Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Ryge MDMA
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ahh. Det er ret nemt for mig at erklære mig generelt enig med dig. Jeg mener dog, at man godt kan have stoffer i samme gruppe som kæresten, vennerne og musikken og søge udvikling på alle områder, men som du selv mere eller mindre skriver, er der nok større chancer for, at der kommer noget dårligt ud af stofferne end af at pleje sine relationer og evner. Jeg kan virkelig ikke være uenig med dig, og vi kom vist også lidt af sporet her, så lad os holde den til dét. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Nu var det rent MDMA jeg sad med, og ikke ecstacy piller, men jeg valgte at droppe forsøget, da det ikke rigtig lød som noget for mig :)

Tusind tak for svarene.

Junior medlem

Godmorgen alle..

Lige en kommentar jeg gerne vil knytte til rygning af mdma..

Info:
(29 år, debut hash 17 år, debut hårde stoffer 19 år (kokain 12-17 gange=10 g, amf 5 gange=3 g, mdma 1 gang=0,8 svampe 1 gang=8 stk, meget mildt), sidste 6 år røget hash jævnligt, måske os en tand for meget, studerende ;)

Jeg har nu røget hash en del gange og er fuldt ud tilfreds med virkningen, men ja som alle andre er jeg hammerende nysgerrig.. Det er omkring 5 år siden jeg sidste gang tog kokain og amf, som var mit fortrukne stof dengang, og har længe tænkt på at prøve noget andet i fremtiden, noget i samme grad men alligevel anderledes. Savia var oppe og vende, men tør simpelthen ikke, har set nogle videoer hvor de er helt helt væk, er generelt heller ikke så meget for syretrip, visuel og jeg tror jeg kan flyve tilstand.

Men en dag spurgte en af mine yngre kammerater mig om mdma ikke var noget, og da jeg har haft super god erfaring med E/mdma/fantasi/kiks hvad end det nu var, så slog jeg da til. Vi havde aftalt det skulle være en hyggelig aften, så han kl 1945 kom med 15 g hash og 1 g mdma og jeg havde sørget for alkohol, snacks og sodavand. Jeg må indrømme jeg blev lidt skuffet da jeg så mdma'en, havde fået af vide at det var godt (kostede dog 400.-), men det lignede mest af alt spæd(amf) meget hvidt og lugtede også lidt sådan. Min kammerat stod inden for ham pusheren, og har alligevel ingen test så tænkte all in..
Vi knuste det helt, så det blev meget fint pulver og som sagt all in, så jeg rullede min 200 kr. seddel sammen og op i næsen røg det, av av av av av FUCk det gør nas skulle jeg hilse og sige, har godt læst jeres dom om det her på forummet og er helt enig, rusen kommer hurtigt og effektivt og svinder lidt hurtigt ud igen.

Efter 2 baner delt på i to, en til hver næsebor, så var jeg godt kørende vi rullede herefter en pind og røg den. Jeg blev skæv, men ikke sløv og træt som alle andre gang, var stadig frisk i hovedet og kroppen.. Vi indtog herefter kun oralt mdma via enten sodavand eller vand. Vi indtog 0,5 g mdma og 4 g hash ialt begge to, indtil han skulle hjem kl 0,20. Stemningen havde været høj hele aftenen, der blev hørt musik, spille ps2 og fortalt.

Efter han så var taget af sted og vi havde delt resten mdma'en op, tænkte jeg, DET skal sgu da ryges skal det. Og da jeg ingen videre avanceret ryge udstyr har, (ryger kun joints) tænke jeg at jeg ville sprede noget ud over gløden og så inhalere. Det gjorde jeg så, ved ikke hvor meget jeg puttede på, men en lille finger spids ca. Virkningen gik rent ind efter 5 min, og varede ca 20 min, og meget INTENS!! ikke ubehaglig tværtimod synes jeg.

Nu da posen snart er ved at være tom, kæberne ømme og tungen urolig og kl snart er 0600 er det nok os på tide at komme i seng. Det har været en god aften for i mig idag, og glæder mig allerede til næste gang om lang tid..

Drmalle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har ikke læst hele tråden, men her er mine 2 cents:

jf denne artikel er MDMA's biotilgængelighed ikke undersøgt i mennesker endnu (http://www.medscape.com/viewarticle/418321_2 <-jeg kan desværre ikke se datoen), men jf følgende resonnement er BA >85%:
Citat:
the absolute bioavailability of MDMA is >85% when taken orally (meaning, for all intents and purposes, it is absorbed completely): it is a more lipophilic derivative of N-methylamphetamine, which already has a 75-85% oral bioavail.
(http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=449070)

Stoffer som ofte ryges som hash og kokain (freebase) ryges pga. man kan overkomme den lave biotilgængelighed på denne vis. Jeg vil gætte på at mange får svært ved at lave en rygeteknik, hvor noget stof ikke går til spilde ved at det brænder (fordampning vs kraftig oxidation), så man får ikke mere ud af sit MDMA på den måde. Og så er der det at rygning kan bevirke et kraftigt rush, men hvor meget mere end ved insufflering det er spørgsmålet.
Jeg tror ikke det er værd at prøve at ryge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Nu kommer mit nizleren spørgsmål så.
Hvordan omkrystallisere man mdma, eller " freebaser " det ?
I salmiak, saltsyre ? og hvordan.
Og kan dette stof kun ryges ? og er det så fri for div affaldstoffer ?
Lidt nørdet men, hedder det en anden ting pludseligt i den form ?
Lige som noget freebase coke bliver kaldt crack ?

