Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

lunatiC skrev:
Vidste sku ikke at rohypnoler er svære at komme væk fra ind herion!
Og jeg er 15år så det er jo ikke fordi jeg har så mega meget erfaring,
Og kender ikke nogle der har haft det så svært at ligge dem på hylden.

Så skulle du nok lige UNDERSØGE det først?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
det kunne være en god ide ja

Titel:
Flueknepper kongen

lunatiC skrev:
det kunne være en god ide ja

Og din lave alder er ingen undskyldning. Det er sgu ren dumhed.

Men ja, forkert withdrawal fra benzodiazepiner kan have dødelig udgang. Ikke at det sker, da misbrugscentret højst sandsynligt vil prøve en langsom tilbagetrapning, men..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lunatiC skrev:
Ved det ikke, men jeg æder dem hver dag, og kan ikke stoppe :x

Det er ik skidesmart det der. Men behøver jeg vel ik fortælle dig

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Veritas skrev:

Men ja, forkert withdrawal fra benzodiazepiner kan have dødelig udgang. Ikke at det sker, da misbrugscentret højst sandsynligt vil prøve en langsom tilbagetrapning, men..

Ingen grund til at skræmme knægten unødigt. Så vidt jeg ved er barbiturater noget af det eneste som kan medføre direkte livsfarlige abstinenssymptomer. Ved MEGET heftig brug af benzo'er i lang tid, i en ellers svækket person, kan det dog også være decideret farligt. Nedtrapning, samt substituering med et benzodiazepin med lavere misbrugspotentiale anvendes som regel ved behandling af et reélt kronisk misbrug.
LunatiC> Glad for at høre at du vil droppe benzo'erne. Det er en nasty afhængighed, som har det med at eskalere og smadre folks liv hurtigt. Det er alligevel ikke fedt kun at gå rundt med halvdelen af sin hukommelse. Nu ved jeg ikke hvad dit forbrug ligger på, men du skal nok forvente at afvænningen bliver en hård tørn; sindet kan bruge nogen særdeles feje kneb når det prøver at overtale folk til at de har BRUG for deres benzodiazepiner. Fortvivl dog ikke, de fysiske abstinenser (hvis du oplever nogen rigtigt) skulle fortage sig forholdsvist hurtigt.
Al held og lykke herfra.

Senest rettet af Prometheus 19 mar 2006 17:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Veritas skrev:

Ingen grund til at skræmme knægten unødigt. Så vidt jeg ved er barbiturater noget af det eneste som kan medføre direkte livsfarlige abstinenssymptomer. Ved MEGET heftig brug af benzo'er i lang tid, i en ellers svækket person, kan det vist også være decideret farligt.

Delirium Tremens forekommer både ved benzodiazepin, barbiturat- og alkoholwithdrawal, da de påvirker de samme benzodiazepin-GABAa-receptorer, der bliver nedreguleret. Han har poppet benzodiazepiner hver dag. Ergo er der en, hvis ikke så stor, så tilstedeværende risiko for dette kompleks, som altså har en ubehandlet mortalitet på 35%...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Veritas skrev:
Delirium Tremens sker både ved benzodiazepin, barbiturat- og alkoholwithdrawal, da de påvirker de samme benzodiazepin-GABAa-receptorer. Han har poppet benzodiazepiner hver dag. Ergo er der en, hvis ikke så stor, så tilstedeværende risiko for dette kompleks, som altså har en ubehandlet mortalitet på 35%...

