Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Prometheus skrev:
Erowid har sat en advarsel op på deres hovedside for plants and drugs:

"October 7, 2009: 2C-B-Fly Warning: Tainted or mislabeled 2C-B-Fly may have contributed to the death of a man in Denmark. The batch is reportedly labeled "b1". More hospitalizations have been reported but not confirmed in other countries. "

Erowid psychoactive vault

Burde vi sætte en lignende advarsel op på forsiden, eller kan vi gå ud fra at alle eventuelle danskere som anvender Psychedelia og er i besiddelse af stoffet er blevet informeret om sagen?

Jeg syntes helt sikkert, at der skal en advarsel op på psychedelia. Man kan sku ikke være for sikker på dette punkt!

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg syntes bestemt IKKE, at der skal en advarsel op. En stor rød advarsel på forsiden er en invitation til Ekstra Bladet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
rbp skrev:
Jeg syntes bestemt IKKE, at der skal en advarsel op. En stor rød advarsel på forsiden er en invitation til Ekstra Bladet.

En invitation til Ekstra Bladet - en chance for at redde et liv eller to - hvordan prioriterer du?

Site Webmaster
Brugeravatar

Prometheus skrev:
En invitation til Ekstra Bladet - en chance for at redde et liv eller to - hvordan prioriterer du?

Jeg tror ikke det vil redde nogen at smide en advarsel op. Jeg tror dem, der læser psychedelia.dk og har købt 2c-b-FLY af minimal kender til denne tråd. Jeg tror vitterligt ikke at det ville gøre nogen forskel.

Måske en henvisning til denne tråd på forsiden, eller en kort notits om at der er beskidt 2c-b-FLY på markedet, og at man for alt i verden bør undgå det. Det syntes jeg ville være fint. Man skal bare ikke give Ekstra Bladet en overskrift, med en stor rød advarsel om at der et killerdrug på markedet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
*Emne flyttet fra Offtopic til syntetiske
- Prom

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Man kan sagtens smide en kort notits om at der er noget kontamineret "2C-B-FLY" i omløb. Det er trods alt et HR forum.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
rbp skrev:
Prometheus skrev:

Jeg tror ikke det vil redde nogen at smide en advarsel op. Jeg tror dem, der læser psychedelia.dk og har købt 2c-b-FLY af minimal kender til denne tråd. Jeg tror vitterligt ikke at det ville gøre nogen forskel.

Måske en henvisning til denne tråd på forsiden, eller en kort notits om at der er beskidt 2c-b-FLY på markedet, og at man for alt i verden bør undgå det. Det syntes jeg ville være fint. Man skal bare ikke give Ekstra Bladet en overskrift, med en stor rød advarsel om at der et killerdrug på markedet.

Det var da et dårligt argument, hvis de vil lave et scoop kan de ligeså godt tage informationen fra denne tråd, politirapporten eller den obduktionsrapport der på et tidspunkt kommer.

I øvrigt kan jeg ikke se problemet, hvis det endelig skulle komme i avisen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener da at det vil kaste et flot lys på psychedelia.dk, at vi er så åbne og informere folk om det farlige stof.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Vil give bl0dpump ret. Kan ikke se hvordan dette skulle bevirke negativ omtale om psy ? En er død, flere andre forgiftet - bliver sku nødt til at gøre noget før det sker for flere!!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Smid en advarsel på forsiden ASAP.

Vi skal ikke indrette vores aktivitet efter ekstra bladets luner.

Virkelig frygtelig sag det her :(. Advarslen skal ud så mange steder som overhovedet muligt efter min mening. Især så længe vi ikke ved hvor mange det er blevet solgt til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, den advarsel kan da ikke komme hurtigt nok op på forsiden.

Site Webmaster
Brugeravatar

Ok, jeg tænkte mig nok ikke så meget om som jeg burde. Advarsel på forsiden er en god idé.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er fandme på tide at legalisere stoffer, så professionelle firmaer kan lave grundige kemiske analyser på vores elskede rusmidler. Hvis det var Lundbeck eller Novo som havde fremstillet det stof som Minimal troede han indtog, så ville han ikke være død.

