Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

er du nosebreather?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

GimpSuit skrev:
apropro nosebreathing, så har jeg selv temmelig besværet vejrtrækning igennem næsen. Har så fornyligt fået konstateret skæv næsevæg i begge næsebor, som højst sandsynligt skal fixes gennem en operation, går og venter på at blive kaldt til en undersøgelse på hospitalet.

Glæder mig virkelig til at få det fixet, det trækker dog lidt ud pga. et coronapresset sundhedsvæsen.

Kan være jeg bliver bedre til at sniffe k-hole ketabaner også, win win.

du har noget i vente kan jeg fortælle dig :hm: jeg selv været genne den sammen med polypper det knapt så behageligt når man skal hele igen.

og så lige for at få det på plads jeg har hele mit liv trukket været gennem munden da jeg ikke kunne andet og jeg gør det stadigt den eneste forskel er nu jeg også får lidt luft gennem næsen samtidigt og jeg hoster ikke pga det. så det behøver ikke være årsag til man hoster men det kan være det gør lidt for at fremme det sammen med noget andet.

har du fået taget et rynken billede af dine lunger ? det lyder som da jeg led af min lunge sydom da det var værst. har du tabt dig efter du begundt at hoste ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville klart øve mig i at trække vejret gennem næsen de næste seks måneder for at se, om det kan gøre en forskel. Overvej også at tape din mund til om natten - har gjort det i et par måneder nu, og no cap, så virker det sku ret nice.. Der er nok ingen sundhedsmæssige fordele at hente ved at trække vejret gennem munden fremfor næsen. Tværtimod kunne jeg forestille mig, at man irriterer sin hals, strube, stemmebånd, tænder, oral hygiejne mm. i så massiv en grad, at det formentlig godt kan lede til kronisk hoste, da vævet konstant er inflammeret ved mouthbreathing, og man får gustne tænder, tonsil stones og større risiko for orale bakterielle infektioner.

Det fede ved nosebreathing er, at det er gratis. Altså, lige bortset fra tapen, men 100kr. tape og du har til et år eller to. Men nosebreathing kan altid praktiseres, og det er bare en vane der skal indarbejdes, hvis man helt fatalt ikke har fået den indarbejdet imens man voksede op.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]