Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Selvfølgelig! Men hvis det nu kunne ske er det da lidt vildt!

Medlem

igen, undersøg lige en ting, åben jeres mund, falder jeres tunge automatisk ned i undermunden? min gør ikke.. det samme som jeg tidligere har skrevet, når jeg trækker vejret gennem munden, så løfter min mave sig også. altså kan det ikke betegnes som at det gør det ved alle. og er derfor forkert at bruge som faktum.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du også drikker en masse alkohol og ryger smøger, så bliver din vejrtrækning gerne ret overfladisk, og så har lungerne det af helvedes til næste dag. Eller i en uge, alt efter hvor slemt det var. Og måske har du det bare heller ikke særlig godt den uge. Jeg synes det er en fin idé at fyre amf af helvedes til :-)

Medlem

Jeg har stadig vejrtrækningsproblemer, og trykken for brystet og milde smerter. Er begyndt på en sundere livsstil med motion, kan virke det hjælper godt. Skal til kbh i weekenden og så tager jeg til lægen på onsdag. Måske han kunne give mig nogle gode vejrtrækningsøvelser

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på at angst kan få dig til at mærke disse ting, som måske altid har været der, men som man normalt ikke lægger mærke til. Angst er så ussel en ting, fordi det gør en bekymret for at noget er et problem, selvom det rationelt er meget unlikely. Bare vær opmærksom på det. Hvis det er meget lidt, så er det der måske ikke.

Medlem

Jamen jeg tror virkelig det er angst, da det er alle symptomerne på det. Og jeg tænker så tit på det.
Måske er det en komplikation mellem angst og mit astma/allergi?
Det er mild trykket forskellige steder i venstre bryst, og milde smerter, meget ofte

Medlem

Lige for at fortælle hvordan jeg har det nu.
Jeg lavede mandag en aftale med en ven at den dag var sidste dag vi tog amf. Jeg tog 1.5g over hele natten, og det gik meget fint. Dagen efter kører mig og mine venner rundt om natten, og da bliver jeg svimmel, føler ikke jeg kan få vejret og skynder mig ud og for noget luft, hvilket hjalp.
Så i dag tog jeg til lægen og fik taget ekg, målt blod procent og betændelses tal og lyttet på osv. Alt var normalt med hjerte og lunger. Fik nogle piller mod for meget mave syre, og den har allerede virket lidt mod mine smerter.
Dog en ting jeg fik af pillerne, hallucinationer. Jeg ringede til lægen og spurgte om det var normalt og det er det. Så det går frem af :)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
haha, den er da lidt for sjov den side: Vejrtrækningsproblemer som følge at at trække vejret gennem munden.
og "Når dit barn lærer at trække vejret “the Buteyko way” får det færre huller i tænderne, en bedre proportioneret ansigtsform og et super godt all round helbred"..
De har end ikke haft formåen til at oversætte teksten manuelt.

Deliriouz - Du er selv opmærksom på at de gener du oplever mht. gener i bryst regionen, til forveksling ligner symptomer på angst. Når du fokuserer på din vejrtrækning, bliver generne langt mere udtalte. Og dit anfald af svimmelhed og åndenød sammen med din ven, for nyligt.. Og det med at du oplever flere gener når du spiller PS, end når du går en tur i det fri.
For mig lyder det som en underbevidst "vagt-i-gevær" reaktion - som LilleMy skriver - formodentlig en mental tilstand som er opstået i et ængsteligt øjeblik i din amfetamin-rus.
Den astma du har, er også en skidt partner, når du har de problemer du beskriver. - Måske endda din astma har været roden til den her hypersensitivitet.

Jeg ved ikke hvad en læge vil kunne gøre, men du siger selv at det at behandle dine lunger godt (motion, ingen røg, frisk luft fremfor PS, og flere gulerødder) gør en kæmpe forskel - Det tænker jeg er det mest nærliggende at udvikle.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg led også på et tidspunkt at forhøjet mavesyre, grundet alt for meget amfetamin. Fik også recept piller mod det, og det gik heldigvis over af sig selv, efter ca. et halvt år..

Scary drug.

Medlem

Ja smerterne er der også kun 2-4 gange om dagen nu, og varer kun individuelt i ca 20 sekunder. De gør ikke meget ondt men de føltes da ubehagelige.
Jeg var ved lægen for min sidste gang i lang tid forhåbentligt, for 2 uger siden.
Hun sagde jeg ikke har astma eller noget. Det er min hjerne der mener jeg skal have mere ilt en jeg behøver.

Er stoppet helt med amf som jeg har skrevet tidligere, og har stoppet med at drikke meget sodavandt. Er begyndt at spise sundere, og at cykle som jeg skrev.

Og forresten sagde lægen også at når jeg trækker vejret så dybt med munden hele tiden, udvider min brystkasse sig for tit, hvilket det ikke er beregnet til, så derfor bliver mine muskler og brystvæg øm. Hun har givet mig nogle øvelser når mine anfald kommer, og de virker rigtigt godt! Så det hele går da frem ad!

