..!

der er sku ik noget at sige til der findes så mange narkomaner når folk bruger deres hjerne så lidt.. tsk tsk....

hvis du absolut skal ha et substitut, prøv da baldrian..

Medlem

Geografisk sted: Derude
KingOfBongbong skrev:
Hvad er der lige pludslig i vejen med at tage en kold tyrker i stedet for at proppe sig med alle mulige andre drugs der også er sedative! det er trods alt kun et aftenmisbrug og ikke et af de rigtige hæftige all day long misbrug! Måske kunne det også være lidt sundt med at mærke på ens krop hvad man har gjordt ved den?
en anden ting kunne være at fx stoppe rygningen op til en weekend så du har den til at rase abstineserne ud
Dyrk noget okay hård motion før aftensmad så du bliver udmattet om aftenen ! også måske find en god bog du kan ligge og læse i indtil du falder i søvn! så du for smidt tankerne et andet sted hen men stadig slapper af

PRÆCIS.
da jeg stoppede måtte ja ta de 2 dage det nu tog med sved ture (kold sved) og hvad der nu ellers høre sig til, for mig.
altså man kan da ikke forvente at ha det godt hver aften og ikke skulle betale tilbage på en eller anden måde.
ta en kold tyrker det kommer du nok længer med i det lange løb.
desuden er det jo også bare den mindste del af det at stoppe, med hash det er noget er vil skuppe sig på i gemmen længer tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Folk der mener de har "koldsved" skal virklig være glade for de ikke har prøvet at stoppe med Heroin eller Benzos.
DER kan i tale om sved!
Men okay,det er bare mig der er lidt kynisk fordi jeg syntes forskellen er så stor.Jeg ved godt Hash kan give et forbigående ubehag,selvom jeg ikke ville kalde det abstinenser.Og at tage Flunitrazepam på grund af det ville være lidt stærkt vil jeg også mene.Det går jo over i løbet af en uges tid. 8)

Insane psychedelia user!

[quote="Gonzo"]Folk der mener de har "koldsved" skal virklig være glade for de ikke har prøvet at stoppe med Heroin eller Benzos.
quote]

enig..

og lad os lige slå fast en gang for alle MAN KAN IKKE BLIVE AFHÆNGIG AF HASH. ..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
psycofanten skrev:
Gonzo skrev:
Folk der mener de har "koldsved" skal virklig være glade for de ikke har prøvet at stoppe med Heroin eller Benzos.
quote]

enig..

og lad os lige slå fast en gang for alle MAN KAN IKKE BLIVE AFHÆNGIG AF HASH. ..

Konstruktiv kommentar du har der. Selvfølgelig kan man det, du kan blive afhængig af stortset alt.

Insane psychedelia user!

hvis man ingen selvdeciplin og ryggrad har kan man vel godt..
der er ingen fysisk afhængighed.. så hvis man ikke kan stoppe med at ryge hash, er det fordi man ikke vil..

Medlem

Geografisk sted: ..
Hvorfor skulle man dog tage alt ubehaget med og bare "overleve" de første par dage, når man uden konsekvenser kan medicinere sig væk fra problemet?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Møgsvinn skrev:
Hvorfor skulle man dog tage alt ubehaget med og bare "overleve" de første par dage, når man uden konsekvenser kan medicinere sig væk fra problemet?

Slap nu af, som gonzo påpeger så er det altså bare hash og ikke benzoer eller heroin. At tage foreksempel flunitrazepam eller diazepam for at sove i forbindelse med rygestop, er fuldstændog overkill, benzoer er et langt "hårdere" stof.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
psycofanten skrev:
der er ingen fysisk afhængighed.. så hvis man ikke kan stoppe med at ryge hash, er det fordi man ikke vil..

Mht fysisk afhængighed, er det vel bare et spørgsmål om at have et stort nok forbrug?. Jeg har kun røget hash i lidt over 1 år (bong) og da jeg stoppede fik jeg kvalme efter ca. 12 timer. Og hvis jeg spiste noget, skulle jeg virkelig kæmpe for at det ikke kom op igen. Udover det, så kunne jeg (mens jeg røg) kun sove 2 - 2½ time ad gangen, så vågnede jeg, røg et bonghoved og gik i seng igen (sov ca. 8timer dagligt), men jeg røg også 30 - 50g hash i ugen sammen med min kammerat.

Men det er vel bare pga dårlig selvdiciplin og manglende rygrad at jeg fik de symptomer?

Og udover det kan jeg ikke se hvad der er galt i at indtage lidt narko for at falde i søvn?. Hvorfor er det negativt at være narkoman ?. Så længe man ikke nasser for vildt på samfundet, kan jeg ikke se noget galt i det :).