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg vil næsten sige at psy.dk skulle snakke med pressen om at de burde skrive det i aviserne, det er da den letteste måde at indformere alle!
Det er blot min mening, men hvad siger i andre? : )

/peakeye

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg har hørt, er der løbende journalister her inde og kigge. Så mon ikke de snart selv opsnuser det?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg er lidt skeptisk mht. at informere pressen, fordi journalister har en eminent evne til altid at fordreje og fejlinformere om selv de simpleste ting når det gælder stoffer. Fx kunne jeg frygte en lidt sensationsagtig fremstilling, der af visse unge mennesker kunne opfattes som om at stoffet er superstærkt og derfor "max fedt at trippe på". Pressen har heller ikke den samme troværdighed omkring emnet som vi f.eks. har, fordi selv seriøse medier ofte overdriver og blæser små historier op til sensationer når det gælder stoffer, hvilket igen minsker sansynligheden for at advarslen vil blive tage alvorligt.

Omvendt kan jeg godt forstå ønsket om at få advarslen hurtigt ud til så mange så muligt, så vi kan undgå flere tragedier. Hvis en kompentent person som fx. Henrik Rindom udtalte sig til i medierne ville jeg være mest tryg.

Medlem
Brugeravatar

rbp skrev:

Tror du ikke allerede de ved det?
Jeg er også tilhænger af at melde ud til pressen inden de skriver en bunke sensationshungrende vås.

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Bl0dpump: Det jeg blot mener er at optimere processen, så det hurtigere kommer ud blandt folkemængden. Tænk hvis dette kunne redde en persons liv, ville det jo være rart.

Drupe: Jeg kan godt forstå din problemstilling mht. at pressen sikkert ville blæse det op til én stor historie, som gør mere skade end gavn. Dog mener jeg bare, hvis det kom hurtigt ud des jo bedre, men ja hvis en kompentent person kunne stå frem og snakke til pressen, så der ikke kommer fejlinformationer og misforståelser.
Kan man skrive en mail til Henrik Rindom, som bliver taget seriøst og ikke bare slettet, hvor man informere ham om emnet?

/peakeye

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
onkel fister skrev:
rbp skrev:

Jeg er også tilhænger af at melde ud til pressen inden de skriver en bunke sensationshungrende vås.

Troede ikke jeg fik grund til at poste i det her topic, men der kan man bare se :)

Vil det egentligt ikke, som unca dude siger, at melde et eller andet ud til pressen, inden de selv kæder et eller andet fuldstændig rabiat sindssygt sammen?

Der jo ingen grund til det kun ender i en illegalisering, som det gør, det burde være med til at åbne samfundets øjne for et voksende problem. Det problem at flere og flere unge mennesker bestiller "ukendte" kemikalier hjem med det formål at konsumere dem, af den ene eneste grund, at de rent molekylært minder ufattelig meget om andre "kendte" kemikalier og uden en eneste reel mulighed for at beskytte sig selv imod svindel, netop pga den tåbelige narkolovgivning i dette land.

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
onkel fister skrev:
rbp skrev:

Troede ikke jeg fik grund til at poste i det her topic, men der kan man bare se :)

Vil det egentligt ikke, som unca dude siger, at melde et eller andet ud til pressen, inden de selv kæder et eller andet fuldstændig rabiat sindssygt sammen?

Der jo ingen grund til det kun ender i en illegalisering, som det gør, det burde være med til at åbne samfundets øjne for et voksende problem. Det problem at flere og flere unge mennesker bestiller "ukendte" kemikalier hjem med det formål at konsumere dem, af den ene eneste grund, at de rent molekylært minder ufattelig meget om andre "kendte" kemikalier og uden en eneste reel mulighed for at beskytte sig selv imod svindel, netop pga den tåbelige narkolovgivning i dette land.

PLUR

Jeg tror måsle COA, har fat i noget der. Hvis vi ikke selv sender noget ud, finder de nok bare på en ordentlig omgang crap selv at skrive!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 128 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]