Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: heroin?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Der er bare en ting jeg ikke forstår angående heroen. da det bliver omdannet til morfin i leveren kan jeg ikke forstå at det virker vidt forskelligt på en måde. hvis jeg tager et skud morfin får jeg lidt af en heroin følelse. Men det er lige som om at det går meget mere i kroppen og man får et mere stik agtigt sus og bliver mere stenet. derimod når jeg tager herodeoen får jeg mere et sniger sus som går mere op i hovet og slørrer mere for øjnene og bliver mere høj end ren morfin. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det virker forskeligt? Og det er ligemeget om det er hvid thai, gul paki eller brunt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Morpheus: Som tidligere nævnt passerer heroin nemmere blod-hjerne barrieren og derfor får du kraftigere og hurtigere virkning. Heroins "sus" er et af resultaterne ved at heroinen hurtigere hæver morfinniveauet i hjernen. Med dertil højere risiko for afhængighed osv.

Dedikeret medlem

Mange tak for svaret Xpert! Men underligt nok når jeg tager ren morfin ampuler så synes jeg faktisk at virkningen indtræder hurtigere end hvis jeg tager et skud heroin... Men det kommer også meget an på hvad det er for noget hero. Noget kommer meget snigende og bag på en og noget virker meget hurtigt! Det forstår jeg ikke helt. Kan det have noget at gøre med hjælpestoffer/tilsætningsstoffer? Ved slet ikke om der er sådan noget i hero men nu spøger jeg bare fordi jeg ikke rigtigt forstår det..??

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
jeg vil gætte på at det er fordi heroinen lige skal metaboliseres til morfin, hvorimod morfin virker med det samme ?

Dedikeret medlem

hey Sway. lyder faktisk meget fornuftigt.. Ved dog ikk om det er rigtigt men tror sku det er derfor..

Medlem

Kunne det ikke tænkes at de morfin ampuller du har prøvet har været af farmaceutisk kvalitet (stjålet fra et hospital, købt af en venlig sjæl eller noget), hvorimod heroinen er noget hjemmelavet, opblandet stads?

Dedikeret medlem

altså ampullerne var ståjet på et hospital. Og heroen var alt mugligt slags.. både hvid tai, gul paki, grå paki og alm brun..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Gammelt indlæg men ville bare sige til Zarathustra, at det med at komme i den dagdrøms-tilstand og få den lækre virkning, da virker OxyContin efter mine erfaringer hver gang (se også herover vedr. heroin > Morfin, og er du ikke opioid-tolerant ellers, kan du have en 40 mg i to dage - 4 streger, 2 den ene dag, to til den anden, og opnå den effekt begge nætter du lægger dig for at sove, eller eftermiddage bare for at slappe af.

Lad mig så også advare noget så kraftigt mod OxyContin afhængighed, men det ved man jo - man skal passe på alt det sjove :)

Medlem

Subutex er sku da super vanedannende
Det er også mega potent hvis du ikke er vand til det.
Jeg får selv det på grund af jeg for en del år siden stoppede med det lorte heroin.
Jeg har et helt normalt liv nu med job børn og en dejlig forlovede.

Så at tro subuxone ikke er vanedannende er absurt.
Det enste gode der er ved det er at du ikke kan tage heroin på grund af naloxone der er i suboxone.

Medlem
Brugeravatar

Lion0408 din necromancer, tråden er fra 2008!

Insane psychedelia user!

Ikke alene er tråden gammel. Det er også noget vrøvl du lukker ud, Lion0408.

Grunden til at du ikke får noget ud af at indtage heroin efter du har indtaget din Suboxone(efter en hvis dosis i hvert fald) er at Buprenorphin binder meget kraftigere til de opioide receptorer end Diamorfin gør. Det har intet med Naloxonen at gøre. Naloxon blev tilsat under påskud om at det så ikke var muligt at injicere, og få virkning af buprenorhin. Det er dog heller ikke tilfældet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]