Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Mikkel skrev:
Ken Ishii beskriver i et andet topic, at 4-chloro-amphetamine, 4-bromo-amphetamine og 4-iodo-amphetamine alle har en neurotoksisk effekt. Kan man på nogen baggrund fastslå, at 4-fluoro-amphetamine ikke har samme ubehagelige tendenser? Ved man i øvrigt noget om metaboliseringen af 4-fluoro-amphetamine - jeg synes ikke om tanken om at indtage fluor, men skulle det være uden risici?

Det er på modsatte akse du skal kigge på. Chlor udgaven i en familie, er som tommelfingerregel neurotoksisk og ret potent. Det samme kan siges om Brom, og iod'en må du få for dig selv. Tommelfingerreglerne for en Fluor udgave, går for at ikke at være neurotoksisk, mindre potent, og mere besværligt at fremstille.

En mere kemisk forklaring kræver en kemi champ, da det er mere end blot mit C neveau.

FlæmMing skrev:
Jeg vil lige påpege at det IKKE kan anbefales at indtage 4-fluoro-amphetamine/pFA, nasalt/gennem næsen, da det gør skide ondt for at sige på pænt.

IMO kan 2c-b ikke sammenlignes på det punkt. pFA gør satme ondt.

Det har blondinen FlæmMing så lige fundet ud af for 3. gang ;)

Nu når du selv har erkendt det, kan jeg godt sige at de bivirkninger du beskrev i nogen af dine tidliger post, typisk bliver fremprovokeret ved et overforbrug over en længere periode.

pFA har en del mere misbrugs potentiale end MDMA, da effekten fra gang til gang ikke falder mærkbart. Bivirkningerne fra længere tids serotonin afbrandning er tilgangæld de samme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
CamelJJ skrev:
Mikkel skrev:
Ken Ishii beskriver i et andet topic, at 4-chloro-amphetamine, 4-bromo-amphetamine og 4-iodo-amphetamine alle har en neurotoksisk effekt. Kan man på nogen baggrund fastslå, at 4-fluoro-amphetamine ikke har samme ubehagelige tendenser? Ved man i øvrigt noget om metaboliseringen af 4-fluoro-amphetamine - jeg synes ikke om tanken om at indtage fluor, men skulle det være uden risici?

Det er på modsatte akse du skal kigge på. Chlor udgaven i en familie, er som tommelfingerregel neurotoksisk og ret potent. Det samme kan siges om Brom, og iod'en må du få for dig selv. Tommelfingerreglerne for en Fluor udgave, går for at ikke at være neurotoksisk, mindre potent, og mere besværligt at fremstille.

En mere kemisk forklaring kræver en kemi champ, da det er mere end blot mit C neveau.

FlæmMing skrev:
Jeg vil lige påpege at det IKKE kan anbefales at indtage 4-fluoro-amphetamine/pFA, nasalt/gennem næsen, da det gør skide ondt for at sige på pænt.

IMO kan 2c-b ikke sammenlignes på det punkt. pFA gør satme ondt.

Det har blondinen FlæmMing så lige fundet ud af for 3. gang ;)

Jeg understreger det bare.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mine erfaringer med pFA er begrænsede, men jeg har ingen fysiske/psykiske bivirkninger haft.
Jeg vil også lige understrege at jeg ved at mit har været af farmaceutisk kvalitet (kridhvidt og lugtfrit), og at folk skal overveje om deres pFA er produceret ordentligt fra de RC-suppliers der er fra.

Junior medlem

Mit har sådan set ikke været kridthvidt, i hvert fald ikke kridthvidt som helt ren coke eller flephedron, men nærmere fugtige krystaller med et meget svagt rødligt skær. Forhandleren forsikrer dog en renhed på 98%.
Der har ingen hverken psykiske eller fysiske bivirkninger været udover søvnmangel og nikotintømmermænd :-)

Dog holder jeg fast i at det kan inducere halu'er. Nu har jeg flere gange prøvet at få halu'er efter en aften/nat på 4-FMP, men kun hvis jeg har kombineret med andre stoffer (methylon som nævnt før) eller hvis jeg har røget mig ned på god hash bagefter.