Og ja, jeg er en fucking narkoman, men jeg har mit arbejde, som jeg passer bedre end dem der ikke er narkomaner. Har haft 2 sygedage siden starten af december, og det er helt hundrede at jeg har været påvirket af det ene eller andet hver dag. (primært hash, men havde også en periode hvor jeg tog en del speed i hverdagene).

jeg kan selvfølgelig godt se, at ham der ryger et par joints om dagen ikke får så slemme "abstinenser" når han stopper, men det giver ham fandme ikke ret til at sidde og tro at han ved alt. - nogle folk er så kloge at de kan undvære hovedet :)

Hav en god dag, Chris :)

Insane psychedelia user!

Sway skrev:
psycofanten skrev:

Mht fysisk afhængighed, er det vel bare et spørgsmål om at have et stort nok forbrug?. Jeg har kun røget hash i lidt over 1 år (bong) og da jeg stoppede fik jeg kvalme efter ca. 12 timer. Og hvis jeg spiste noget, skulle jeg virkelig kæmpe for at det ikke kom op igen. Udover det, så kunne jeg (mens jeg røg) kun sove 2 - 2½ time ad gangen, så vågnede jeg, røg et bonghoved og gik i seng igen (sov ca. 8timer dagligt), men jeg røg også 30 - 50g hash i ugen sammen med min kammerat.

Men det er vel bare pga dårlig selvdiciplin og manglende rygrad at jeg fik de symptomer?

Og udover det kan jeg ikke se hvad der er galt i at indtage lidt narko for at falde i søvn?. Hvorfor er det negativt at være narkoman ?. Så længe man ikke nasser for vildt på samfundet, kan jeg ikke se noget galt i det :).

Og ja, jeg er en fucking narkoman, men jeg har mit arbejde, som jeg passer bedre end dem der ikke er narkomaner. Har haft 2 sygedage siden starten af december, og det er helt hundrede at jeg har været påvirket af det ene eller andet hver dag. (primært hash, men havde også en periode hvor jeg tog en del speed i hverdagene).

jeg kan selvfølgelig godt se, at ham der ryger et par joints om dagen ikke får så slemme "abstinenser" når han stopper, men det giver ham fandme ikke ret til at sidde og tro at han ved alt. - nogle folk er så kloge at de kan undvære hovedet :)

Hav en god dag, Chris :)

hehe.. og nogen er så dumme de render rundt uden hovedet...

kvalme kan også være psykisk betinget..
og kvalme er også en meget mild form for abstinenser, hvis du sætter den op i mod de ubehageliheder der kan opstå efter et misbrug af flunitrazepam..

Efter hvad jeg kan se bor du stadig hjemme ved din far, så den der med at leve som lykkelig narkoman(uden at nasse på samfundet) er stadig en optimistisk illusion..

sådan som jeg tolker det du skriver, er du forst lige begyndt på din "downward spiral" og jeg vil råde dig kraftigt til at tænke over hvad du har gang i..(specielt hvis du får så "stærke" abstinenser ved så mildt et stof som galar)

har selv været helt der ude hvor jeg ikke kunne bunde.. -og det er sku ik sjovt at vågne op og se man ik har styr over en skid, når man troede man havde fod på det..

:peace:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Nu kender jeg udemærket abstines symptomerne på benzoer, heroin osv - kender flere der har været helt ude i tovene, så den skal du ikke komme med.

Personligt valgte jeg at trappe ned, i stedet for at gå kold tyrker, da jeg ikke gad rende rundt med kvalme 24/7 & jeg havde ikke narko ved hånden der kunne tage mine abstinenser (keta & benzoer) Jeg har et forholdsvis hårdt arbejde (knokler hele natten) - arbeit machst frei! men jeg kunne sku ikke sove når jeg kom hjem, eller jo, min krop kunne "sove", men det kunne hjernen ikke..

Er generelt meget imod rekreativ brug af benzoer, fordi folk bliver fucking mystiske af det. Jeg bor i sønderjylland, og her spises der jo flunipam som slik (de gider ikke DZP, fordi de ikke virker :S) Jeg har, i den tid jeg har taget narko, indtaget 5mg flunipam og 15 mg dzp/valium (på snart 2 år)..

Selvfølgelig stopper man ikke sit hashmisbrug mandag morgen, man starter i en ferie eller op til en weekend, og så tager man selvfølgelig ikke benzoer i weekenden. der kan man drikke lidt øl, for at tage det værste, besøge nogle der ikke ryger, besøger sin mormor, går en tur. bare et eller andet :). og så kan man evt tage en benzo til at sove på de første par dage i arbejdsugen - men så heller ikke mere.

og hvis du gerne vil vide det, så bor jeg ikke hjemme. Kan ikke enes med min far, så bor ved min kammerat indtil vi finder en lejlighed. Jeg betaler godt nok ikke noget for at bo her, men jeg vil til hver en tid hellere gå ned til bageren og købe noget mad, end at spørge ham/hans forældre om jeg må tage noget i køleskabet.

Chris

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]