Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: 2 CB vs. 2 CI
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg mener nu at Dex har ret, der er sgu ikke tilsat iod til alt salt, de har to slags i mit supermarked, en hvor der står "tilsat iod" og en hvor der ikke står noget...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er for nylig blevet opmærksom på at halogener (f.eks. iod) bundet til en aromatisk ring (som f.eks. i 2C-I), ikke nedbrydes til frie halogener og optages i kroppen, men udskilles i en form hvor halogen-atomet stadig er bundet til phenylringen.
Dermed er der IKKE nogen risiko for at man akkumulerer for megen iod i kroppen ved brug af 2C-I. Undskyld forvirringen. Med min nuværende viden ser jeg ikke nogen umiddelbar grund til at 2C-I skulle være farligere end 2C-B.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nice... har du nogen reference for metabolismen af 2,4,5-substituerede phenethylaminer? (Ren nysgerrighed)

For at bidrage til diskussionen, havde jeg for nyligt min første (og sikkert sidste) oplevelse med (20 mg.) 2C-I.

Umiddelbart, kunne jeg ikke sætte finger på nogen forskellige i det psykiske aspekt (højst sandsynligt, fordi at jeg til festival, og havde meget andet at lave, end at sidde og evaluere et hallucinogen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])...

Den eneste markante forskel jeg bemærkede, var forskel på hallucinationerne - 2C-I virkede lidt "dystert" i det, og jeg bemærkede en "abemands"-effekt, da jeg så min kropsbehåring på armene vokse rimelig frodigt! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

...Det har jeg ikke oplevet på 2C-B.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> Jeg har fundet noget info om metabolismen her.

In our memories
Brugeravatar

Takker, jeg har nogle rapporter om GHB, og et par stykker omkring MDMA neurotoksisitet, som jeg PDF'er når jeg kommer i nærheden af en scanner...

Edit: Noget jeg kom til at tænke på; Hvad nu hvis 2C-B er på HBr-formen - kan Bromen så ikke blive optaget i kroppen, selvom atomet på 4. position bliver udskilt?

Edit #2: Jeg er nået så langt, efter at ha' læst PDF'en igen, at metabolitterne forbliver på salt-formen, for at kunne blive udskilt via urin..?

[ 20 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Insane psychedelia user!

Hvis man indtager det på HBr-form, vil man uden tvivl optage noget brom. Det bliver, i hvert fald i en vis grad, omdannet til andre saltformer under metabolismen. Men det gør nu heller ikke så meget. Bromid er ganske uskadeligt. Man skal bare ikke indtage noget på HI-form.

Junior medlem

Geografisk sted: norge
er 2c1 det samme som 2ct7?

In our memories
Brugeravatar

Nej, 2C-I (i) er 2C-I.

2C-B er heller ikke det samme som 2C-T-2.

Tjek PIHKAL for mere information.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]