Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Dextrose skrev:
Jeg må ærligt indrømme, at jeg er en af de få som kokain-rusen overhovedet ikke bider på.

Jeg har velnok fået en 50-60 streger koka i løbet af mit liv, og jeg oplever altid at jeg sidder og spørger mig selv bagefter hvorfor helvede jeg sugede det op i næsen.
Jeg bliver som regelt bare hyper og rastløs, uden nogen imponerende rus-effekt.
Og til de folk som mener at jeg "bare har få'ed no'ed lortekoka, mand", så vil jeg pointere at jeg har fået ordentlig kvalitet i ordentlige mængder, som ville gøre selv den mest koka-resistente rocker bedøvet i hele fjæset! :)

Nu er jeg godt nok også udpræget (meth)amf-luder, for jeg har indtil videre ikke fundet nogen stimulanser jeg bryder mig bedre om.

Jeg kan meget godt nikke genkende til det du skriver. Men det er mere forskelligt med mig.
Jeg har prøvet at få 1 streg og virkelig føle mig "on top of the world"... men har også prøvet med 4 streger inde for 30min hvor jeg stort set ikke fik andet end bedøvet næse og lidt hjertebanken. Det sidst nævnte var IKKE dårlig coke, alle de andre jeg var sammen med var helt oppe at flyve, men jeg sad bare der og ikke kunne mærke min tud :(

Coke kan være SÅ godt, men kan også være SÅ røv, sådan er det på mig. Min mening.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

koka er ikke pengene værd. Hvis man sakl sniffe noget, så skal det være poppers !!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Soul_Pitcher skrev:
koka er ikke pengene værd. Hvis man sakl sniffe noget, så skal det være poppers !!

Jeg vil da nok vælge coke frem for poppers! Synes slet ikke de to ting kan sammenlignes, men det gør du jo heller ikke :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
På baggrund af en del erfaring med coke vil jeg lige indskyde et par bemærkninger.
I en sammenligning med MDMA's toxicitet er jeg ikke i tvivl om at MDMA udøver en større belastning på centralnervesystemet end coke. Hvorvidt MDMA så er decideret neuro-toksisk er jo kontroversielt, men jeg tror det kan være det ved forkert brug.
Coke er til gengæld under mistanke for, ved længere tids større forbrug, at give skader på det kardio-vaskulære system, dvs, hjertet og kredsløbet mm. Nu ved man jo aldrig om den slags teorier bare er udtryk for mere af den dumme propaganda, som stadig spyttes ud fra offentlige myndigheder i stride strømme, men mine søgninger på emnet har givet mig en fornemmelse af at det nok ikke ligefrem er sundt for kroppen at tage det for tit.
Der er til gengæld ingen umiddelbare bivirkninger. Når rusen er slut, så er den bare slut og man kan foretage sig hvad man nu har lyst til uden problemer.
Rusen varer mere end 15 minutter, men har flere faser. Efter henholdsvis ca. 7 og 14 (!) minutter efter snifningen kommer der to bølger af dopamin ud i nervesystemet, som giver et peak af cirka 20-30 minutters varighed - meget længere hvis det er god coke. Derefter ændrer rusen lidt karakter og bliver mere indadvendt og stenet. Efter ca. 1-2 timer enten forsvinder rusen eller vender evt. til en lettere melankolsk fornemmelse. Ikke slemt nok til at jeg vil betegne det som en egentlig nedtur.
Rigtig god coke holder et plateau på op til 2-3 timer, men det findes sjældent her omkring. Så egentlig er det ikke fordi coke er et svagt virkende stof - vi får det bare sædvanligvis ikke i så god kvalitet i DK.
Rusen er ganske vist ikke så voldsom og der er ingen særlig forøget nydelse af f.eks. musik, eller visuelle opleveleser eller lignende. Det er en meget specifik rus, som mange finder lidt kedelig og nogle er helt vilde med. Efter min mening er det en udsøgt luksus-rus uden for meget pjat, bare ren dopamin-fest.
Jeg mener også rusen har nogle oversete potentialer. Det er en stor fejl kun at forbinde coke med "cola-brianer". Man bliver faktisk helt enormt god til at tænke på coke. Der er skrevet adskillige litterære mesterværker på coke omkring begyndelsen af 1900-tallet. Freud var på coke, forfatterne var på coke, der var coke i Coka Cola, det var glade dage dengang.....
Mht. afhængighed er det nok rigtigt at det er et af de mest vanedannende stoffer overhovedet - fordi der ingen bivirkninger er til at holde folk væk fra det. Men det er nu ikke værre end at jeg kender masser af mennesker, der tager det ind imellem - og har gjort det i årevis - uden at være blevet hooked af den grund. Jeg har aldrig mødt nogen, der havde alvorlige problemer med at tage det ind i mellem og så lade det ligge til hverdag.
Og nej, man tager ikke det hele på een gang når man skal i byen. :shock:
Faktisk er der en reel risiko for overdosis hvis man tager rigtig meget...en kilde angiver 1,2 gram på en gang, men det afhænger jo af hvor stærk et hjerte man har...så man skal ikke bare suge en hel masse på een gang som man kan gøre med amfetamin, som er langt mindre risikabelt hvad angår OD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det fik jeg en del ud af læse Syntese - der er lige en ting:

