Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

det er typisk for mennesker der tager snitte ikke æder en skid, en banan hahaha hørt magen du skal jo indtage næsten helt kilo mad når du på det lort og gerne flere gange;D, helt ærlig tænk sådan her, boom du smadre alt din energi ved at pumpe dig på narko, for narko er stress effekt, og forstil dig hamre rundt på en arbejdsplads og skal når alt på ingen tid mega stresset og lade være med spise noget i ædru tilstand DOh?

det typiske der får dig til at ryste er magnesium mangel, æd 1-2 poser nøder inden dit trip det nødder der har det højeste magnesium indhold a hvad jeg ved, især dem der i jorden, og bliv ved med æde det næste uges tid, eller tag nogen magnesium piller,( i pilleform aldrig anbefalet naturens vej er den rigtige men ja piller er mere effektiv) og gerne over den daglige dosis, da amf især smadre indholdet a magnesium i kroppen,

men der et andet problem med magnesium at det hindre stress i din krop, så det forringer også lidt din effekt a stoffet, da man tager narko er det rene stress effekter,

kroppen ryster pga et fare signal om der noget galt med den, sjovt nok, og det er det typiske folk ikke ved noget om man tror bare man kan lade som ingen ting lade være med æde, og tro kroppen klare sig fint efter, og når jeg siger det sådan her er fordi folk virkelig bare tror narko kan man bare tage for hyggen skyld og ikke gøre noget ved sig selv bag efter, altså for restituer, og typisk det der skaber afhængighed bar tag noget mere så får man det godt igen :) stupid! tag den med ro en ca 14 dage efter æd sundt varieret især vitaminrig kost - eller lev med en dårlig krop som misbrugere,

magnesium er også med til styre din hjerterytme, og alt for højt mangel kan føre til stop a hjertet,

btw magnesium kan også tage de værste nedture, da nedture typisk bare er bad stress effekt,

sidste og ikke mindst, vi bor nok alle sammen i Danmark der sidder og glor på denne side og i vinter perioderne får vi så lidt sol at d-vitamin underskud faktisk er op i mod 80% a Danmarks befolkning, og derved nedsætter også magnesium indtaget i kroppen, ( + calcium) magnesium og calcium er de 2 vitaminer når der mangel vare på får kroppen til at ryste lidt ligesom der nogen der sat en duracell kanin ind i din krop og ikke kan få den ud igen, haha basic viden for folk der også læser på andet en amfetamin og kokain :P

hvis magnesium eller d-vitamin osv er meget meget lav kan der går op til over 3 måneder før man mærker væsentligt normalt stabilisering

hey kom lige til tænke på noget; amfetaminen er meget meget vandrivende, og vandrivende midler nedsætter vitamin niveau meget meget( også alt andet form for vandrivende medicin udskrevet fra lægen), og når man kommer til at blande det med vandrivende alkohol bliver det bare meget meget værre :D

ved godt indslaget er et halv år gammelt bare set flere indlæg a slagsen, uden noget konkret svar

god dag der ude husk i også har en krop der skal passes, det hele er ikke bare en leg hvor man har det fedt, for hvis kroppen ikke passes brænder den sku bare sammen, og dem der ryster er sku godt på vej til nedbrud,

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej drodoo.

Jeg har lige læst dit indlæg (på din egen opfordring i en anden tråd) da du mente at have et 'simpelt' svar, på et (imo) kompliceret spørgsmål med mange nuancer - jeg blev mildest talt skuffet.

Mine tanker efter at have læst dit indlæg er som følger.

Du snakker om at 'narko er stress effekt'. Er ordet 'narko' synonymt med Amfetamin for dig, eller snakker du om alle substanser med en psykoaktiv effekt? Hvad er 'stress effekt'?

Du skriver at det der typisk får en til at ryste (i forbindelse med indtag af Amfetamin, right?) er Magnesium mangel. Frigivelsen af noradrenalin og aktiveringen af det perifere nervesystem er i min optik mere sandsynligt. Magnesium mangel er ikke noget man bare lige udvikler hen over natten. Du anbefaler at man får sin Magnesium fra naturlige kilder men skriver at piller er mere effektive - hvordan hænger det lige sammen? Jeg kan desuden indskyde at jeg kender til Magnesium præparater som er både langt dårligere og langt bedre end naturlig Magnesium, i hvert fald hvis vi snakker biotilgængelighed. Vil ikke hænges op følgende tal da det er taget ud af hukommelsen men jeg mindes følgende fra tidligere research.

Naturlig Magnesium: 20-50%

Magnesium oxide: 4 %

Magnesium Citrate og Magnesium glycinate (amino syre chelate): omkring 80%

Jeg har desuden aldrig oplevet forringet effekt af Amf efter indtag af Magnesium men har dog godt hørt om fænomenet før. Det er min overbevisning at Magnesium begrænser bivirkninger som er forbundet med en overaktivitet i det perifere nervesystem, hvor især Magnesiums muskelafslappende effekt spiller en rolle og at dette, for nogen, kan opfattes som en nedsættelse af Amfetaminens psykoaktive virkning, noget som jeg personligt ikke tror er tilfældet.

Citat:
btw magnesium kan også tage de værste nedture, da nedture typisk bare er bad stress effekt

Vil du uddybe hvordan nedture bare er bad stress effekt? Jeg forstår det ikke.

Desuden er Magnesiums antidepressive effekt ekstremt begrænset hvis man ikke i forvejen befinder sig i en svær mangel tilstand. Vi har gangske vidst med en NMDA receptor antagonist at gøre men det er en meget mild en af slagsen!

Citat:
sidste og ikke mindst, vi bor nok alle sammen i Danmark der sidder og glor på denne side og i vinter perioderne får vi så lidt sol at d-vitamin underskud faktisk er op i mod 80% a Danmarks befolkning, og derved nedsætter også magnesium indtaget i kroppen, ( + calcium) magnesium og calcium er de 2 vitaminer når der mangel vare på får kroppen til at ryste lidt ligesom der nogen der sat en duracell kanin ind i din krop og ikke kan få den ud igen, haha basic viden for folk der også læser på andet en amfetamin og kokain :P

Okay, nu flueknepper jeg lige lidt men Magnesium og Calcium er ikke vitaminer, men mineraler ;)

Det er desuden værd at huske at Magnesium har en muskelafslappende effekt, uanset om man har mangel eller ej. Effekten er sikkert langt større hvis man er i en mangel tilstand men at ens rysten og kropslige uro i forbindelse med Amfetamin indtag bliver begrænset af at indtage Magnesium er ikke pr automatik lig med at man er i en mangel tilstand. Ud fra den tilgang burde man også kunne konkludere at 99,9 % af verdensbefolkningen burde tage nogle flere Benzodiazepiner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]