Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Morten på 14 skrev:
Told ya so ;) Der er intet i vejen med at drikke mens man er på penicillin. Tilgengæld må du ikke når du er på antibiotika. Der er mange, der blander disse to ting sammen, men det er altså ikke farligere end normalt at drikke mens man tager penicillin

Penicillin er et antibiotikum.

Men der sker intet ved at drikke på penicillin, andet end at du måske bliver lidt fuldere.

Junior medlem

Arturo Bandini skrev:
Morten på 14 skrev:
Told ya so ;) Der er intet i vejen med at drikke mens man er på penicillin. Tilgengæld må du ikke når du er på antibiotika. Der er mange, der blander disse to ting sammen, men det er altså ikke farligere end normalt at drikke mens man tager penicillin

Penicillin er et antibiotikum.

Men der sker intet ved at drikke på penicillin, andet end at du måske bliver lidt fuldere.

Hmm. Har hørt 4 forskellige ting de sidste 2 dage.
1. Intet sker.
2. Man bliver hurtigere fuld.
3. Man bliver fuld men dårlig.
4. Alkohollen gør at penicillinen ikke virker.

Admin
Brugeravatar

Hvis du gerne vil hele ordentligt, så lad være med at drikke. Alkohol nedsætter, hvor hurtigt din krop genopbygger sig selv. Jeg tror, de fraråder folk at drikke på penicillin, fordi der er en grund til man får det. Man kommer sig hurtigere over sin infektion, hvis man undlader at drikke alkohol. Hvis man alligevel går ud og drikker i stride strømme, vil behandlingen alligevel ikke virke efter hensigten. Så punkt 4 i din post er sand fra et vist synspunkt :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

Imp skrev:
Hvis du gerne vil hele ordentligt, så lad være med at drikke. Alkohol nedsætter, hvor hurtigt din krop genopbygger sig selv. Jeg tror, de fraråder folk at drikke på penicillin, fordi der er en grund til man får det. Man kommer sig hurtigere over sin infektion, hvis man undlader at drikke alkohol. Hvis man alligevel går ud og drikker i stride strømme, vil behandlingen alligevel ikke virke efter hensigten. Så punkt 4 i din post er sand fra et vist synspunkt :)

Tak for det Imp. Du er god til at forklare ting. Thumbs up til dig. :D

Medlem
Brugeravatar

jeg har HØRT at nogen former for penicillin ikke spiller skide godt med alkohol :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det eneste jeg med sikkerhed ved man ikke må drikke på er metronidazol idet det kan fremkalde en anatbus ligende reaktion udover det kender jeg ikke til noget antibiotika hvor det skulle være direkte farligt eller skadeligt at drikke... men ud over det er det som der før er blevet sagt ikke smart at drikke på det da man hæmmer kroppens naturlige forsvar mod infektionen.

Junior medlem

Brugte lige google.
http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... stand.aspx
Præcis samme som jeg har, wohoo! Så er der druk i weekenden alligevel. :-D

Medlem
Brugeravatar

hyene skrev:
Det eneste jeg med sikkerhed ved man ikke må drikke på er metronidazol idet det kan fremkalde en anatbus ligende reaktion udover det kender jeg ikke til noget antibiotika hvor det skulle være direkte farligt eller skadeligt at drikke... men ud over det er det som der før er blevet sagt ikke smart at drikke på det da man hæmmer kroppens naturlige forsvar mod infektionen.

Lige præcis! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For at vende lidt tilbage til trådstarters problem, kan det så ikke skyldes at immunforsvaret er slået helt i bund efter sådan en tur? Jeg har flere gange efter MDMA eller amfetamin oplevet sår, blæner og hævelser i munden, alle gange kombineret med alkohol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Personligt tror jeg at amfetaminer i åbne sår i munden, mere eller mindre fører til inflation...

Jeg har ikke lige en kilde på det, derfor 'personligt' ;) Kun personlig erfaring.

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]