groza skrev:
Resist skrev:
Det lyder også interessant. Men hvad med bivirkningerne (specielt ved langvarigt brug)?
Tolerance, afhængighed, søvnløshed.
Hvis man nøjes med at bruge 5mg (½ pille) ad gangen kan man godt bruge det i ca. en uge ad gangen uden at man bliver mærkbart afhængig.
Hvad med en gang i ugen, hver uge?
Jamie skrev:
Har tidligere taget imovane, men de napper ens hukommelse.
Kan tydeligt mærke at hukommelsen er mere begrænset dagen efter jeg har taget en. Jeg dyrker en koordinerings sport, og normalt kan jeg måske have gang i 8-10 processor under træning. Men og de dage hvor jeg har sovet på imovane, er jeg nede på 5-7, og laver kløjs i det, hvis der bliver smidt mere på hjernen. Endnu værere ser det ud, hvis jeg har taget dem en hel uge i træk, så er jeg helt nede på 3-5 processor, og det tager så tilsvarende længere tid at nå op på normalt niveau igen. (14 dage) og er ikke en gang sikker på at den kommer 100% eller bare 99%.
Men man sover altså kanon på imovane. Også værd at vide at hvis man holder sig oppe, får man tilgengæld 30 minutter superfokus, men derefter kan man så tilgengæld slet ikke sove. Trætheden der kommer er desuden også en lidt kunstig/speciel træthed, ikke ligesom når man er træt normalt.
Lige nu bruger jeg istedet.
Melatonin 1mg eller 10mg + 2 stærk baldrian fra kvickly (har lige fået ny forsyning og prøver mig lidt frem om jeg kan mærke forskel på 1mg og 10mg)
Første gang jeg tog det kunne jeg TYDELIGT mærke at jeg blev NATURLIGT træt (wow!), men effekten er LIDT mindre på det seneste, men synes stadig den er der.
Baldrianen er jeg lidt i tvivl om jeg kan mærke, har nogen gange taget 5-9 stykker 3-4 gange om dagen, uden at være træt eller sløv på nogen måde. :/
M.h.t. melatonin så er det pga. tolerance. Hold 2-3 ugers pause og 1 mg skulle gerne virke på samme måde igen.