Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hey forholder mig bare lige til hvad du skriver, kender ikke din historie. Men udover ekg som andre nævner ville jeg få testet salt/sukker/ væske balancen. Altså få tjekket dit Natrium og Kalium i blodet. Hvis de 2 tal er fucked, så kan du have nok så fint et blodtryk.
Jeg ved af erfaring, grundet tidligere kalium-mangle det skal tages seriøst. Ville nok samtidig også få taget en blodprøve på D (d3)-vitamin fordi det gør at man lettere kan optage kaliumet fra kosten.

Bare til alle faktisk, om man lige er stoppet, eller tager stadigvæk få kroppen tjekket en gang i mellem. Normalt tager læger lever, nyre, blodprocent og nogen små ting men hvis man som i dit tilfælde er bekymret for hjertet, så hver sikker på natrium, kalium og d-vitamin også bliver tjekket.

Insane psychedelia user!

CamelJJ skrev:
men altså man skal give den jævnt meget for meget gas over meget lang tid, for at smadre sine hjerteklapper. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Ens lever vil højst sandsynligt være stået af, lang tid før.

Hvad ved du egentligt om det? Det lyder bare som tom wiseguy snak det der.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Dr. Phibes skrev:
CamelJJ skrev:
men altså man skal give den jævnt meget for meget gas over meget lang tid, for at smadre sine hjerteklapper. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Ens lever vil højst sandsynligt være stået af, lang tid før.

Hvad ved du egentligt om det? Det lyder bare som tom wiseguy snak det der.

ja, jeg kan heller ikke helt se hvad 5-HT2B receptorafinitet skulle have at gøre med leverskade. stimuleringen af denne receptor forårsager hypertension i lungepulsåren. det belaster hjertets højre side og kan i ekstreme tilfælde føre til højresidet hjertesvigt. kronisk overstimulering af receptoren fører til sygdomme i hjerteklappen(fibrose) og ventrikulær hypertrofi. det interessante her er hvilke stoffer som er selektive agonister. MDMA, DMT, norfenfluramine(slankemiddel som blev trukket tilbage) og Psilocybin (vistnok meget svag agonist) er non-selektive agonister, i større eller mindre grad. daglig indtagelse skal i hvert fald undgås. 5-HT er en ret selektiv agonist og bør heller ikke indtages på daglig basis. det ved jeg at nogen her på sitet har gjort sig i.

FrkFin skrev:
Hey forholder mig bare lige til hvad du skriver, kender ikke din historie. Men udover ekg som andre nævner ville jeg få testet salt/sukker/ væske balancen. Altså få tjekket dit Natrium og Kalium i blodet. Hvis de 2 tal er fucked, så kan du have nok så fint et blodtryk.
Jeg ved af erfaring, grundet tidligere kalium-mangle det skal tages seriøst. Ville nok samtidig også få taget en blodprøve på D (d3)-vitamin fordi det gør at man lettere kan optage kaliumet fra kosten.

Bare til alle faktisk, om man lige er stoppet, eller tager stadigvæk få kroppen tjekket en gang i mellem. Normalt tager læger lever, nyre, blodprocent og nogen små ting men hvis man som i dit tilfælde er bekymret for hjertet, så hver sikker på natrium, kalium og d-vitamin også bliver tjekket.

kaliumabsorbtionen i tyndtarmen er ikke afhængig af andet end koncentrationen i tarmlumen kontra koncentrationen i blodet. så længe koncentrationen i tarmen er højere end blodet optages op mod 90%.

det er calcium optaget som er afhængig af D3. calciumion er egentlig også den vigtigste i forbindelse med hjertets funktion. så den vil være oplagt at få tjekket.

IØ kan jeg heller ikke få meget mening ud af dit natrium/kalium-balance snak. en ubalance vil lige netop forårsage forhøjet blodtryk. oftest er det natrium overskud og kalium-mangel (grundet for mange rafinerede kulhydrater/sukker, for lidt grønsager/frugt + for meget salt). i visse tilfælde kan kalium bruges som behandling af højt blodtryk.

fortæl lægen om dine symptomer, og lad lægen om at bestemme hvilke tests der evt skal laves. jeg tror nu bare du kører alt for hårdt på. jeg har selv oplevet lidt ubehag i perioder med for lidt søvn, stress, meget kaffe, indtag af andre stimulanser. hold stimulansfri i en måned, sov ordentligt, spis sundt og motioner. det vil med al sandsynlighed få symptomerne til at forsvinde. MEN JEG ER JO IKKE LÆGE!

