Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Svampekarl skrev:
Ok tak. Jeg tager det om nogle uger en dosis på 100ug-200ug og skriver herefter herinde om det gik godt eller dårligt så kan jeg dele min erfaring med jer som 14årig så lærer i også lidt om det siden i ikke vil kende/kender nogen der tager lad eller lign. Som 14årig

Kender rigeligt, der har prøvet psykedeliske stoffer da de var unge (11-16 år) - så du har desværre ikke igang i noget banebrydende felteksperiment m8.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Lige præcis

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Svampekarl skrev:
Lige præcis

Hvis du virkelig tror, at det så er et argument for at du sagtens kan kaste dig ud i det, fordi andre har gjort det, så prøv at læse svarene i dine to tråde igen. Du læser virkelig selektivt kun det, du vil se.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er SÅ glad for jeg første begyndte på psychedeliske (og andre) stoffer som 20 årig. Det var jeg slet ikke klar til som teenager.
I øvrigt kan jeg fortælle at sidst jeg tog 100ug tog det røven på mig og var meget vildere end jeg kunne forestille mig 100ug kunne være.
Du burde virkeligt vente til du er ældre, det bliver du glad for.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Svampekarl

Jeg var selv 15 - tæt på 16 - år, da jeg tog mit første svampetrip. Det var i bagklogskabens skærende klare lys for tidligt. Flere af mine jævnaldrende døjede med svære psykiske problemer i kortere eller længere tid efterfølgende, da de blev "overudfordret" så at sige. Jeg kan kun anbefale dig at vente i 3-4 år - mindst. I lyset af dine svar hidtil, vil jeg kort svare på dine spørgsmål:

1: Kender du styrken på dine mærker? Bare fordi din pusher siger at de er xx ug, er det jo ikke ensbetydende med at det passer. Alt over 100 ug vil være komplet uansvarligt - du aner jo ikke, hvordan du kommer til at reagere.
2: Dr. D's gamle tråd, er en god vejledning her: https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=85&t=9540
3: Det er umuligt at svare på. Selv med efterhånden mange trips i bagagen, er det stadig umuligt for mig at give et fornuftigt svar på det spørgsmål. Igen vil jeg understrege, at den psykedeliske oplevelse er svær at indeksere. Mit bedste råd - udover at vente - er at gå meget forsigtigt frem. Du har masser af tid foran dig, men det er ikke muligt at gøre dumdristige eller direkte tåbelige beslutninger om.
4: Det er igen et spørgsmål om erfaring samt tillid. Hvis ikke din sitter har solid erfaring, begge ben plantet solidt på jorden og din fulde tilli, kan vedkommende komme til at gøre mere skade end gavn ved fx at skabe panik, utryghed eller lignende, fordi han/hun bliver bekymret eller skræmt over din opførsel.

Må jeg her til slut spørge, hvorfor du er SÅ forhippet på død og pine at få en psykedelisk oplevelse her og nu? Hvad er din motivation? Og hvorfor har du så travlt?

Dedikeret medlem

Tjek nu bare dine privatbeskeder ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Nå kan se mit andet indlæg blev slettet?

Men sørg nu lige for at være sikker på at det rent faktisk er LSD og ikke et eller andet obskurt research chemical. Bare fordi det er på et mærke er det slet ikke sikkert at det er lsd

