Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Kunne ikke helt finde ud af om denne tråd hører til her eller under General... Men flyt den endelig hvis den hører til et andet sted :)

I morges vågnede jeg med en forfærdelig ørepine og slog den ihjel med to kodimagnyler og to panodiler. Inden jeg gør det igen (hvilket jeg snart gør) ville jeg lige høre om det er dumt at blande paracetamol og Acetylsalicylsyre? Jeg kan ikke selv se hvad der skulle være galt i det, men min mor sagde at hendes læge havde sagt at det er skadeligt.

Nogen der ved noget omkring dette?

PS: Hvis det ikke er usundt skulle i prøve det næste gang i har meget ondt et sted. Jeg skal love for at det virkede!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Begge dele er livsfarlige i for store mængder, men jeg skulle ikk mene der er nogen risiko ved at indtage to af hver. I USA sælger man et håndkøbsprodukt mod migræne kaldet Excedrine Extra Strength, hver pille indeholder 500mg Paracetamol, 500mg acetylsalisylsyre (aspirin) og 130mg koffein, produktet skulle være ganske effektivt som smertestillende middel, og hvis man ikke overskrider anbefalet dosis skulle det ikke give de store komplikationer, der er dog rapporteret mindre bivirkninger som svimmelhed og øget nervøsitet. Jeg ved ikke om der findes et lignende produkt på det danske marked.

Her er et par links med info om Excedrin:
http://www.jr2.ox.ac.uk/bandolier/booth ... xcedr.html
http://www.drugs.com/excedrin.html

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Nu er 1000 mg. paracetamol og 1000 mg. aspirin (indholdsstof?), jo også en relativt stor dosis mod smerter.

1 1/2 til 2 (750-1000 mg.) plejer at gøre tricket, men nu kender jeg jo selvfølgelig ikke til hvor alvorlige dine smerter er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes også det er en ret spændstig dosis.
Jeg bruger en tommelfinger regel,der plejer at virke for mig.
Hvis ikke jeg kan dræbe hovedpinen eller whatever med 2 Kodis (som jeg anbefaler generelt,jeg fatter ikke at Paracetamol skulle være et godt smertestillende middel) vil det være formålsløst at tage flere NSAIDS. :)

Ellers skal du over I Dextropropoxiphene eller Kodein,og min erfaring fortæller mig,at Kodis faktisk er bedre end ren Kodein.Endelig er der jo en halv eller en hel Ketogan eller 2.Jeg har ikke ret meget erfaring med Abalgin (Dextropro.) Og så er der jo de rene Opiater.

Opioider og Opiater plejer at være ret gode til øresmerter. :P

Titel:
Medlem

Jeg forstår ikke i synes det er store doser.. Jeg har altid taget 1000mg (enten paracetamol eller acetylsalicylsyre) hver gang jeg har ondt i hovedet. Nu er jeg også forholdsvis stor (90kg) så 1000mg skulle vist ikke være for meget.

Normalt når jeg kun har hovedpine tager jeg kun én ting, men de smerter jeg havde og har i øret er ret kraftige. Men tak for svarene. Jeg fortsætter med 1000mg paracetamol og 1000mg Acetylsalicylsyre resten af dagen.

Titel:
Medlem

Grunden til, at din mors læge har frarådt brugen af de to tilsammen, er den større risiko for excessiv leverbelastning. De to virker fremragende i kombination, men nedbrydes i leveren af samme CYP, og derfor frårådes samtidig brug. En anden gang vi de to kodimagnyler alene være nok. Hvis du absolut vil kombinere, så tag 2 panoer og 2 iprener (ibuprofen á 200 mg).
Ibuprofen og ASA (acetylsalicylsyre) bør ej heller kombineres, da de begge virker blodfortyndende (omend ASA i langt højere grad), og derfor øges risiko for blødninger.
Til slut skal jo lige siges, at kodimagnyl, som de fleste herinde sikkert ved, er en kombination af ASA og kodein, der giver en synergistisk analgetisk effekt.

Titel:
Dedikeret medlem

Tror du misforstod mig - 1000 mg. paracetamol er en ganske normal, rimelig effektiv dosis for de fleste voksne mennesker, men at tage 1000 mg. af hver er imo at overdrive lidt, også i forhold til lever-toxiciteten som sparg nævner.

Imo, er tramadoler et udemærket bud, men ved ikke om de tager hovedpinen?

Du skriver du vil fortsætte med at spise 2 af hver resten af dagen - hvor ofte er det så?

Titel:
Medlem

Johndeere skrev:
Du skriver du vil fortsætte med at spise 2 af hver resten af dagen - hvor ofte er det så?

Fire gange i løbet af dagen. Har dog kun gjort det to gange i dag, og tog så for en halv time siden to kodimagnyler uden at tage panodiler samtidig med. Jeg kan godt mærke at kodimagnylerne hjælper men der er stadig en smerter i forhold til da jeg kombinerede de to. Dog ikke så slemt, så jeg tror bare den står på ren kodimagnyl i morgen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
Ikke fordi jeg vil piske en steming nogen sted hen... og jeg kender jo heller ikke din "sygehistorie" i detaljer. Men - hvis du ofte har ondt et eller andet sted synes jeg du skulle slå et smut forbi lægen :D

Titel:
Medlem

-foil- skrev:
Ikke fordi jeg vil piske en steming nogen sted hen... og jeg kender jo heller ikke din "sygehistorie" i detaljer. Men - hvis du ofte har ondt et eller andet sted synes jeg du skulle slå et smut forbi lægen :D

Det er ikke ofte jeg har ondt :) Har stor mistanke om at jeg har mellemørebetændelse, og skal skam også til lægen i morgen tidlig..

Titel:
Dedikeret medlem

2 x 2 piller 4 gange på en dag?

Heftigt :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
hov hov, nu blander I vist nogle ting sammen, paracetamol i store doser påvirker leveren i stor stil. acetylsalicylsyre påvirker nyrerne. men så er det ikke at sige at hvis man blander dem i et storstilet misbrug at man så får det dårligt. der er bare ingen sammenhæng mellem acetylsalicylsyre og leverskader ved misbrug.
-Arkimedes

Titel:
Medlem

Arkimedes skrev:
hov hov, nu blander I vist nogle ting sammen, paracetamol i store doser påvirker leveren i stor stil. acetylsalicylsyre påvirker nyrerne. men så er det ikke at sige at hvis man blander dem i et storstilet misbrug at man så får det dårligt. der er bare ingen sammenhæng mellem acetylsalicylsyre og leverskader ved misbrug.
-Arkimedes

Det var også det jeg troede. Og derfor kunne jeg ikke se hvad der skulle være galt i at tage den anbefalede dosis af begge dele... Jeg fik det på heller ingen måde dårlig, så det var jo fint nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]