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
WOOKIE skrev:

Det er jeg rimelig sikker på ikke kan lade sig gøre. gider dog ikke til at finde kilder på det, da jeg er rimelig sløv :joint: Men er næsten 100% sikker på at jeg ville have hørt om det så :wink:

Lenny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OrangeLenny skrev:
WOOKIE skrev:

Det er jeg rimelig sikker på ikke kan lade sig gøre. gider dog ikke til at finde kilder på det, da jeg er rimelig sløv :joint: Men er næsten 100% sikker på at jeg ville have hørt om det så :wink:

Lenny

Der blev jeg direkte ked af det :(
Kan man så ikke rense det og derved få en bedre rus ?
Eller bare idet mindste mere præcis

Dedikeret medlem

OrangeLenny; Hvor har du den idé fra, at MDMA ikke kan eksistere som fri base? Det kan jeg da ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne.

Erowid om MDMA freebase

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Mdma kan sagtens eksistere som freebase og også indtages sådan det er ofte bare ikke ret hensigtigs mæssigt.... nogle af mine kammerater have en fetish med at indtage mdma freebase på sukkerknalder for mange år siden før ren mdma blev rigtigt populært.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hyene skrev:
Mdma kan sagtens eksistere som freebase og også indtages sådan det er ofte bare ikke ret hensigtigs mæssigt.... nogle af mine kammerater have en fetish med at indtage mdma freebase på sukkerknalder for mange år siden før ren mdma blev rigtigt populært.

Hvorfor lige på sukkerknalder ?
Har kun hørt om det med sukkerknalder, når man indetager LSD.

Og æde freebase mdma ?

Men vigtigst af alt, hvordan laver man mdma om til - freebase mdma :) ?

Dedikeret medlem

På samme måde som du freebaser andre alkaloid-aminer, vil jeg gætte på. Opløs saltet i vand, behandl med en protonacceptor (en base) og ekstrahér det i et upolært opløsningsmiddel, skil de to faser ad og fordamp det upolære opløsningsmiddel. Så har du den frie base tilbage.

Men hvorfor dog gøre det? MDMA fribase er basisk og - såvidt jeg ved - flydende ved stuetemperatur. Det lyder ikke som noget man har lyst til at ryge/spise.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Culpepers skrev:
På samme måde som du freebaser andre alkaloid-aminer, vil jeg gætte på. Opløs saltet i vand, behandl med en protonacceptor (en base) og ekstrahér det i et upolært opløsningsmiddel, skil de to faser ad og fordamp det upolære opløsningsmiddel. Så har du den frie base tilbage.

Men hvorfor dog gøre det? MDMA fribase er basisk og - såvidt jeg ved - flydende ved stuetemperatur. Det lyder ikke som noget man har lyst til at ryge/spise.

Hmm... ja okay.
Jeg tænkte nu mere på en fast base som freebase kokain, noget crystal der smelter let ved lav temperatur.
Det kunne der jo være grund til at ryge :) massere af god grund.

Moderator
Brugeravatar

men ja de åd det på sukkerknalder fordi det kan suge freebasen da den er flydende og dermed kan man opbevare det på den...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Er det ikke muligt at behandle MDMA`en således at den kan ryges? Jeg tænker lidt på samme princip som med coke,bagepulver og kogende vand? = Crack.

Jeg tror forresten også at man får mere ud af eksempelvis en pille, hvis den knuses og ryges på tjubang eller chillum. Så slipper man for at det forsvinder i bong vandet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Udforskeren161 skrev:
Er det ikke muligt at behandle MDMA`en således at den kan ryges? Jeg tænker lidt på samme princip som med coke,bagepulver og kogende vand? = Crack.

Jeg tror forresten også at man får mere ud af eksempelvis en pille, hvis den knuses og ryges på tjubang eller chillum. Så slipper man for at det forsvinder i bong vandet

Det er jo netop det der bliver spurgt om lige nu ;)
Og tror ? naah.. undersøg nu lidt før du bare skriver noget herinde ikke... du har fyret ret meget af på allerede 2 dage der ikke passer.

Du får jo ikke mere ud af en pille når du ryger den, hvis ingen af de stoffer der er i pillen, kan tåle varmen,
Det er jo ikke alt du sætter ild til der vil virke når det ryges, selv om det gøres oralt.. som svampe f.eks.
Så jeg kunne kun forstille mig det ville være rigtig skadeligt for dine lunger at ryge en pille,
og det ville også være at ødeligge pillen, og tænk nu hvis det virkede...
og du røg en halv pille på en gang.. .tror godt det hurtigt kunne gå hen og blive lidt for intenst.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Jeg har engang røget morfin piller, det virkede udemærket. Men MDMA reagerer måske anderledes, men det ved man jo først efer et forsøg ;)
Og det med virkningen var andet var ikke end en teori jeg havde.

Moderator
Brugeravatar

nej det er ikke umiddelbart lige muligt i dit køkken at behandle det så det kan ryges...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]