Junior medlem

Kan sagtens være mange af jer har ret. Synes bare mit liv har været så livløst her for tiden det eneste tidspunkt det har været fedt har været når mig og mine venenr har røget klump. Jeg kan sagtens forstå jer med hensyn til dosis og jeg vil slet ikke ud og skide og komme på afveje og fortryde og alt det men er næsten endnu mere bange for jeg vil fortryde hvis jeg ikke tager en del om det så er hele 200ug eller bare 150ug. Livet er så koldt der sker intet får stadig gode karakterer i skolen men koncentrationen og motivationen til skolen er gået tabt. Min hverdag kan til tider være ensomt. Jeg vil bare have noget ekstremt der kan pimpe min hverdag op for noget tid at jeg får et sindssygt trip og kan tænke videre på det og nyde det for en stund. Det er ikke billigt og da jeg i forvejen bruger mange penge vil jeg ikke have det går til spilde. Jeg synes bare det virker så uvirkeligt at alle de substanser jeg har taget(kun mdma, alkohol og cannabis) har mængde været en vigtig ting for effekt så det at tage kun 100mikrogram af noget som skulle kunne påvirke mig for resten af livet eller i et års tid og mit syn på ting, føler jeg bare er uvirkeligt. Jeg vil bare gerne prøve lsd komme lidt væk fra tingene og se visuals og slappe af og lade tiden kære mens jeg danner egne tanker, finde mig selv for nu er er det som at jeg er faret vildt i en ørken vil gerne finde nogle ting, grave nogle ting frem. Og føler ikke jeg kan få det jeg ønsker med kun de 50-100ug. Havde at trappe langsomt op jeg ved det er dumt men jeg vil have noget kraftigt mere ekstremt så jeg kan med det samme vurdere om det er noget for mig eller ej i de fleste tilfælde. Skal nok passe på med hvad jeg end gør og skal nok skrive når forsøget er fuldendt hvad dosis end bliver

Dedikeret medlem

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare høre efter og starter med et halvt mærke max. Du har hele livet til at tage stoffer i du kan jo altid prøve en højere dosis næste gang?
Jeg åd 1 mærke her i forgårs havde sådan set planlagt at tage 2 men nøjedes med 1 og det var sku rimelig intenst på 120ug.
Mine set og settings blev også smadret og endte med at have det rimelig ubehageligt i 10 timers tid. Jeg kunne heller ikke sove bagefter så det meste af natten gik med svedeture og max 30mins søvn af gangen.
Jeg tror bestemt ikke du vil fortryde at starte med 50ug! jeg er rimelig erfaren og kunne sagtens nøjes med 120ug tror sådan set også jeg kunne have et fint trip på 50 dog har jeg ikke lige prøvet så små doser endnu.

Svampekarl skrev:
Kan sagtens være mange af jer har ret. Synes bare mit liv har været så livløst her for tiden det eneste tidspunkt det har været fedt har været når mig og mine venenr har røget klump. Jeg kan sagtens forstå jer med hensyn til dosis og jeg vil slet ikke ud og skide og komme på afveje og fortryde og alt det men er næsten endnu mere bange for jeg vil fortryde hvis jeg ikke tager en del om det så er hele 200ug eller bare 150ug. Livet er så koldt der sker intet får stadig gode karakterer i skolen men koncentrationen og motivationen til skolen er gået tabt. Min hverdag kan til tider være ensomt. Jeg vil bare have noget ekstremt der kan pimpe min hverdag op for noget tid at jeg får et sindssygt trip og kan tænke videre på det og nyde det for en stund. Det er ikke billigt og da jeg i forvejen bruger mange penge vil jeg ikke have det går til spilde. Jeg synes bare det virker så uvirkeligt at alle de substanser jeg har taget(kun mdma, alkohol og cannabis) har mængde været en vigtig ting for effekt så det at tage kun 100mikrogram af noget som skulle kunne påvirke mig for resten af livet eller i et års tid og mit syn på ting, føler jeg bare er uvirkeligt. Jeg vil bare gerne prøve lsd komme lidt væk fra tingene og se visuals og slappe af og lade tiden kære mens jeg danner egne tanker, finde mig selv for nu er er det som at jeg er faret vildt i en ørken vil gerne finde nogle ting, grave nogle ting frem. Og føler ikke jeg kan få det jeg ønsker med kun de 50-100ug. Havde at trappe langsomt op jeg ved det er dumt men jeg vil have noget kraftigt mere ekstremt så jeg kan med det samme vurdere om det er noget for mig eller ej i de fleste tilfælde. Skal nok passe på med hvad jeg end gør og skal nok skrive når forsøget er fuldendt hvad dosis end bliver

Jamen så gør det :) Ingen grund til ikke at gøre det, hvis du allerede er sikker på, at det er det du skal gøre.

Da jeg var teenager, fra 13-19 år, var mit største problem også, at jeg kedede mig. Jeg kender godt de tanker, du går med.
Jeg lavede sport, motorsport, ekstremsport, skole, uddannelse, festede osv. jeg klarede mig fint i alt, som jeg deltog i. Alligevel så var der bare ikke nok fart på, jeg kedede mig. Det er et mirakel, at jeg ikke er død af et af alle de crash på crossere og biler jeg har gennemgået. Og man dør heldigvis ikke af psykedelika, men smerten kan blive meget værre.
Så gør det du føler for, selvom det for en voksen person som mig, virker rimelig ufornuftigt.