Syntese skrev:
Rigtig god coke holder et plateau på op til 2-3 timer, men det findes sjældent her omkring. Så egentlig er det ikke fordi coke er et svagt virkende stof - vi får det bare sædvanligvis ikke i så god kvalitet i DK.

Det forstår jeg ikke. Hvis man har coke på den rigtige form (så vidt jeg har forstået ændres kokain ikke fra den form det har som alkaloid i planterne ved den almindelige forarbejdning, ekstraktion) handler det vel om at sniffe den samme dosis ligegyldigt, hvilken koncentration man har det i? Og de fleste sniffer vel til de er tilfredsstillet. Jeg troede coke's korte varighed skyldtes dens lave halveringstid i blodet...?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes rigtig godt om coke... Man bliver ikke umiddelbart så lam af det... man føler sig ikke så påvirket. Der er bare noget over det, som er temmelig lækkert. Faktisk næsten i samme sekund man har revet en lille streg fra stenen op i næsen, hamrer éns hjerte derudad (øjeblikkeligt sus), som om man har sniffet poppers, men på en rigtig euforisk måde, som jeg finder betydelig mere behagelig end virkningen af amf. Det er kræs. Og så er det en god ting, at der ikke går andet end et par timer, før man næsten er helt normal igen, og man kan både sove og spise. Det er som sagt noget, man bare kunne tage igen og igen og hele tiden.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
AoD skrev:
Det fik jeg en del ud af læse Syntese - der er lige en ting:

Syntese skrev:

Det forstår jeg ikke. Hvis man har coke på den rigtige form (så vidt jeg har forstået ændres kokain ikke fra den form det har som alkaloid i planterne ved den almindelige forarbejdning, ekstraktion) handler det vel om at sniffe den samme dosis ligegyldigt, hvilken koncentration man har det i? Og de fleste sniffer vel til de er tilfredsstillet. Jeg troede coke's korte varighed skyldtes dens lave halveringstid i blodet...?

Jeg har ikke nogen videnskabelig forklaring på det, men de fleste folk der har prøvet f.eks farmaceutisk kokain, siger at det er både bedre og længerevarende end alm. gadecoke. Det nytter altså ikke bare at sniffe løs af noget skodcoke, det bliver simpelthen ikke det samme.

Og dummeslag til Syntese for at styrke min trang til coke! Jeg prøver at holde paues forhelvede ;)

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@AoD :

