Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Den anden dag tog jeg en bane, og gik op til en ven og røg.
Kan STÆRKT ANBEFALES!
Fik en følelse af 100% awesomeness i hele kroppen, og min mave kildede og alt var bare fedt! :D
+ jeg var frisk.
Det var mig der rensede bongen, hentede isterninger, ristede, og lavede hoveder hele aften.
Var de andre da bare glade for :D

Som du beskriver det her, var også den følese jeg havde, det syder ob bobler på en :)

Man blev bare chilleren oppe og køre, det var for fedt.

Ja kan forstå at det ikke var en særlig god ide at ryge begge dele. Var også kunne et tilfælde at jeg prøvede begge dele samme aften, eftersom det var lørdag og vi var på vej til gym fest. En dårlig ting var så jeg fik ikke sovet før kl 8 om morgen og jeg forlod altså festen kl 12 :(

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
roche>> Nej.. Amfetaminsulfat, som hovedparten af amfetaminen på gadeplan er, har ikke veldefinerede smelte- og kogepunkter og dekomponerer i stedet ved høje temperaturer - samme er tilfældet for kokainhydrochlorid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
storken skrev:
roche>> Nej.. Amfetaminsulfat, som hovedparten af amfetaminen på gadeplan er, har ikke veldefinerede smelte- og kogepunkter og dekomponerer i stedet ved høje temperaturer - samme er tilfældet for kokainhydrochlorid.

Ved du så hvordan man kan få admindelig gadeamf til at få et " veldefinerede " smelte eller kogepunkt ?
Jeg ved ikke så meget om diverse ting der er i amf osv.. er derfor bare ret nysgerig da jeg kun har haft velykkeds forsøg med coke, har slet ikke ville spilde tiden på at prøve at eksperimentere med amfetamin på den måde...

Men det kunne vel være sjovt....

Medlem

Det kan gøres på samme måde, altså at putte det i en relativ stærk base.. men til forskel for kokainbase der er et fast stof, så er amfetaminbase en tyktflydende olieagtig væske, og for at isolere denne bruges typisk et apolært opløsningsmiddel, der så herefter inddampes.. Man kan i teorien ryge amfetaminbase (inhalere dampene når væsken koger), MEN amfetaminbase er ætsende og lugter ligesom andre aminer af helvedes til - alene lugten er nok til at folk holder sig væk

Medlem
Brugeravatar

storken skrev:
Det kan gøres på samme måde, altså at putte det i en relativ stærk base.. men til forskel for kokainbase der er et fast stof, så er amfetaminbase en tyktflydende olieagtig væske, og for at isolere denne bruges typisk et apolært opløsningsmiddel, der så herefter inddampes.. Man kan i teorien ryge amfetaminbase (inhalere dampene når væsken koger), MEN amfetaminbase er ætsende og lugter ligesom andre aminer af helvedes til - alene lugten er nok til at folk holder sig væk

Hvad skal man så bruge det til ? jeg tænker på - at siden du ved det, må der da værre nogle mennesker derude der på trods af at det stinker og ætser, sidder og ryger det ?

og hvis du spørg mig lyder det stadig alt for besværligt, du får det lidt til at lyde som det er det samme som at lave freebase, hvilket det tydeligvis ikke er, og lyder langt mere farligt : )

Så ... svaret er vel ja det kan lade sig gøre, men man kan også ligeså godt slå sig oven i hovedet med en hammer ?

Medlem

Amfetaminbase bruges ikke til at lamme sig på.. Man kan sige at amfetaminbase er et "intermediat" i syntesen af amfetaminsulfat, når man laver amfetamin er slutproduktet amfetaminbase som man så bagefter skal lave om til et amfetaminsulfat (der er et salt og dermed er vandopløseligt).

Siger ikke det er samme steps som at lave kokainbase, det jeg siger er at princippet er det samme -man tilsætter en base og hæver pH til over stoffets pKa og volla så har man den frie baseform af stoffet, som man så skal have isoleret. og ja det er mere farligt da der indgår organiske opløsningsmidler, og skal slet ikke udføres hvis man ikke ved hvad man laver 8)

Senest rettet af Haremis 29 apr 2010 16:43, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men det kan absolut ikke anbefales at tage denne combo, ikke set med HR øjne. Ikke begynd og mixe uppers og downers!!

Junior medlem
Brugeravatar

Incase skrev:
Men det kan absolut ikke anbefales at tage denne combo, ikke set med HR øjne. Ikke begynd og mixe uppers og downers!!

Du siger man ikke skal begynde og blande uppers og downers. Bliver det farligt af den grund (mere end hvad det nu er) For hvis ikke skal jeg da helt sikkert gøre det igen, da det gav mig en rus jeg ikke har kunne få andre stder. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Incase skrev:

Er det virkeligt altid tilfældet? Det kunne være rart hvis du ville uddybe lidt, f.eks. om MDMA og cannabis er farligt sammen?

Gælder den regel overhovedet cannabis, da man ikke kan overdosere på det?

Tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Amfetamin og hash er ikke en farlig kombination. - Men der er faktisk forskning som viser, at cannabis ikke er 100% heldig sammen med mdma.
THC + MDMA => forlænget temperaturstigning

Men i stor udstrækning er cannabis en HR mæssig gylden downer. Man kan sagtens blande downers med hash, uppers med hash, psychedelika med hash. - Intet af det bliver farligt. Man kan godt få det dårligt, men det er ikke farligt.