Hvis jeg må komme med et råd, så find en Shaman, der vil tage dig under sine vinger. Det nytter intet, at have en sitter, uden solid erfaring. En uerfaren sitter, kan gøre det hele værre, hvis han bliver trigget, af de processen man kan komme ind i, under sådan en rejse.

Pas på dig selv, vi er her, for at hjælpe dig. Så vend tilbage efter rejsen :hjerte:

Junior medlem

Jo ved bare ikke helt har bare glædet mig så
Meget til lad da det for mig er det ultimative psychedelic. Derfor synes jeg også det vil være ærgerligt hvis jeg tager en dosis på 50, derefter måske 70 og så måske 90-100 og så derefter måske 120-130 og hvis det ikke er nok så videre opad. For da jeg prøvede hash så første gang så røg jeg det så elendigt kunne ikke finde ud af det osv og røg intet men alligevel har jeg aldrig haft det så dejligt som det med hash da min krop aldrig havde mærket thc og visse andre cannabinoder . Nu ryger jeg det dobbelte og får halvt så meget effekt og virkning (og ikke pga. Tolerance, ryger hver 2-4 uge). Og jeg vil ønske at jeg på det tidspunkt have røget mere så jeg kunne have følelsen i længere tid som jeg nu sjældent kan opnå. Derfor vil jeg ikke have et jeg skal bruge meget lang tid på at få et trip for det normale er at vente 1-2 nogle gange op til 3 måneder mellem psychedelics og hvis jeg så ikke får meget ud af det er det spild af penge og tid for mig også derfor jeg vil have større dosis vil bare gerne kunne mærke alle de rare effekter på høj plan uden det dårlige men det kan man selvfølgelig ikke undgå:// men hvad er grunden til at folk kommer ud for former for psykose efter trip hvad er det under trippet der har gjort de bliver anderledes ved godt du kan få flashbacks og tænke anderledes efter men hvad er det for så kunne det være jeg kunne komme rundt om det idk

Dedikeret medlem

Tolerancen for lsd skulle være nulstillet efter 14 dage. Du kan jo også redosere efter 45mins tid eller sådan hvis du ikke føler du er ramt nok. Og hvis det endelig skulle være du slet ikke føler det er nok er det ikke fordi din tolerance er helt oppe i vejret efter 1 trip man kan sagtens trippe flere dage i træk hvis man har nok syre selvom jeg personligt bliver fint "mættet" af et trip og ikke har brug for at trippe igen lige foreløbig.

Patrix skrev:
Tolerancen for lsd skulle være nulstillet efter 14 dage. Du kan jo også redosere efter 45mins tid eller sådan hvis du ikke føler du er ramt nok. Og hvis det endelig skulle være du slet ikke føler det er nok er det ikke fordi din tolerance er helt oppe i vejret efter 1 trip man kan sagtens trippe flere dage i træk hvis man har nok syre selvom jeg personligt bliver fint "mættet" af et trip og ikke har brug for at trippe igen lige foreløbig.

Det er rigtigt, at man kan trippe flere dage i træk på syre, men hold kæft det er dumt at gøre. LSD er det psykedelika der tager hårdest fat i din bevidsthed, og bruger super lang tid om at lukke ned igen. Man er "trippy" i hovedet i laang tid, i forhold til de andre klassiske psykedelika.

Svampekarl
Intet psykedelika er det ultimative for dig, når du ikke har prøvet noget. Du kan ikke vide, hvad du snakker om.
Jeg har prøvet alle slags psykedelika, og LSD er helt klart det dårligste for mig, selvom det er fantastisk. Det er bare mindre fantastisk, end de andre.

Du kan ikke sammenligne det med en røg hash, på den måde som du gør. Ægte psykedelika bliver bedre og bedre med tiden, du spilder ingenting, med at prøve en lav dosis førstegang. Du vil stadig få den oplevelse på et tidspunkt, hvor du får mere end rigeligt LSD. Så meget at du er ved at skrige af chokket.
Man kan ikke vænne sig til psykedelika, på den måde, at det på et tidspunkt bliver kedeligt. Det bliver det aldrig.

