Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Det gør ikke noget, jeg har fået svar på mit jo :)

Og det var bare fordi jeg mener jeg havde læst et sted at det var farligt at sove hvis man havde taget lidt for meget, at man kunne dø mens man sov osv. :) Plus jeg havde læst noget om at man kunne drikke alt for meget vand (Man skal drikke ca ½ L pr. Time!) Og jeg havde drukket ca 4 L på 2 timer :)

Medlem

Du kan dø af en "overdosis" vand fordi det fortrænger saltene i din krop, sådan at du får abnormt lav balance af elektrolytter i blodet. Så fungerer kroppen ikke, og du kan dø af det.

Den dosis af vand, der i gennemsnittet har 50% chance for at slå en rotte ihjel, er over 90 g/kg kropsvægt, altså 90*70 = 6300 gram eller 6,3 liter for en person på 70 kg hvis det direkte kan oversættes.
Kilde 1.
Kilde 2.

Jeg ved ikke hvor hurtigt man skal drikke de 6,3 liter før det bliver relevant, men nok jævnt hurtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man spiser salt imens gør det ikke så meget, problemet kommer når man har været på narko i 2 døgn, drukket 15 liter vand og ikke spist noget saltholdig mad. Det sker at anorektikere får hjertestop fordi de ikke spiser noget og samtidig drikker en helvedes masser vand for at glemme sulten.

Medlem
Brugeravatar

Der er så vidt jeg ved intet farligt ved at sove på amf. Det er når en person har taget meget morfika og/eller andre downers at vedkommende kan være så uheldig at kaste op mens denne befinder sig i en dyb søvn og derved kvæles i eget bræk... Dette skulle kunne afhjælpes ved simpelthen at sove i aflåst sideleje.

Dedikeret medlem

Der er så vidt jeg ved intet farligt ved at sove på amf. Det er når en person har taget meget morfika og/eller andre downers at vedkommende kan være så uheldig at kaste op mens denne befinder sig i en dyb søvn og derved kvæles i eget bræk... Dette skulle kunne afhjælpes ved simpelthen at sove i aflåst sideleje.

eller bar stille og roligt sover ind (stopper med at trække vejret !)

Medlem
Brugeravatar

eller bar stille og roligt sover ind (stopper med at trække vejret !)

Jeg mener at have læst at det ikke skulle gøre nogen forskel. Hvis man har taget en så stor dosis at ens system bare stopper, så skulle man ikke være i stand til at holde sig selv vågen alligevel, og ville under alle omstændigheder gå i sort. Jeg tager muligvis fejl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]