Tidligere holdmedlem

jeg spiste engang en marie kiks og tog så lsd, ergo giver mariekiks syner.........................

Junior medlem

Rex Mundi skrev:
jeg spiste engang en marie kiks og tog så lsd, ergo giver mariekiks syner.........................

hverken methylon eller hash giver halu'er, så jeg ved ikke hvad du vil med den sammenligning.. men hallo, super god stil at være nedgørende når manden prøver at give den information han kan. thumbs up.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obscurus skrev:
Mit har sådan set ikke været kridthvidt, i hvert fald ikke kridthvidt som helt ren coke eller flephedron, men nærmere fugtige krystaller med et meget svagt rødligt skær. Forhandleren forsikrer dog en renhed på 98%.
Der har ingen hverken psykiske eller fysiske bivirkninger været udover søvnmangel og nikotintømmermænd :-)

Dog holder jeg fast i at det kan inducere halu'er. Nu har jeg flere gange prøvet at få halu'er efter en aften/nat på 4-FMP, men kun hvis jeg har kombineret med andre stoffer (methylon som nævnt før) eller hvis jeg har røget mig ned på god hash bagefter.

Hvordan kan du så være sikker på at det ikke har været et helt andet stof du har indtaget? Hvordan var selve stoffets virkning, udover at det tilsyneladnede giver dig hallucinationer ?

Har du prøvet stoffet alene, uden at kombinere?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
CamelJJ skrev:
Mikkel skrev:

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Jeg skal kigge på modsatte akse? Brom og iod er ikke nødvendigvis neurotoksiske i stof-sammenhæng - kig på 2-cb og 2-ci. Fluor bruges i en del receptpligtig medicin - fx SSRI's, så fluor er ikke nødvendigvis sundhedsskadelig - det kommer bare an på molekylet, eller om det kan findes frit, hvilket var min største skepsis mht. 4-fluoro-amphetamine.

Ydermere kunne jeg læse på bluelight, at 4-fluoro-amphetamine skulle have effekter, der frigiver serotonine (a'la MDMA), men samtidig skulle være en ret potent dopamine reuptake inhibitor (a'la kokain). Taget i betragtning at MDMAs neurotoksisitet formentlig opstår, når der sker binding mellem dopamine og serotonine receptoren, kunne det tænkes at ovenstående dobbelteffekt havde en neurotoksisk effekt på 5HT receptorere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mikkel skrev:
Ydermere kunne jeg læse på bluelight, at 4-fluoro-amphetamine skulle have effekter, der frigiver serotonine (a'la MDMA), men samtidig skulle være en ret potent dopamine reuptake inhibitor (a'la kokain). Taget i betragtning at MDMAs neurotoksisitet formentlig opstår, når der sker binding mellem dopamine og serotonine receptoren, kunne det tænkes at ovenstående dobbelteffekt havde en neurotoksisk effekt på 5HT receptorere?

Den teori er efterhånden opgivet, da der ikke er fundet nogle endegyldige beviser på dette. Der er fremlagt en teori om hvorvidt MDMA molekylet danner Superoxid i hjernecellernes axoner, og derved skader dem. Disse skader burde dog kunne undgåes ved indtagelse af en antioxident, såsom vitamin C.

Det er, igen blevet påpeget at dette ikke stopper MDMA's neurotoksiske aktivitet 100%, så der må antages at være flere faktorer igang.

Tidligere holdmedlem

Umberto>> Hash og søvnunderskud kan give visuals............4fa er ligeså visuelt som almindeligt amfetamin................

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
MHT Flæmmings nedtur, kan jeg sige at jeg har haft de samme symptomer, efter at have indtaget MDMA, i rimelig store doser vel at mærke. Så vidt jeg har kunnet læse mig til (for nogle år siden), er stødene i kroppen og hovedet, pga ubalance i ens seratoninniveau.