Sådan skulle man tro det hang sammen. Men min oplevelse, som selvfølgelig er subjektiv, er at der er en klar forskel på virkningen af coke fra forskellige "batches" - om det skyldes at coke i virkeligheden - ligesom f.eks. hash og svampe - er en kombination af flere beslægtede kemikalier må kemikerne herinde kunne svare på. Jeg synes noget coke er meget "fremme i skoene" og noget er mere tilbagelænet. Men måske er den eneste forskel de forskellige tilsætningsstoffer og rester fra raffineringen. Og så må den længere virkningstid ved god coke jo simpelthen skyldes at man får mere i blodet, som så tager længere tid om at metaboliseres.
Men jeg har to gange været ude for at få noget coke, som havde et helt rent plateau på 3 timer. Derefter forsvandt virkningen langsomt uden ubehag af nogen art. Jeg havde selvfølgelig mistanke om at der var tilsat noget andet, men har ikke kunnet regne ud hvad det skulle være. Hvis der er nogen der har et bud på det vil jeg selvfølgelig gerne høre om det, for så skal jeg nemlig have noget mere af det pågældende kemikalium. 8)

Senest rettet af Esméralda 07 jun 2004 23:01, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko kan farmaceutisk kokain ikke være lidt anderledes kemisk? Fx som HCL-salt eller hvad ved jeg...

Og det kunne vel også være placebo... Du tror du får noget der er renere og bedre.

Edit: Ok... den med placeboen er måske lidt tynd

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Edit: Ok... den med placeboen er måske lidt tynd

Jaeh...nu du selv bringer det på bane....

Titel:
Medlem

Takker for de mange indlæg.. Der blev jeg da en hel del klogere :)

Jeg forstår dog stadig ikke det med at noget coke har et længere plateau end andet. Selvfølgelig kan noget være renere end andet, men så burde man da bare kunne tage mere af det dårlige for at få samme effekt?...
Men hvad ved jeg, jeg har aldrig prøvet det :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det forholder sig ihvertfald sådan at en masse dårlig coke slet ikke giver den samme langstrakte og behagelige virkning som en smule god coke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg mener engang at CannaChem postede en måde til at rense sit coke op med, det kunne jo være man kunne "lave" det helt rent på den måde...

Her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ain+renhed

Det skal så bare lige tilbage på HCl-formen igen...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Kokain er totalt fedt. Og så skulle jeg hilse og sige det er det klart den bedste rusgift at danse på :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Fatter ikke helt folket - nogen siger i ikke får lyst til at danse på mdma( ecstasy-piller altså), men gerne på kokain.

Burde det ikke være omvendt? (læg mærke til burde) Eller er det kun i mit hoved stofferne virker sådan?

Titel:
Insane psychedelia user!

Kokain udløser sandsynligvis en del mere dopamin end MDMA gør, der gør det lidt mere speedet at være på coke. Eller... faktisk udløser kokain jo ikke dopamin men blokerer for transport-protein-receptorerne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Kokain udløser sandsynligvis en del mere dopamin end MDMA gør, der gør det lidt mere speedet at være på coke.

Øget aktivitet i serotonin-neuronerne resultere også i øget vågenhed. Fra mig selv ved jeg at det er meget forskeligt, hvor meget jeg har lyst til at bevæge mig på MDMA. Det er tit sådan at enten har jeg lyst til at sidde så stille så muligt eller også karter jeg rundt.

Treasure skrev:
Eller... faktisk udløser kokain jo ikke dopamin men blokerer for transport-protein-receptorerne.

Men resultatet er det samme: øget aktivitet i dopamin-neuronerne.

Titel:
Dedikeret medlem

De få gange jeg har taget ecstasy har jeg aldrig haft lyst til at sidde stille, mens nogen af mine kammerater ligger i chill-outen hele aftenen - har aldrig troet det var fordi de æder for mange og bliver for blæste!

Men hvis man sniffer kokain og man bare bliver træt i kroppen og colastram er det så tegn på dårlig kvalitet?

Titel:
Dedikeret medlem

Nu er der jo også forskel på at spise ren MDMA og ecstasy (tablet). Der er tit observeret amfetamin i piller, som får dig til alt andet end at sidde stille :)

Titel:
Dedikeret medlem

ja, det er MÅSKE rigtig nok(har dog stadig ikke været så heldig at få fat i rent mdma). Men jeg synes ikke ligefrem jeg bliver energisk af amfetamin - det gør bare at jeg ikke bliver træt. Men det er selvfølgelig muligt at det er andre stoffer end mdma der gør dig danselysten!

-DEER

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]