Og mine smerter har også fået min bedste ven til at stoppe med amf, så der kom jo noget godt ud af det.
Pas nu på med det urene amfetamin man kan få! Det ødelagde sgu min sommerferie, som jeg havde glædet mig sådan til!

Medlem
Brugeravatar

Bare lige for at gøre vejrtrækning lidt mere kompliceret :)
Når vi taler om at trække vejret med maven, mener vi som regel mellemgulvet... Når vi bruger den muskel, og kun den muskel, hæver og sænker maven sig, for når mellemgulvet laver mere plads til lungerne, som jo ganske rigtig er der, hvor luften skal hen, skubbes der til tarmene. Det er den mest hensigtsmæssige måde at ånde på, da resten af kroppen forbliver ubevægelig. Mellemgulvet kan styres helt bevidst, og er ikke afhængig af, om luften trækkes ind gennem munden eller næsen. Det smarte ved at ånde gennem næsen er, at luften varmes op og filtreres.

MikaelOnTHC: det er noget vrøvl at alle meditationsmetoder anbefaler at trække vejret gennem munden. Nogen gør, og det skyldes at du så kan meditere selvom næsen er fuld af snot. Men i meditationen i f.eks Hatha Yoga, vil man altid trække vejret gennem næsen.... Såeh... Det har munkene altså blandede meninger om :)

God bedring, OP :) pas på med så store mængder af narko... Du har kun den ene krop.

Junior medlem

Her for nylig, tog jeg mig en tur på nogen forskællige typer amf blandet sammen, det virkede fint i starten af aftenen, men ud på morgenen, fik jeg det rigtig dårligt, sveden haglede af mig selv om jeg holdt mig i ro, jeg kastede op rigtig mange gange og kunne ikke synke noget væske, fik en klump i halsen, af noget jeg ikke kunne hoste op som der blokerede for luftvejene og den ubehaelige fornemmelse af klumpen i halsen blev hængede i over det døgn efter.
Da jeg skulle til læge den dag, fik jeg ham til at undersøge mig og han mente helt bestemt at jeg havde fået en allergisk reaktion.
Men jeg har oplevet noget ligende før, synkeproblemer og opkastninger på opkvikkende, trykken og smerter i brystet og at jeg bare generalt har været ude for at få det enormt dårligt af at tage det efter en periode og dem jeg har taget det med, har aldrig haft det dårligt af det..

Jeg er åbenbart svagelig når det kommer til oppere :-/

Medlem
Brugeravatar

Mikael, når man trækker vejret gennem næsen trækker man vejret helt ned i maven, og når du trækker vejret med munden kun, trækker du det kun ned i lungerne.

Det er forkert. Der er ingen garanti for, at man får vejrtrækningen helt ned i maven, bare fordi at man bruger næsen. Man kan også sagtens trække vejret helt ned i maven ved brug af munden :roll:
Det er bedst at trække vejret igennem næsen, men munden fungerer helt fint; det vigtige er at man så ofte som muligt trækker vejret helt ned i maven.

Medlem

Her for nylig, tog jeg mig en tur på nogen forskællige typer amf blandet sammen, det virkede fint i starten af aftenen, men ud på morgenen, fik jeg det rigtig dårligt, sveden haglede af mig selv om jeg holdt mig i ro, jeg kastede op rigtig mange gange og kunne ikke synke noget væske, fik en klump i halsen, af noget jeg ikke kunne hoste op som der blokerede for luftvejene og den ubehaelige fornemmelse af klumpen i halsen blev hængede i over det døgn efter.
Da jeg skulle til læge den dag, fik jeg ham til at undersøge mig og han mente helt bestemt at jeg havde fået en allergisk reaktion.
Men jeg har oplevet noget ligende før, synkeproblemer og opkastninger på opkvikkende, trykken og smerter i brystet og at jeg bare generalt har været ude for at få det enormt dårligt af at tage det efter en periode og dem jeg har taget det med, har aldrig haft det dårligt af det..

Jeg er åbenbart svagelig når det kommer til oppere :-/

Jamen da jeg startede med at tage cola og amf osv var der ingen problemer, alt var bare det fedeste! Så da jeg fik brystsmerter er det bare det værste for mig at tage. Så tror sgu jeg holder mig til en god pind, nogle bajere eller svampe

Junior medlem

Sidste skoledag... altså du er 14-15 år?

Hvem går ud af skolen som 14-årig??

det lyder lidt som om du er angst for at du har taget skade og derfor fremprovokerer små angstanfald. Du skriver du har været ved læge flere gange ergo må du være meget bekymret. Amf er en rigtig god idé at tage en masse af hvis man rigtig gerne vil have angst kender desværre to der lider af angst pga for høje doser.. Synes du skulle stoppe helt med at tage det da det er de små tegn man tit glemmer at lytte til.. :) desuden lyder det lidt voldsomt at tage to gram på en aften når man ikk er vant til det så synes du skal tænke dig godt om og overveje din omgangskreds en ekstra gang når de fylder det i dig selvom du har været ved lægen med brystsmerter.. Hav det godt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]