Zarathustra skrev:
aliaarhus skrev:
Med MDMA har jeg heller ikke oplevet tømmermænd, ej hellere hørt om folk der har haft det
Så har du ikke snakket med særlig mange mennesker om det, eller har en meget snæver definition af "tømmermænd".
De fleste jeg kender (inkl. mig selv) oplever dagen efter MDMA træthed, apati og let udmattelse i kroppen. Det kan bedst beskrives som en slags zombie-lignende tilstand af ligegladhed, hvor ens humørkurve er fuldstændig "udglattet".
Nu plejer jeg/vi også at ryge hash sammen med MDMA, men jeg tvivler på, at det kun skyldes det.
Ud fra din beskrivelse, må jeg sige at min definition af tømmermænd i min første post er snæver. De ting du beskriver har jeg oplevet, og hørt om mange der har oplevet, men betegner dem ikke selv som tømmermænd, da jeg definerer tømmermænd som hovedpine og kvalme. F.eks. lignende det man oplever på alkohol, og som nogle beskriver efter en tur på amfetamin.
Hvis tømmermænd også indbefatter din beskrivelse af en nedtur på MDMA, så jo: der er tømmermænd forbundet med MDMA.
Men her er en definition af "tømmermænd" i Politikens Nudansk Ordbog:
Citat:
tømmermænd [ZtömPYmænO] subst.plur. -ene
1. dunkende hovedpine som man får af at drikke meget alkohol = ONDT I HÅRET d have tømmermænd
Det må siges at det er den definition jeg går ud fra, bortset fra at alkohol skal skiftes ud med en hvilken som helst rusmiddel.