Senest rettet af Edward Coke 04 sep 2011 18:46, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Honey skrev:
Alice skrev:
Jo men fra jeg går ind til en læge til jeg forlader rummet igen er det ét langt panikanfald med en puls på omkring de 150. Det er ikke så slemt hvis jeg bare skal til en praktiserende læge og have en gang dope pga. halsbetændelse, tandlæger er rigtig slemme, og dem på sygehuset får mig til at flippe ud bare af tanken om dem. Men må jo se om jeg kan tage mig sammen og slappe af.

Du er langt fra den eneste der har det sådan.
Men tror det er en af de ting, du senere hen vil komme til at fortryde.
Et EKG kan lyder meget slemt, og især med tanken om læger. Fy føj.

Du kan jo altid tage en ven eller veninde med, og jeg har intet imod det., efter din støtte som du har vist mig igennem den senere tid. Min tur på hospitalet og operationen og alt det shit, så skal du altså huske på jeg også er her for dig. Så skriv en besked, når du føler du selv er parat til det, eller hvis du bare ha brug for at snakke. :-)

Og hvis lægen ikke vil tage dig seriøst, beder du bare om en ny.

hvis man er modig nok til at æde alt mulig kemisk lort, man ikke kender konsekvenserne af, så er man sgu også modig nok til at tale med en læge! hvis jeres angstproblemer er så voldsomme, så skal i da slet ikke røre stoffer overhovedet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan ikke være en mangelsygdom, da jeg spiser sundt, meget og varieret. :)

Jeg har fået en ny idé. Den er lidt langt ude... Men:
I løbet af sådan en weekend spiser jeg ikke ordentligt. Faktisk næsten ikke, kan ikke fordi min mund kramper sig helt sammen og jeg får det fysisk dårligt, også selvom jeg har været ædru i nogle timer (8?). Det er først de sidste to weekender det løb lidt af sporet. Jeg har en tendens til at kaste op. Ikke at jeg bliver mere blæst af en dosis stof end mine venner, men fordi jeg nogle gange reagerer sådan over for stoffer. Det er ligegyldigt hvilket stof det er. Samtidig drikker jeg vand fordi stofferne giver mig mundtørhed. Kan det tænkes at det er heri problemet ligger? Så på et tidspunkt noget i TV om en pige med bulimi som fik hjertesvigt fordi hun kastede alle saltene op (sammen med sin aftensmad) for derefter at drikke vand. For har ikke mærket noget til det i denne uge nemlig selvom jeg har løbet rundt. Kun at mit hjerte slog lidt hurtigere end normalt når jeg blev belastet. Men tror det skyldes at jeg donerede blod, for det forsvandt to dage efter donationen.

Halugenlampe: jeg er stoppet og har ikke intentioner før at starte igen før vi er langt inde i 2012. Synes ikke mit forbrug var særligt awesome til sidst. Ikke at jeg tog noget i hverdage eller missede mine aftaler med venner og arbejde, men gad bare ikke blive helt hooked på stofferne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

du har rigtig mange sjove teorier, men godt at du vil holde dig fra stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Hmm halugenlampe igen sagde egen erfaring - Jeg er jo ikke læge!
Men jeg har lavt blodtryk, og kalium mangel. Så at kalium mangel kun ses ved højt blodtryk er måske normalen men ikke altid fakta. Trådstarter er bekymret og jeg giver endelig bare ganske stille og rolige forslag, og erfaringen fra egen baglomme.

Sådan som jeg har forstået det, så ledes den elektroniske puls mellem nerverne af en konstant kalium-natrium udveksling, altså kan en ubalance, i værste tilfælde give ureglmæssig hjerterytme og død. - måske mig der tager fejl men sådan det er blevet forklaret (i for enkelt udgave) . Eftersom jeg så har/har haft hjerte problemer netop pga kalium mangel så nævner jeg det for trådstarter. Alle skal ha taget blodprøver, før det "store" apparat bliver sat i gang, måske hvis vedkommens egen læge ikke allerede har tjekket det, så for det gjort, sker jo intet ved at nævne det?

Men ja er enig, hold en pause fra stoffer, få spist ordenlig og slappet af... måske det skal tages som et mindre wake-up call?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lol, smut med dine smarte bemærkninger om wake-up calls. Jeg er ikke retarderet og behøver sådanne ting til at motivere mig fra at afholde mig fra stoffer. :P

Medlem
Brugeravatar

Er nu heller ikke ment som en dum-smart bemærkning? men åbenbart opfattet sådan?
Håber du finder ud af hvad der er galt!

