Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
http://www.fda.gov/cder/drug/infopage/xyrem/default.htm

Citat:
The Food and Drug Administration approved Xyrem (sodium oxybate or gamma hydroxybutyrate, also known as GHB) for treating a small population of patients with narcolepsy who experience episodes of cataplexy, a condition characterized by weak or paralyzed muscles. Because of safety concerns associated with the use of the drug, the distribution of Xyrem will be tightly restricted.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den er god nok, det er NaGHB.

Utroligt nok at et substanset både står på narkolisten og lægemiddellisten.

"Oxybat" er vist ikke en IUPAC-godkendt betegnelse for "gamma-Hydroxybutyrat" an-ion'en, men den er uden tvivl opfundet for at brugerne af lægemidlet ikke opdager at det er den farlige daterape narko, når de slår præparatet op.

...og ja, man undres! :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
gammel nyhed...

GHB kan fremstilles relativt nemt med gabba måske det er en af forklaringerne(?)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Narko fra musik... :?:

Interessant!

Citat:
Gabber or Gabba (pronounced gahba or gahbuhr in Dutch) is a type of techno music also known as hardcore. The style was born in Rotterdam, distinguished by the loud and often aggressive sound. A weird, freaky sound can make a good gabber track, which usually has either a scary or a happy mood. The music style contrasts with happy hardcore. The essence of the gabber sound is, for example, a distorted Roland TR-909 bass drum, overdriven to the point where it becomes a square wave and makes a recognizably melodic tone. The typical gabber track is from 160 to 220 BPM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gabba

Gider du at poste synteserute?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Poing

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
nu det bare en tanke dex..men mon ik manden har ment gabba kost tilskud.. alle ved vist man ik kan lave ghb ud af musik??.. selv det er os er en stilart inde for elektronisk musik :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ARK skrev:
men mon ik manden har ment gabba kost tilskud

Musik, nu også som kosttilskud? Hvor kan det fås?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Egentligt ganske sjovt at tænke på at kort tid efter at DEA gennemførste deres "operation webslinger" der decideret gik efter at få udryddet GBL forhandlere, der udkommer medicinalindustrien med deres produkt xyrem, som jo bekendt er GHB.

Og vi kan jo ikke have at de patienter der har gavn af medicinen laver det hjemme i køkkenet til en brøkdel af prisen.

For nyligt faldt jeg også over nogle gamle indlæg på en nyhedsgruppe fra slut 90'erne hvor snakken gik på at det ville jo være en fordel hvis det kom frem som officielt lægemiddelm da det så ikke være en nær så slem straf hvis man blev taget med GHB. Men som vi ved så er det jo både det dødsensfarlige daterape drug og medicin mod i hvert fald narcolepsi.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ikke for at komme med spekulationer, men jeg tror Astral mente GABA (Gamma-Amino-Butansyre), som findes naturligt i hjernen og er ligand til samme receptor som GHB (GABA-(A)-receptoren)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
oki yeti :wink: nu jeg ik tyben der går op i om et ord er stavet såen eller såen når bare man begge ved hvad det er der menes.., når det så er sagt så stiftede jeg personligt bekendtskab med GABA kosttilskud for 4år siden da jeg begyndte at træne.i min jagt på ting der ville hjælpe mig med at vokse.. jeg skal ik ku sige om det sælges mere via danske trænings sider..men et kik på http://www.bodyhouse.dk vil måske ku gøre dig lidt klogere., jeg vil ik rode mig ud i en lang søforklaring med vi ved vist begge 2 godt hvad det var jeg mente og skal vi så ik bare komme videre i teksten :wink:

godmorgen :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg mente Gaba det ved Dex godt :D

her er link til opskrifter:

http://forum.avantlabs.com/lofiversion/ ... t8423.html

Jeg har desvære ikke prøvet syntesen
Men den ser ikke svær ud, ihvertfald ikke i forhold til så meget andet, ihvertfald nemmere end amfetamin synteser vil jeg mene

Enjoy

Astral

Kun til informativ brug ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Self. vidste jeg at der var tale om aminosyren GABA. ;)

Synteseruten fra GABA -> GBL/GHB kræver dog noget indgående kendskab til teoretisk og praktisk organisk kemi, men den ser ret straight-forward ud, ja.

Jeg har også læse om synteseruter fra MSG (Mono Natrium Glutamat), bedre kendt som "Det Tredje Krydderi", som er et salt meget lig NaGHB der bruges som smagsforstærker...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sidst jeg tjekkede var der ingen der havde haft held med at få et ordentligt udbytte af den syntese.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Sidst jeg tjekkede var der ingen der havde haft held med at få et ordentligt udbytte af den syntese.

Fra MSG eller GABA..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]