Har du overhovedet adgang til disse substancer i god kvalitet?

Junior medlem

Jaja har adgang til de fleste stoffer som er på markedet men har kun lyst til at prøve psychedelics over tid af forskellige slags og så holde mig til standard skunk og hash. Men jeg takker for jeres råd i må endelig blive ved med at skrive men som det står til nu tror jeg at jeg vil starte med en dosis p ca.å 100ug. Nogen vil mene det er højt andre vil måske mene det er passende eller for lidt men så vil jeg så se og hvis jeg ikke får den virkning jeg ønsker inden for 2-4 timer hvor jeg kan mærke at det ikke bliver til mere så tager jeg et halvt til. For normalt vil jeg også tage 100ug det er bare sådan at de mærker jeg har rådighed til er på 220ug så tænke jeg bare tager et halvt. Men er der lige meget syrer på hele papiret? For nogle drypper syre på andre "lægger det i blød" i syre så alt bliver dækket. Og er det sandsynligt at det mærke jeg kan skaffe er på 220ug?

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Edit: Nevermind - gider ikke tale for døve øre.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Medlem

Hvad er der sket, Svampekarl?
Du virker meget mere imødekommende nu. Du lukker mere op, og skriver lidt om hvordan du føler og har det. Og skriver mere om din motivation for at prøve psykedelika.
Det er rigtig godt! Det giver os et meget bedre grundlag for at vejlede og hjælpe dig. At skrive tingene ned som du gør her, er også en god proces.

Hvis du vil kaste dig ud i psykedelika fordi du synes livet er lidt mat, og du keder dig i hovedet, så er der altså nogle andre ting på spil, som faktisk ikke forbedre dit udgangspunkt for at komme fornuftigt igennem et trip.
Jeg synes du skal starte med microdosing. Det kunne måske forbedre din generelle situation, så du ikke føler det stærke behov for et full blown trip. Ikke lige nu, i hvert fald :).

Redosering kunne også være en løsning for dig, hvis du er bange for at "spilde" stoffet. Men som jeg nævnte i din SN tråd, så er begrænset adgang til stoffet (dyrt eller svært at finde/skaffe) en VIRKELIG dårlig begrundelse for at tage en højere dosis. Mange trips er gået i hegnet på den konto. Men alligevel er jeg lidt lunken overfor idéen om redosering. Når du ikke er erfaren, tror jeg du vil have svært ved at vurdere styrken af et trip. Trippet peaker efter et par timer, men du kan sagtens blive kastet ud i voldsomme oplevelser, EFTER peaket. Derfor tror jeg redosering skal gøres meget konservativt.

Start evt. med 50ug. Redoser med 25ug efter 2 timer, hvis du føler du har brug for det. Og 25ug to timer der efter (4 timer inde i trippet), hvis du stadig synes du skal højere op. Stop derefter redosering, da 100ug er meget, i din situation.
Hvis du føler det var fuldt håndterbart, kan du starte med 75ug næste gang, og redosere her fra.

Hvis du ikke føler det er noget særligt med 100ug, så er det højst sandsynligt mærkerne der ikke er de 220ug. Så hvis du får fat i nogle andre mærker, og vil prøve igen, så forbliv på startdosis fra forrige trip, før du redoserer.

Opløs mærket i demineraliseret vand eller vokda, og lad det ligge et døgn. Så er alt LSD'en trukket ud i væsken, og du kan tage præcis den mængde du vil vha. en sprøjte.
10ml vodka/demineraliseret vand med 220ug mærke i, giver 22ug/ml, så du skal starte med 2,27ml (50ug/22ug/ml = 2,27ml).

Så har du faktisk til to runder i et mærke. 100ug i alt første trip. 125ug i alt andet trip.

Husk nu at brug de råd du har fået omkring set og setting. Det er virkelig vigtigt.
Sørg for at der er voksne(!) i kan skaffe hjælp hos, hvis det stikker af for jer. Altså ikke alene hjemme, eller alene i sommerhuset, eller sådan noget.