Havde lige rettet en smule i formuleringen af min post siden du quotede den.
Ja, alkohol, benzodiazepiner og barbiturater virker alle på GABA[sub]A[/sub]-receptoren, men på forskellig måde. Benzo'er binder sig til - surprise - benzodiazepinreceptoren, og faciliterer bindingen af GABA, mens barbiturater virker som "channel modulators". Alkohol virker på benzo-receptoren. Der er en risiko for delirium tremens efter heftig misbrug af benzodiazepiner, men det hører til de mere sjældne bivirkninger. Jeg tror ikke det er en tilstand der opstår med mindre man har haft næsten konstant høj serumkoncentration af stoffet i ret lang tid. Nu ved jeg jo ikke hvilket omfang LunatiC's misbrug har, men folk som har været i terapeutisk behandling med flunitrazepam et stykke tid, og altså taget det hver dag, får jo ikke nødvendigvis delirium tremens når de stopper.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Veritas skrev:
Delirium Tremens sker både ved benzodiazepin, barbiturat- og alkoholwithdrawal, da de påvirker de samme benzodiazepin-GABAa-receptorer. Han har poppet benzodiazepiner hver dag. Ergo er der en, hvis ikke så stor, så tilstedeværende risiko for dette kompleks, som altså har en ubehandlet mortalitet på 35%...

Havde lige rettet en smule i formuleringen af min post siden du quotede den.
Ja, alkohol, benzodiazepiner og barbiturater virker alle på GABA[sub]A[/sub]-receptoren, men på forskellig måde. Benzo'er binder sig til - surprise - benzodiazepinreceptoren, og faciliterer bindingen af GABA, mens barbiturater virker som "channel modulators". Alkohol virker på benzo-receptoren. Der er en risiko for delirium tremens efter heftig misbrug af benzodiazepiner, men det hører til de mere sjældne bivirkninger. Jeg tror ikke det er en tilstand der opstår med mindre man har haft næsten konstant høj serumkoncentration af stoffet i ret lang tid. Nu ved jeg jo ikke hvilket omfang LunatiC's misbrug har, men folk som har været i terapeutisk behandling med flunitrazepam et stykke tid, og altså taget det hver dag, får jo ikke nødvendigvis delirium tremens når de stopper.

Det er rigtigt, men det er blot en af de få ting, LunatiC ikke var klar over, som han måske burde være inden han begyndte et seriøst benzodiazepin-misbrug...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus

Tak for det venlige svar! :D

Men nu må jeg vente og se hvordan det kommer til at gå.
men vil kæmpe alt hvad jeg kan!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
lunatiC skrev:
Er tilfreds med min omgangskreds, det er jo ikke dem der tvinger det i mig, det er mig selv der vil.

Det der var en så hjernedød udtalelse som det kan blive.

I en tidl. post beklager du dig over du æder robbere hver dag. Og nu vil du selv? Yeah, du erkender et ret omfattende misbrug, og siger det er det du selv vil.

edit: undskyld tonen, havde kun læst side 1. Held og lykke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det var mig selv der (ville), men nu er jeg blevet klar over at jeg ikke kan undvære dem, så det vil sige det ikke er deres skyld

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vasco skrev:
Resist skrev:
tribe79 skrev:
rohybnoler KLAMT STOF

Jeg kan heller ik forstå meningen i at rende rundt uden hukommelse det meste af tiden og lave dumme ting.. Og der er jo ikke engang nogen eufori i dem.. Men en smagssag er det vel

Synes det er en fed holdning at ha, Når jeg er påvirket, uanset af hvad, så vil jeg sq ikke være mere fjern end at jeg har selvkontrol og fatter hvad jeg laver, okay, på kiks kan det være sjovt nok en sjældent gang imellem, men synes sq der er for mange der bare skal være voldblæste og derfor æder tonsvis af robber eller kiks..

Personligt synes jeg det handler om at dosere nogenlunde korrekt (dog uden at være farmaceut :D )

Yep :D Jeg er også stærk modstander af at æde 30 e-piller på en aften, og har måtte forklare op til flere af mine venner at den 5, 6, 7, 28, 29 pille altså gør mere skade end gavn :twisted: Moderate doser er vejen frem :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Folk bedes holde deres narkopræferencer og alt andet irrelevant for topic langt væk fra en debat. Rene emner er i alles interesse da det letter overskueligheden betydeligt. Det kan da ikke passe at i skal mindes om det hele tiden!

//Edit: En bunke indlæg slettet, topic delt og låst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]