- Jeg hopper bare ud af den her snak;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halugenlampe skrev:
hvis man er modig nok til at æde alt mulig kemisk lort, man ikke kender konsekvenserne af, så er man sgu også modig nok til at tale med en læge! hvis jeres angstproblemer er så voldsomme, så skal i da slet ikke røre stoffer overhovedet!

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mine smerter gik helt væk. I dag er de kommet tilbage, nu også mellem skulderbladene og det er ikke rygmusklen der er øm. Sidder i højre side både for og bag og forværres når jeg udvider brystkassen. Har ikke taget noget serotoninfremmende i snart 4 uger (hverken kosttilskud, medicin eller narko - heller ej andet narko).
Jeg mødte en pige på mit studie som havde samme problem, gik til lægen og fik tid til hjertekardiogram, hun er ung lige som mig, så det lyder som om at de tog hende seriøst.
Jeg ringer til lægen i morgen og får en tid.
Har haft meget travlt og ikke sovet nok den sidste uge - kan denne tilbagevenden skyldes søvnmangel, eller skal jeg til at tage nogle beta-blokkere? Har som sagt ikke så højt blodtryk så det er lidt hårdt for mig at tage dem.
Skal jeg stoppe med at spise salt og drikke en masse vand?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
hvor varieret er varieret? man kan stadig godt være resistent overfor visse former for optagelse på trods af det :)
og, jeg ville, som halugenlampe anbefaler, på det kraftigste råde dig til at holde en god solid pause fra AL narko. det, at du lider af angstanfald samt fysiske symptomer er virkelig en alarmklokke du skal lytte til. til dels pga. stress, til dels pga. dit sinds helbred, det er ikke en spøg, og især ikke når du har så voldsom en form for angst, du har brug for hjælp, og husk på at besøget ved lægen er MARKANT forebyggende arbejde, og han vil kunne give dig klarhed. det er meget selvdestruktivt af dig det her, og jeg tror de færreste ønsker drastige tiltag, handikap eller hvad man end risikerer - ved at undvige lægen.

jeg håber i øvrigt at du vælger en pause som har så lang varighed, at den kan resette dit system så godt som muligt.

Medlem
Brugeravatar

og du skal spise helt normalt indtil at du har talt med lægen!
betablokkere skal du holde dig fra, du skal ikke selvmedicinere dig selv.

og det lyder imo -meget- som symptomer på stress

Medlem
Brugeravatar

det alkoholstunt du lavede forleden, må jeg også advare dig om et lave igen. det at kvitte narko, er også at skære drastisk ned på alkohol - dette har især også belastende egenskaber på kredsløbet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du læser mit indlæg er jeg clean nu. ;) Jeg har ikke eller har haft det der ligner abstinenser, så bliver ved et års tid endnu. Eneste forskel er at jeg har en smule mere energi til tingene og spiser lidt mere. ;) Alkoholen holder jeg igen med da jeg tydeligvis drikker som en konfirmand.
Vagtlæge var enig med mig i at jeg godt kunne bunde en halv liter vand for at komme af med noget af saltet i kroppen. Venter lidt med hjertemedicinen, kan være kramperne er væk i morgen. :)
Jeg ved nogenlunde hvad jeg laver med de beta-blokkere dog, har fået dem af en ven som er færdiguddannet læge.
Det var bare virkelig underligt at de kom tilbage i dag fordi jeg ikke har overanstrengt mig selv psykisk eller fysisk, men bare haft en almindelig, aktiv dag.

Medlem
Brugeravatar

skønt, jeg ville blot understrege vigtigheden, er glad for at du har et reelt syn på pausen :)

det kunne også være symptomer på forhøjet stofskifte - men nok om det, lægen må finde svar i morgen, held og lykke med besøget

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hverken blodprøver (stofskifte, saltbalance, kolesterol osv.) eller EKG viste noget unormalt. Lægerne siger at det nogle gange sker for unge mennesker og jeg ikke skal være bekymret.
Men det var da meget fedt at finde ud hvor sund og rask jeg var. :)

Dette indlæg skal dog ikke afholde andre fra at blive undersøgt hvis de står med samme problem - smerter i hjertet er ikke altid "harmløse", og det at jeg ikke har taget skade af et stofmisbrug betyder ikke at andre ikke gør det. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]