Dr. Phibes skrev:
CamelJJ skrev:
men altså man skal give den jævnt meget for meget gas over meget lang tid, for at smadre sine hjerteklapper. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Ens lever vil højst sandsynligt være stået af, lang tid før.
Hvad ved du egentligt om det? Det lyder bare som tom wiseguy snak det der.
ja, jeg kan heller ikke helt se hvad 5-HT2B receptorafinitet skulle have at gøre med leverskade. stimuleringen af denne receptor forårsager hypertension i lungepulsåren. det belaster hjertets højre side og kan i ekstreme tilfælde føre til højresidet hjertesvigt. kronisk overstimulering af receptoren fører til sygdomme i hjerteklappen(fibrose) og ventrikulær hypertrofi. det interessante her er hvilke stoffer som er selektive agonister. MDMA, DMT, norfenfluramine(slankemiddel som blev trukket tilbage) og Psilocybin (vistnok meget svag agonist) er non-selektive agonister, i større eller mindre grad. daglig indtagelse skal i hvert fald undgås. 5-HT er en ret selektiv agonist og bør heller ikke indtages på daglig basis. det ved jeg at nogen her på sitet har gjort sig i.
FrkFin skrev:
Hey forholder mig bare lige til hvad du skriver, kender ikke din historie. Men udover ekg som andre nævner ville jeg få testet salt/sukker/ væske balancen. Altså få tjekket dit Natrium og Kalium i blodet. Hvis de 2 tal er fucked, så kan du have nok så fint et blodtryk.
Jeg ved af erfaring, grundet tidligere kalium-mangle det skal tages seriøst. Ville nok samtidig også få taget en blodprøve på D (d3)-vitamin fordi det gør at man lettere kan optage kaliumet fra kosten.
Bare til alle faktisk, om man lige er stoppet, eller tager stadigvæk få kroppen tjekket en gang i mellem. Normalt tager læger lever, nyre, blodprocent og nogen små ting men hvis man som i dit tilfælde er bekymret for hjertet, så hver sikker på natrium, kalium og d-vitamin også bliver tjekket.
kaliumabsorbtionen i tyndtarmen er ikke afhængig af andet end koncentrationen i tarmlumen kontra koncentrationen i blodet. så længe koncentrationen i tarmen er højere end blodet optages op mod 90%.
det er calcium optaget som er afhængig af D3. calciumion er egentlig også den vigtigste i forbindelse med hjertets funktion. så den vil være oplagt at få tjekket.
IØ kan jeg heller ikke få meget mening ud af dit natrium/kalium-balance snak. en ubalance vil lige netop forårsage forhøjet blodtryk. oftest er det natrium overskud og kalium-mangel (grundet for mange rafinerede kulhydrater/sukker, for lidt grønsager/frugt + for meget salt). i visse tilfælde kan kalium bruges som behandling af højt blodtryk.
fortæl lægen om dine symptomer, og lad lægen om at bestemme hvilke tests der evt skal laves. jeg tror nu bare du kører alt for hårdt på. jeg har selv oplevet lidt ubehag i perioder med for lidt søvn, stress, meget kaffe, indtag af andre stimulanser. hold stimulansfri i en måned, sov ordentligt, spis sundt og motioner. det vil med al sandsynlighed få symptomerne til at forsvinde. MEN JEG ER JO IKKE LÆGE!