Har selv prøvet 4-FA her i weekenden (ca 100mg oralt), havde vild optur hele natten og ingen amf eller mdma-lignende comdown. Havde kun jack-daniels comedown. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter at have læst folks erfaringer med dette stof rundt omkring på nettet, synes jeg, at folk får forskellige virkning. Personligt skal jeg op på 200 mg, før det mærkes nogenlunde. Det giver en lækkert effekt i omtrent en time, så derefter kan det ikke mærkes mere. Selvom jeg redoserer videre, når jeg aldrig op på den gode effekt, som jeg fik i starten. Det har været det samme med de adskillige personer, som har prøvet samme batch. Det burde meget gerne være rent, da kilden er pålidelig.
Måske er det meget forskelligt fra batch til batch.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
John D. Rockefeller skrev:
Efter at have læst folks erfaringer med dette stof rundt omkring på nettet, synes jeg, at folk får forskellige virkning. Personligt skal jeg op på 200 mg, før det mærkes nogenlunde. Det giver en lækkert effekt i omtrent en time, så derefter kan det ikke mærkes mere. Selvom jeg redoserer videre, når jeg aldrig op på den gode effekt, som jeg fik i starten. Det har været det samme med de adskillige personer, som har prøvet samme batch. Det burde meget gerne være rent, da kilden er pålidelig.

Du må nok bare bide i det sure æble og se i øjenene, at det nok ikke er af den højeste renhed, det du har fingerene i.

Prøv evt. med acetonevask?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
John D. Rockefeller skrev:

Du må nok bare bide i det sure æble og se i øjenene, at det nok ikke er af den højeste renhed, det du har fingerene i.

Prøv evt. med acetonevask?

Nu læser og hører jeg om folk, der får en lang, dejlig rus på 100 mg. Jeg har selv været oppe at tage 400 mg af mit batch uden at få ligeså god effekt, som andre folk beskriver. Ellers har jeg også læst folk på bluelight og andre steder, som har haft samme "problem" som mig.

Medlem

har også haft præcis samme problem som dig John. har også været oppe på de 3-400 uden en ønsket virkning. Hvor mine venner har fået den ønskede virkning.
er max lam 1 time på det.

MEGATRON

150-200 mg fra samme batch har givet mig og 4 andre testpersoner en ret lækker aften, stort set som at være på en enkelt e-pille (~100mg mdma) men med længere virkning. Synes dog det forværrer alkohol-tømmermænd næsten i samme grad som amfetamin, dog med den forskel at man kan få sovet.

Før man køber for mange g hjem af dette stof skal man lige være opmærksom på at det (imo) har et stort misbrugspotientiale.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må sige at det er et meget mærkeligt stof.
Første gang jeg prøvede det, tog jeg ca 100mg. Det virkede rigtig fint. Snakkede løs, havde en dejlig varm følelse i kroppen i mange timer.
Anden gang (I går) nåede jeg op på 900-1000mg fordelt over 5 timer, for at få samme effekt. Vil dog også sige at jeg oplevede nogle lidt andre effekter, som f.eks. at min hørelse pludselig blev ekstremt hæmmet, for så at gå over i bare at være "støj" (Som at se de sorte efter de hvide på tv). Men det gik dog relativt hurtigt over igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har en smule af dette stof liggende... Er der nogen her der har erfaring med at tage det IV?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yeti > Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg tænker, hvor rent er det du har? For hvis ikke det er 90+ %, så ville jeg nok holde mig fra at gøre det. Måske du kunne prøve rektalt? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xun skrev:
Yeti > Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg tænker, hvor rent er det du har? For hvis ikke det er 90+ %, så ville jeg nok holde mig fra at gøre det. Måske du kunne prøve rektalt? :P

Omkring 99%, så vidt jeg husker. Men det var bare en ide jeg lige fik. Egentlig lyder det jo som et halvkedeligt stof som jeg ikke gider spilde tid på, så jeg tror bare jeg forærer det væk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]