Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Selvfølgelig kan det ske for alle, at de når ud hvor de ikke kan styre det. Hvornår det sker varierer fra person til person.

Tror du seriøst selv på at alle kommer ud i et misbrug på et eller andet tidspunkt?

Læs hvad han skriver... Det vigtige ord, Samuel bruger her, er KAN. Det KAN ske for alle. Det er du vel ikke uenig i? Han siger ikke, at det sker for alle, men at det er en mulighed for alle, at man kan blive misbruger.

Det var ikke det jeg reagerede på. Men "Hvornår det sker varierer fra person til person." som underforsået at det sker for alle, bare på forskellige tidspunkter.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Hypnos, hvorfor fluekneppe? Naturligvis er det ikke sådan at alle, der prøver coke, ender ud i et misbrug. Det tror jeg ikke, du behøver at understrege. Men synes du selv, at Misscamilla (no offense gurl) virker som en ellers fornuftig ung pige, der har styr på tilværelsen, men bare lige vil prøve at ryge freebase kokain en enkelt gang? Jeg synes at romarromars svar var godt og det er måske mere hvad OP har brug for, fremfor et fuldstændig ligegyldigt indlæg (fra en random bruger som har en trang til at flashe sin coke-knowledge i alle tråde, der omhandler kokain.) Overvej at lade dit store ego blive i bodybuilding tråden næste gang du skriver indlæg til folk, der faktisk har brug for hjælp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Fordi forskellen ligger i detaljen. "Flueknepperi" er en nødvendighed for korrekt forståelse samt konsensus. Romarromars svar er håbløst ubrugeligt, ligesom din kommentar heller ikke bidrager med noget konstruktivt. Morale er godt, men dobbelmorale er dobbelt så godt ikk BryGs?

Jeg vil ikke gøre mig til dommer for hvordan Misscamilla er som menneske, og det var heller ikke min pointe. Pointen er at hvis man seriøst vil hjælpe andre mennesker, må man gøre en indsats for at frembringe en vis troværdighed. Det gør man ikke med udtalelser som "coke er noget fucking shiit det knepper din hjerne yo" "hold dig fra det, stoffer er for tabere" og alt det andet teenager ævl der bliver disket op med i den her tråd. Hvis det er ens måde at vise andre lyset på, opfordre jeg til man laver sig en bruger på Arto eller ligende hvor den slags argumentations former hører hjemme.

EDIT: JEg er i øvrigt enig med de andre i at det er en dårlig idé for Misscamilla at ryge freebase kokain, og eftersom det er blevet nævnt mange gange behøver jeg ikke gentage det.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Hypnos jeg blev mere forvirret af dit flueknepperi end af andet i tråden fx

""Desuden giver kokain dig et falsk selvværd" - Nå jeg troede medicin virker forskelligt på forskellige mennesker? "

Mener du ikke kokain giver falsk selvværd? Eller skal det udtrykkes sådan for at promovere din egen oplevelse af at du sagtens kan kontrollere kokain, hvilket romarromars ikke har kunnet.

Som jeg husker det er du ret ung endnu og derfor vil jeg vove den påstand at du ikke ved hvordan dit kokain forbrug udvikler sig.
Dem jeg kender som er startet ud med at freebase kokain har alle måtte drøje med konsekvenserne af det som det udviklede sig til nemligt seriøst misbrug.

Det er ikke noget angreb på dig men jeg synes også du køre tråden lidt af HR sporet ved at gå ind og angribe romarromars personlige oplevelse af hvad kokain har betydet for vedkommendes liv ud fra flueknepperi.

Også selvom romarromars kunne have formuleret sig mere korrekt. Så udvasker du essencen som i mine øjne er rigtig ved at påpege små fodfejl.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

No offense taken FSO :)

Jeg tog egentlig bare romarromars egne ord og brugte dem i mod ham selv. Jeg påstår på intet tidspunkt hvordan kokain virker på andre mennesker. Jeg er bare træt af at høre på folks ekstremt farvede opfattelser af stoffer, grundet deres egen ulykke med dem.
Igen er min pointe at hvis man vil hjælpe andre, bør man formulere sig neutralt, troværdigt, og informativt.

Hehe nej, men det er der heller ikke nogle andre der gør. Ingen kender deres sande fremtid, så det kan vi ikke diskutere. Hvis du læser hvad jeg skriver, gør jeg mig heller ikke til dommer for romarromars oplevelser, jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved at det vil gå på samme måde for alle andre, hvilket han får det til at fremstå det som.

Igen vil jeg understrege at jeg på intet tidspunkt opfordre trådstarteren til at ryge crack...

Mvh.

Dedikeret medlem

Det er vi helt enige om du ikke gjorde ;)

Dedikeret medlem

crack og ryge kokain er jo det samme? så om man er kokain ryger eller crack head er vel det samme..

Junior medlem

Geografisk sted: danmark
[quote="røgetskinke » 19 mar 2013 21:54"]jeg undskylder hvis jeg fik udtrykt mig forkert.....
Syntes bare tit, at der er mange her inde, som går SÅ meget op i, hvor "hæftigt" andres misbrug er, i stedet til at forholde sig til det enlige emne (som peter pan faktisk gjorde), og i hvor gamle folk er, inden de prøver det ene og det andet drug....
Dem, der vælger og gide og oprette en profil herinde, har ihvertfald været nok på sitet til, og vide hvor gammel man "burde" være inden man prøver de forskellige ting.
- Selvfølgelig skal man passe på med hvad man tager, men syntes godt det kan blive for anklagende en gang imellem...

og med hensyn til det med heroin osv, jeg har INGEN erfaring med det. og gider ikke engang og læse stof, omkring hero. Jeg har en bekendt der er "slave" for det stof.... virklig trist, og syntes bestemt selv, det er det værste man kan udsætte sig for....

"den typiske psychedelia bruger"

- jaaa, nu er jeg så heldigvis blevet 31år, og meget klogere... kan tydelig huske den gang, jeg som 15årig, sad med nogle kammerater og hyggede med noget benzin eller lightergas...
Gooodt jeg er blevet klogere nu.. nu tager jeg kun Mdma og svampe og lsd.. er meget mere oplyst nu...

**^^ sådan syntes jeg tit "i grove træk " det lyder her på psychedelia... og af min opfattelse.. så er dem der siger noget i retning af det der.. de er sgu selv lige så langt ude og skide...

yo røgetskinke... der er nogle store egoer her på siden .. men det skal du ej ta dig af.. folk hhar som regel de bedste hensigter.. er jeg sikker på!!! :lol:

Admin
Brugeravatar

Lad være med at spamme tråden med ligegyldige posts. Og saml dem i en post en anden gang.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]