Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: sovepiller
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har et par spørgsmål omkring sovepiller, som jeg ikke har kunne finde gennem søge funktionen. - Håber også jeg smider denne tråd det rigtige sted.

Men jeg har hørt og set folk som skulle ha været påvirket af sovepiller. Jeg har så fået afvide nogle ikke sluger dem, men gumler lidt på dem, til de er opløst, og så får de en virkning og bliver lidt høj/skæv, hvad man nu vil kalde det. andre sluger dem bare som normalt.

Men kan man med sovepiller få en eller anden form for trip? og falder man ikke i søvn af dem pludselig?
Og så lige, om sovepiller har andre navne.? som står på pakken, hvis man køber sovepiller?.

Håber ikke jeg overtræder nogle regler?, ellers må i lige gøre mig opmærksom.. :?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Der er en del sovepiller du kan blive lam af, dog ikke trippe...
Men vil ikke anbefale dig det...

Spurgte selv til Zopiclon/Imovane herinde, og fik frarådet det... Prøvede alligevel (dumme mig)...
Du bliver mega forvirret, du kan ikke gå ordenligt, du fatter ingenting, og til sidst går du kold rigtig hurtigt...
Du gør også mange dumme ting når du er lam... (Jeg bundede en flaske tequila og en halv flaske gin)...

Og når du vågner igen kan du ikke huske en skid...

Skal du ændelig trippe på statsnarko, så prøv dxm...

Titel:
Junior medlem

okay.

dxm.. er det også en form for sovemedicin, eller er det noget helt andet? og hvordan virker det?

er det noget jeg bare kan gå ned i det lokale apotek, og købe uden problemer?

Titel:
Dedikeret medlem

DXM, Dexofan, eller Dextromethorfan Hydrobromid, er piller mod, svjh, slimet hoste... Ihvertfald noget med hoste...
De er i håndkøb på narkolageret, og koster vistnok 63,- pr pakke...

Kig lidt under triprapporter, eller på erowid.org (http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm.shtml)

Har ikke selv fået noget ud af dem endnu, men en ven jeg var tripsitter for sagde det mindede en del om xtc, bare meget mere lamhed...

Senest rettet af flex 12 okt 2005 18:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg forstår ikke helt folks trang til at lamme sig i medicin.. Der findes masser af "normalt" narko hvorpå du kan trippe/blive lam/whatever.. Er det fordi du har svært ved at skaffe det jeg kalder almindeligt narko? Eller er det fordi sovepiller er billigere end hvis du skulle til den lokale pusher?
Oplys mig :P

*Almindeligt narko: Kokain, Amfetamin, Svampe, LSD, Heroin osv osv.

Titel:
Junior medlem

troo_l_s - det er simpelhen fordi jeg har svært ved at skaffe den almindelige narko. og det ligefra hash til amf og kix.
det pga. jeg er flyttet, og dem fra den tidligere by jeg kom fra, er der mange som er blevet busted ( sørgeligt ), så de holder en længere pause nu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PimP skrev:
troo_l_s - det er simpelhen fordi jeg har svært ved at skaffe den almindelige narko. og det ligefra hash til amf og kix.
det pga. jeg er flyttet, og dem fra den tidligere by jeg kom fra, er der mange som er blevet busted ( sørgeligt ), så de holder en længere pause nu.

jeg vil sige, hvis ikk du kan finde noget ordentligt at lamme dig i, så lad helt være. Og hash kan man sgu næsten altid få fat i.

Senest rettet af Søvnigt Sind 16 jan 2009 23:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
flex skrev:
DXM, Dexofan, eller Dextromethorfan Hydrobromid, er piller mod, svjh, slimet hoste... Ihvertfald noget med hoste...

Det er til tør hoste. Med tør hoste har man ikke noget at hoste op, og det kan derfor være ekstremt ubehageligt - nogle gange føler man virkelig at man er ved at blive kvalt, og tit resulterer det i at man hoster små mængder af blod op pga sår. DXM har den effekt at lamme halsen og derved dæmpe hosten en del, så man ikke hoster så ofte og oplever de voldsomme smerter under sygdommen og efter at sygdommen frafalder (ødelagt stemme, smerter når man taler, griner, osv).

Slimet hoste er, IMO, mindre slem... for der har du slim at hoste op (og det er trods alt bedre end ingenting). Derfor er det ikke så nødvendigt igen at tage DXM mod slimet hoste - og jeg har også hørt at man skal holde sig fra DXM i forbindelse med slimet hoste - hvorfor, ved jeg ikke... blot noget jeg har hørt. Men jeg går ud fra at det har noget at gøre med, at kroppen gerne vil af med slimet, og at det derfor ikke er så klogt at hæmme hosten.

Slimet hoste forekommer ofte i forbindelse med forkølelse og influenza - og det kan din ven, Cannabis, hjælpe dig imod :P

Senest rettet af syreperlen 12 okt 2005 19:38, rettet i alt 6 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det eneste, jeg kender, der kunne forveksles med "sovemedicin," som skal tygges, er rohybnoler (det aktive stof hedder flunitrazepam).

Der er nogle posts, du kan søge efter, hvis du vil vide, hvad det er for noget stads.

Titel:
Dedikeret medlem

God stil du lige rettede mig der...
Kan bare huske der stod noget med slim, men det må nok have været slim-fri hoste...

Ali skrev:
har også hørt at man skal holde sig fra DXM i forbindelse med slimet hoste - hvorfor, ved jeg ikke... blot noget jeg har hørt.

