Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

JA JA. Det er fint nok i advarer trådstarter mod afhængighed, for det er meget reelt at det vil opstå når man bruger benzoer, MEN der skal ikke advares og undgåes for en hver pris. Nogen gange kan benzoer være fantastiske. Specielt hvis man har meget kraftig angst som trådstarter har.

Terapi er klart det bedste. Terapi virker dog ikke instant som benzoer gør. Derfor kan benzoer være et nødvendigt onde intil at terapien begynder at virke. Så tænk jer lige om. Jer der med det samme stemmer i advarselskoret.

jeg har selv spist benzoer det sidste års tid, i terapeutiske doser(nogen gange i højere doser bare for at lamme mig). Og er nu ved at trappe ud. er faktisk i sidste fase inden jeg når på 0. JA, det er hårdt, MEN absolut ikke umuligt. OG de har været til gavn mens jeg tog dem!! Der er ting som jeg med 100procent sikkerhed ikke ville ha' opnået hvis jeg ikke havde haft benzoer ved min hånd. Så tag lige og slap lidt af. Ikk å!!

Dedikeret medlem

Det er rart med en solstråle historie og jeg håber på det lykkes med at blive trappet helt ud, men mine advarsels lamper blinker når Ts starter med at spørge ind til den bedste ros (rus).

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig lykkedes det. Jeg har været igennem det før. For ca 5år siden.

Der er ingen tvivl om at det er hårdere end fx at trappe ud af opioider, MEN hvis man har en ordentlig plan, gir sig tid, og har viljen, så er det slet ikke så svært som diverse brugere herinde vil ha' det til at lyde som.

Junior medlem

Ved godt hvad du mener og tak for et svar <33

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved ikke om det er noget de kører med længere. Men jeg gik til psykolog et par gange for nogen år tilbage, og der kostede en psykolog kun 20-300 kr i stedet for 1000 kr, hvis man led af depression, angst eller lignende. Tror det var et tilbud for studerende, som gik igennem lægen eller kommunen.

Alternativt kan jeg også anbefale at give hypnoterapi et forsøg. Hvis det løser problemet så vil det blive gjort i løbet af en enkelt session eller to, i modsætning til klassisk terapi som godt kan tage månedsvis og mange mange tusinde kroner.

Best of luck ihvertfald. Og pas nu på benzoerne.

Medlem
Brugeravatar

Du ved vel at detder kan ende ud i heroinrygning og end værre, ikke? "Er der noget stærkere" Ja, tak. Skal du have noget, så sats på en Ayahuasca-shaman eller noget i den stil. Rav din fortid op og få den bearbejdet i dit eget tempo! Gør det, uafset hvordan du gør det, men gør det! Tro mig, mennesker er hverken mere eller mindre værd end dig, så at du skal have angst for ikke at kunne stå dig er bare en illusion! Der er ingen forskel, men dette glemmer både du og jeg tydeligtvis en gang i mellem.

Junior medlem

Hey folkens.
Jeg har nu været oppe ved min læge 2 gange, på grund af min stærke socialangst/panikangst.
Første gang ordinerede han en recept på nogle anti-depressive piller, som hed Citalopram.
de har ikke hjulpet på noget, tværtimod.
Anden gang fik jeg Paroxetin, som også er anti-depressiv piller, de har hellere ikke vist sig at hjælpe.

Nu har jeg bestilt tid ved lægen igen, i håb om at få ordinerede nogle Benzodiazepiner.
Jeg har flere gange fået en Alprox ( Alprazolam ) af min ven, og de har vist sig at hjælpe helt fantastisk på min angst
men syntes i, at jeg skal fortælle min læge det, eller er det en dum ide?

Jeg kender jo lidt til deres politik omkring recepter på Benzo'er

Håber i vil tage mit spørgsmål seriøst og hav en god dag :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey folkens.
Jeg har nu været oppe ved min læge 2 gange, på grund af min stærke socialangst/panikangst.
Første gang ordinerede han en recept på nogle anti-depressive piller, som hed Citalopram.
de har ikke hjulpet på noget, tværtimod.
Anden gang fik jeg Paroxetin, som også er anti-depressiv piller, de har hellere ikke vist sig at hjælpe.

Nu har jeg bestilt tid ved lægen igen, i håb om at få ordinerede nogle Benzodiazepiner.
Jeg har flere gange fået en Alprox ( Alprazolam ) af min ven, og de har vist sig at hjælpe helt fantastisk på min angst
men syntes i, at jeg skal fortælle min læge det, eller er det en dum ide?

Jeg kender jo lidt til deres politik omkring recepter på Benzo'er

Håber i vil tage mit spørgsmål seriøst og hav en god dag :)

Prøv at læs hele tråden, i forhold til benzoer og angst. :)

Junior medlem

Jeg forstår 100% den bekymring folk har omkring benzo'er, det er ikke slik til småbørn!
Jeg er bare inde i en periode hvor jeg har så meget angst og nervøsitet, ik kun omkring det sociale,
men også angst for mine egne tanker og drømme, og angst for at være sammen med min egen famillie.
Jeg ser ingen anden mulighed end terapi og medicinsk behandling med alprazolam,
Nu er det ikke så meget jeres synspunkt på mit medicinske forløb jeg er ude efter,
jeg vil bare gerne vide om det er en god ide at nævne overfor min læge
at jeg har prøvet en 1 mg alpox, med gode resultater?

Jeg har tidligere i mit liv været afhængig af amfetamin og hash, så jeg kender alt til afhængihed.
mit ønske er at starte i psykoterapi, samtidig med at jeg kan få Alprazolam, og så simpelthen bare gøre alt hvad jeg kan for hurtigst muligt at få styr på mine problemer så jeg efterfølgende kan starte et nedtrapningsforløb.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du kan godt sige det til din læge, men tvivler på at han vil ordinere dem til dig...

Jeg ved godt at det kan være hårdt med al den angst... Men at drukne den med benzoer fordi du så tror at du kan åbne op overfor en psykoterapeut er et noget risky move vil jeg sige, hvis ikke forløbet går som planlagt har du stor chance for at komme til at sidde i saksen... Personligt ville jeg i hvert fald hellere skulle håndtere noget angst overfor en terapeut og så gøre det så godt som muligt, end at skulle til at proppe en omgang abstinenser oveni... Arbejd i stedet på at finde en terapeut/psykolog som du føler dig tryg ved, det er en væsentlig sundere og sikrere vej at gå.

Junior medlem

Jeg siger tak for hurtige svar :)

Medlem

Jeg kæmper med at komme ud af diazepam-behandling, som har stået på i 6,5 år - altså lægeordineret. Jeg har fået 10mg dgl og fjerner 1 mg hver anden måned. Ved siden af får jeg Venlafaxin(Efexor depot) 225mg til at tage den værste ængstelse.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at bruge Venlafaxin mod din angst.!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]