Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Prometheus :

Tak for et meget detaljeret svar mester!
Lige hvad jeg manglede! 8)

Bekymre mig meget om mine venner, derfor jeg lige skulle vide om det var skadeligt osv. Stoffer/medicin, skal jo omgås med en vis præcision! (I mine øjne ihvertfald)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Er det bare noget du trækker ud af røven eller hvor får du den info fra?

Ved du evt. hvad Kodein bliver nedbrudt til over tid?

Jeg siger ikke at det skulle være skadeligt, det er bare utroligt at se hvor mange som råder folk til noget, som potentielt kunne være farligt uden at have nogen form for baggrund til at svare på det.

Nej jeg har ikke det fjerneste belæg for det jeg skriver. Kun at jeg i denne tråd om mine ældre-end-tiden-selv-kodeinpiller får at vide, at jeg trygt ka' æde dem.

Det ka' da godt være jeg sku' ha' udtrykt mig i mere neuttrale vendinger, men den anden tråd og det at vi kun snakker om 5 måneder taget i betragtning...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Haha, jaah, "mine venner" tager også nogle gange kodein for at hygge sig ;)
Spis dem roligt, "mine venner" har tit spist for gamle opiater, og de virker sgu stadig dagen efter udløbsdatoen :o

Junior medlem

Hvis man skulle få en rus ud af at spise Kodein DAK tabletter, hvor mange mg snakker vi så om? Har ikke kunne finde nogen konkret dosevejledning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

250-300Mg .. Men husk at starte lavt ud, i tilfælde af du ikke kan tåle dem, eller syntes rusen er øveren! :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Får dog personligt ikke selv noget ud af 300-350 mg., højst lidt hovedpine. Nogle er uheldige. :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

True!

Jeg fik noget ud af det, de første par gange. Efter var det bare lidt mærkelig mave fornnemelse og ja en smule hovedpine. Så det er droppet! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
DR-D skrev:
Homo Superior skrev:
Nej du ka' trygt spise dem, som techno-tramperen skriver, så er det værste der ka' ske at de er blevet svagere.
I øvrigt er fem måner ikke en skid - jeg har personligt spist kodein, der var næsten 10 år for gammelt (hvis jeg husker rigtigt) :D

Jeg siger ikke at det skulle være skadeligt, det er bare utroligt at se hvor mange som råder folk til noget, som potentielt kunne være farligt uden at have nogen form for baggrund til at svare på det.

jeg er fuldstændig enig i denne statement, der burde være sanktioner over for sådanne folk der hælder mundlort ud over hele gulvet.

Er Moderatorerne ligeglade med sagligheden herinde?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Khazim skrev:
DR-D skrev:
Homo Superior skrev:
Nej du ka' trygt spise dem, som techno-tramperen skriver, så er det værste der ka' ske at de er blevet svagere.
I øvrigt er fem måner ikke en skid - jeg har personligt spist kodein, der var næsten 10 år for gammelt (hvis jeg husker rigtigt) :D

jeg er fuldstændig enig i denne statement, der burde være sanktioner over for sådanne folk der hælder mundlort ud over hele gulvet.

Er Moderatorerne ligeglade med sagligheden herinde?

Så du ikke hans forklaring længere oppe?
han er vist ikke den eneste der lukker mundlort ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det eneste der ville ske hvis Kodeinen var gammel,var ar den ville blive svagere.Men det tager altså et stykke tid.Jeg har personligt fundet Morfin og lign.fra 2 verdenskrig hos en læge,og det eneste der var "galt med det",var lidt opslemmning(det var ampuller).Jeg turde ikke fixe det,men det var der selfølgelig andre der var parat til.Det fejlede intet.På det tidspunkt har det vel været omkring 60 år gammelt.

Senest rettet af Gonzo 31 okt 2008 17:28, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
trådstarter, skal det forståes sådan at først var det nogen din kammerat ejede, men da du så fik svar så blev de på magisk vis dine ? og så mistede du dem simpelthen til en ven igen ? i det første indlæg skriver du nemlig at det er nogen din ven har stående men da du så fik svar så var det dine, skrev du ihvertfald. men da så der kom en diskution igang om det, så var det din vens igen, dine indlæg lyder faktisk lidt som om du ikke rigtig har styr over hvem der ejer pillerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

extanor :

Ja, har skrevet lidt forskelligt "Dem" Og "mine". Da jeg selvfølgelig har fået nogen af dem. Er det et større problem? Jeg ønsket bare info om det var skadeligt når det var for gammelt. Om det så er mine eller dronningens er vel lige meget. Stadig gavnligt information til mig, og alle andre som skulle have samme spørgsmål..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gonzo skrev:
Det eneste der ville ske hvis Kodeinen var gammel,var ar den ville blive svagere.Men det tager altså et stykke tid.Jeg har personligt fundet Morfin og lign.fra 2 verdenskrig hos en læge,og det eneste der var "galt med det",var lidt opslemmning(det var ampuller).Jeg turde ikke fixe det,men det var der selfølgelig andre der var parat til.Det fejlede intet.På det tidspunkt har det vel været omkring 60 år gammelt.

Fordi det kunne fixes er det vel ikke noget bevis for at gamle opiater ikke nedbrydes til skadelige stoffer?

Normalt bliver medicin jo givet en holdbarhedsdato der skal sørge for at præparatet inderholder den påskrevne mængde aktivt stof OG ikke undergår dekomposition til skadelige stoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]