Kunne forestille mig det var fordi man, når man HAR slim, ikke har godt af at få lammet halsen/ evt. kunne få for meget slim i halsen...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg tror ikke det er for meget slim i halsen der er et problem (det er trods alt begrænset hvor meget der kan være), men det vil måske nærmere forlænge hosten, da du går ind i en periode, hvor du ikke kan komme af med slimet. Men jeg er som sagt ikke sikker, så tag det ikke som nogen form for en rettelse.

Men hvad angår at trippe på DXM, så er det vigtigt at starte utrolig lavt! En af mine bekendte tog det engang (sølle 4-6 piller, tror jeg), og det endte med et trip i 5-6 dage!

Jeg har en mistanke om at vedkommende har en defekt i enzymsystemet i leveren, som hedder en CYP2D6-defekt. Defekten gør, at nedbrydningen af DXM-molekylerne sker meget langsommere end hos folk der ikke har defekten.

Det betyder at der skal en langt lavere dosis til... jeg kan forestille mig, at hvis man indtager 15-20 piller og har defekten, så vil man komme ud for en meget ubehagelig oplevelse på over de 6 dage, som min bekendt var ude for med så få piller som de 4-6 stykker. For slet ikke at snakke om sundhedsskadelige faktorer, som jeg kunne forestille mig forekom.

Det er heldigvis ret få der har defekten i DK, men det er ingen undskyldning for ikke at være forsigtig.

Tag noget andet narko, og hvis du endelig vil tage DXM, så start lavt. Ryg noget hash og drik nogle øl, det ved du hvad er :P

Senest rettet af syreperlen 13 okt 2005 07:01, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
...

Senest rettet af CannaChem 15 okt 2005 14:41, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem

aliaarhus skrev:
Tag noget andet narko, og hvis du endelig vil tage DXM, så start lavt. Ryg noget hash og drik nogle øl, det ved du hvad er :P

Ja, hvis jeg kendte de "rigtige" i den nye by her, og kunne skaffe, så ville jeg da holde mig fra at eksperimenter med DXM.
men heldet har ikke lige været med mig endnu.. men nu det også i den sydligere del af Jylland.. :P

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes, det er lettere uforsvarligt, at rekommeadere DXM som det "sikre alternativ" til sovepiller...Ærlig talt, så er der folk, der har fået selvmordstanker i op til en uge, efter at have indstaget DXM, så bare fordi det er lovligt, betyder det altså ikke at et er en "god ide."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er helt enig. Jeg har sateme haft en møgtur, har også lavet en triprapport (den er godt nok elendig, men hva' fa'en). Der er mange andre, der er værd at læse, så prøv at læse lidt om, hvilket skodstof, det er!

Titel:
Dedikeret medlem

Psyko der er ingen her der siger det er sikkert... Men du må da give mig ret i at det er bedre end at tage imovane el. andet?!

jeg skrev:
Men vil ikke anbefale dig det...

Jeg har måske udtrykt særlig klart at der skulle læses på erowid og her, men det gør jeg lige nu så;

LÆS ALT OM DXM PÅ EROWID OG EVT. HER FØR DU TAGER DEXOFANER! DET KAN VÆRE FARLIGT!! (Eller du kan gå kold på gaden og blive raped..)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
flex skrev:
Psyko der er ingen her der siger det er sikkert... Men du må da give mig ret i at det er bedre end at tage imovane el. andet?!

Nej, det behøver jeg ikke give dig ret i, for hvis man bruger Imovane eller benzodiazepinpræperater nogenlunde forsvarligt, behøver det ikke være så farligt igen. DXM derimod bør slet ikke have nogen intoksikerende virkning, og denne indtræder kun fordi "tripdosis" er meget højere end den medicinske dosis.

Du har dog ret i, at det ikke er "sikkert" at tage høje doser sove-/nervepiller eller at blande dem med alkohol. Generelt opfatter jeg nu alligevel brugen af disse som lidt sikrere end DXM.

Mvh. PSyko

Titel:
Medlem

Det er rigtigt at DXM er til tør hoste.

aliaarhus skrev:
DXM har den effekt at lamme halsen og derved dæmpe hosten en del, så man ikke hoster så ofte og oplever de voldsomme smerter under sygdommen og efter at sygdommen frafalder (ødelagt stemme, smerter når man taler, griner, osv).....<->og jeg har også hørt at man skal holde sig fra DXM i forbindelse med slimet hoste - hvorfor, ved jeg ikke... blot noget jeg har hørt. Men jeg går ud fra at det har noget at gøre med, at kroppen gerne vil af med slimet, og at det derfor ikke er så klogt at hæmme hosten.

DXM virker ved at bedøve den nerve i halsen der afgiver hosterefleksen. Halsen i sig selv er dog ikke påvirket. Lignende virkning ses med noskapin fra opiumsvalmuen (også håndkøb), der i øvrigt absolut intet lammepotentiale har.
Det er rigtigt at man skal undgå DXM i forbindelse med slimet hoste, fordi som du siger, det er ikke klogt at hæmme hosten hvorved det ofte bakterielt inficerede slim forbliver i lungerne/halsen. Dette slim kan i værste fald medføre hals- eller lungebetændelse.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er da pænt logisk, hvorfor man ikke bør indtage DXM ved slimet hoste. Meningen med selve hostet er jo, at man skal have det slim væk fra larynx og trachea (struben og luftrøret) så man ikke får slim i lungerne. Dette kan jo være ganske sundhedsskadeligt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]