- Når man siger at ikke skal blande uppers og downers er det primært fordi folk har tendenser til at overdosere på det. I kraft af man ikke kan mærke den sløvende effekt i samme grad, ved fks. benzoer, ghb, alkohol eller opioder, så har folk det med at redosere. - Og downers er jævnt lette at overdosere på.

Det betyder ikke at nogen øl oven i amfetamin rusen er pisse hamrende farligt. Men det betyder at du ikke skal forsøge at drikke det dobbelte af hvad du plejer, bare fordi du tror du kan. Lige så vel som du ikke skal nuppe 2x dosis af benzoer/ghb/opioder...Lige så vel som man ikke skal blive ved med at redosere centralstimulerende stoffer, for at undgå downervirkningen.

Sidenote: Kokain og alkohol blandingen er en uheldig, da kokain bilver omdannet i leveren til ethylcocain ved tilstedeværelsen af alkohol. Ethylcocain skulle være mere skadelig for kroppen. (Dog virke længere tid en alm kokain.)
:
on topic>

Ud over det er spild af amfetamin, da det højest sandsynligt bliver nedbrudt ved forbrændingen, er det spild af tjald.

Dansk gadeamfetamin er 5-10% rent. Det er sjældent man ser folk sniffe baner under 75mg. - Lige så vel som det er sjældent man ser folk ryge ego joints.

Er i bare 2 personer om jointen og i begge skal have lidt effekt, skal der fandme meget gadeamfetamin i. - Det må ødelægge smagsoplevelsen 100%

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spiffeh: Så vidt jeg har forstået, stiger dit blodtryk på hash. Dit blodtryk stiger også ved amfetamin, og det kan da umuligt være sundt, da det kan forsage hjertestop. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Næææh...

Ens blodårer udvider sig når man ryger hash, hvilket sænker ens blodtryk og giver røde øjne. Når man tager amfetamin bliver ens blodåre mindre, hvilket giver øget blodtryk.
Men ja, hash gør ens hjerte slår hurtigere, i et vis omfang. - Erfaring viser bare, at det her langt fra normalt giver anledning til problemer.

Jeg har aldrig oplevet nogen have komplikationer ala blodtryk ved denne kombination. - Ikke ud over de normale, som kan forekomme ved for høj dosering af amfetamin og den normale småparanoia :p

Som sideinformation, kan det siges min yndlingskombo til en stille hyggelig dag, er en hippie-speedball ;)

Medlem
Brugeravatar

Det er da farligt at kombinere MDMA med stort set alt ? undtagen kalkun og tun ;)
Det kan også være " farligt " at blande cannabis med lidt sprut, eller mdma, man ved aldrig hvordan man reagere, og slet ikke hvis man ikke er vandt til den slags..
Jeg oplever tit at det mest har været min egen psyke der har været den allermest farligste når det gælder " at blande stoffer " eller bare at tage dem idetheletaget.

Da jeg var 16 -17 år kunne jeg tit godt gå hen og blive pisse angst, måske fordi man hørte jo så meget ( især fra folkeskolernes lamme skræmmekampanger )
Tog jeg feks noget coke og drak samtidig, og måske lige en pille, så var jeg straks op og ringe og troede hele mit system ville sætte af.....
Det har også været tæt på det et par gange efterhånden og man har da kysset asfalt så det basker... men sådan har jeg lært det ( den dumme måde )

Jeg kompinere sjællendt stoffer.. mest det milde.. cannabis blander jeg med alt da jeg ryger det vær dag.
Men at tage "julemix" og sårn noget... det høre vist mere de gamle dage til, hvor man også fik brændt nallerne noget så grusomt.

Men faktisk ville jeg bare ha skrevet : ja jeg har også hørt at uppers og downers er en dårlig kompi -
Men hvad er uppers og downers ? tjald er samtidig afslpappene på nerverne osv, men som spiffeh ovenover mig skriver får det jo også ens puls op -
Nogen gange meget enda...

Jeg ved bare - at med fek.s mdma kan det være en dårlig ide at ryge en joint..
Især hvis man ikke er vandt til et af stofferne... eller har prøvet dem så meget..

En ordenlig skunk joint, kan sku sende enhver god sjæl helt ud og skide imens de blæser, hvis de altså ikke lige indtager et par pinde om ugen og kan kontrollere effekten 100 %
Jeg røg engang en joint på en mdma blæser- jeg havde sjovt nok holdt pause fra tjalden i 2 måneder der pga af en eks kæreste ( IM A SUCKER FOR LOVE AND PUSSY ) og syndes da pludseligt at jeg lige skulle have mig en god skunk joint med noget god " ak 47 " skunk, nu da vi aligevelle blæste var det jo nok ligemeget.. høhø......hø...
Nøj.. jeg fik det mærkeligt.. det hele kørte bare rundt og sveden dryppede og piskede ned af mig, fik kvalme og blev " køresyg " og brækkede mig i en time eller to.. tror jeg..
Næsten det samme prøvede jeg af benzoer engang, jeg havde vist taget lige lovligt for meget, og selv om jeg røg tjald vær dag på det tidspungt, blev vært bonghoved jeg røg bare til et helved.. jeg havde siddet og røget bong hele dagen, og ligeså snart jeg fik de benzoer og lige skulle spilde smart, fik vært bonghoved det bare til at køre rundt i smasken, der måtte jeg også lige ned og ligge lidt på det kolde toiletgulv, gal en sveder og en nedtur jeg fik mig der..

Nå anyway - pas nu på jer selv derude :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]