Pas på dig selv og nyd livet :hjerte:

/priestie

Junior medlem

Nej nej altså mit setting vil nok være tablet alene hjemme for jeg orker ikke at skændes med mine forældre om lsd hvis de Buster mig. Men ja alene hjemme med mig og min ven på lad og så vores ven som er tripsitter og de er begge mine bedste venner og er dem jeg har taget andre stoffer med så har det rigtig godt med dem. Vi har tænkt det som bare at blive på værelset og evt gå rundt udenfor osv men uden forældre men min tripsitter får numrene til forskellige personer og så kan han ringe så snart det går helt ud af det men kun i nødstilfælde. Men hvorfor microdose for kan sagtens se det med at 220 nok er alt for meget osv men microdosing? Jeg synes bare det er for lavt til mig nu og ønsker mere ekstremt end det da siden jeg har glædet mig sådan til det i mange måneder at det så skal starte så blidt jd, jeg havde forventet mit første trip skulle være kraftigt, smukt måske med dårlige ting men med noget der åbner op og hvor jeg kan lade fx hallucinationer og tanker kører forbi

Man hallucinerer ikke på LSD, eller på andre klassiske psykedelika, man får visuelle effekter. Der er verden til forskel.
Man hallucinerer på delirianter.

Hvornår har du tænkt dig, at gøre det Svampekarl?

Priestie
Det nytter ikke noget, bare at have kontakt til voksne. Hvis ikke de selv har solid erfaring, med skræmmende processen i den psykedeliske verden, vil de højst sandsynligt selv panikke, og gøre hele situationen endnu værre. Man kan dog være heldig.

Medlem

Jeg forstår godt du ikke vil have dine forældre blandet ind i det. De vil nok have svært ved at forstå. Vi har jo endda svært ved at forstå at du vil prøve LSD som 14(-15) årig.
Men sørg for at have nogen sitteren kan ringe til, hvis det stikker helt af.

Jeg er lidt urolig over den måde du omtaler din motivation. At du bare vil have noget knald på, og have det vilde trip, er en virkelig dårlig ambition for sit første trip (og sit 2.,3. & 4. trip). Du bør have et mere veldefineret og klart formål, med en højere dosis. Du bør slet ikke tage en høj dosis under nogen omstændigheder alligevel, med din ringe alder og erfaring.

Microdosing er for at give dig en blidere introduktion til stoffet, og i egentlig også for at imødekomme den tilstand du beskriver, som gør at du har lyst til at prøve psykedelia i det hele taget. Det kunne tyde på du har en form for koncentrationsrelateret diagnose, i mildere grad, hvor microdosing måske kan gå ind og hjælpe dig rigtig meget.
Jeg foreslår altså microdosing for at afhjælpe den tilstand der lige nu gør at du har lyst til en tripdosis. Så kan du klare dig et par år endnu, og senere gå all-in på tripdosis.
Men jeg kan efterhånden godt se at du er ret stålsat på en tripdosis. Men overvej kraftigt at starte på de 50ug, og redoser, hvis du føler det nødvendigt. Du kan putte mere LSD ind i din krop. Men det er super svært at tage det ud. Ligesom salt i sovsen :)

Kunne I evt. nøjes med at det kun er dig, der tripper, så sitteren ikke skal håndtere 2 14årige på LSD, samtidig?
Sørg for at være godt forberedt. Have noget letspiseligt mad (gerne frugt) og drikke klar. Find nogle egnede musiknumre, så de er klar til afspilning. Få ryddet op, så omgivelserne er rolige og nydelige.
Kig i din SN tråd, hvor der kom mange gode forslag til en god forberedelse.

Ø Tripperen! skrev:
...
Priestie
Det nytter ikke noget, bare at have kontakt til voksne. Hvis ikke de selv har solid erfaring, med skræmmende processen i den psykedeliske verden, vil de højst sandsynligt selv panikke, og gøre hele situationen endnu værre. Man kan dog være heldig.

Ja, det skal man desværre forvente. Men hele situationen taget i betragtning, burde voksne kunne komme til undsætning, hvis uheldet er ude, og man begynder at løbe skrigende rundt, og hopper i åen.

/priestie

Junior medlem

Jaja jeg passer på vil nok gøre lidt af hvad i siger men alt i alt indtager jeg nok 110mg i alt om der så er lidt reddes osv medmindre 50mg gør mig alt for skæv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]