Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg vil gerne vide om GBL er blevet gjort ulovligt i Danmark.

Det figurerer ikke på listen over ulovlige stoffer, her på psychedelia.dk - http://psychedelia.dk/leksikon/?artikler/liste_over_forbudte_stoffer - men da jeg heller ikke kan finde GHB, mistænker jeg listen for et være ukomplet. Ellers er stofferne muligvis indekseret på en måde, jeg ikke umidelbart kan gennemskue. :)

GBL omdannes til GHB når det optages i et menneske, men har til forskel fra GHB udbredt anvendelse i industrien, hvorfor det har været lovligt længe (og muligvis stadig er det?).

På internettet findes ind til flere online butikker, der sælger GBL til forskellige legale formål - og jeg er interesseret i at vide, om man på lovlig vis kan importere GBL som privatperson.

Håber der er nogen her, som er helt up to date, hvad de relevante regler gælder. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Svarene på samtlige af dine spørgsmål, er at finde i dette topic:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=10140

Titel:
Medlem

Tak for linket, dextrose.

For at opsummere:
1) Politiet betragter GBL som narko, og det er altså ulovligt at besidde.
2) Det er sandsynligt, at GBL bliver snuppet i tolden ved import, samt at der foretages politianmeldelse.
3) I princippet er GBL et liste B drug, men det er uvist hvordan domstolene betragter det.

Men er det ikke stadig tilfældet, at det forhandles af diverse mellemmænd (jeg mener ikke pushere :) ) i Danmark - og hvordan kan dette i så tilfælde være tilladt?

Er der lovlige måder at anskaffe GBL på (selvom man ikke må besidde det ifølge politiet)?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
skambidt det bliver solgt i dk til virksomheder der har et lovligt formål til at bruge det men da det ikke er ret mange virksomheder i dk så vil du ikke kunne købe det lovligt uden en sådan tilladelse, det er muligt det kan lade sig gøre at anskaffe det genenm et alm firma indkøb vis du har et firma skal jeg ikke kunne sige men jeg tror det bliver tjekket :)

Titel:
Medlem

Tjah, hvis man kan købe det uden at skulle forevise tilladelse, så er det vel usandsynligt at nogen skulle følge op på sagen, uden videre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]