Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006 22:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
psykosune skrev:
Ved ikke om det er det rigtige sted/tidspunkt at spørge, men får man "mindreværkskomplekser" af ritalin ? Altså bliver ens ædlere del mindre?
Og undskyld hvis det rent faktisk står der. Så har jeg misset det!

Eller rigtig godt arbejde. Ikke mindst for os 'newbs' !


Tak Sune, der står lidt om reaktionen på den del af min krop, nemlig:

På mig virker det som amfetamin, man bliver i godt humør, kan ikke sove, har ikke lyst til at sove, kan snakke hele natten om en pæn dug man engang har set, og man bliver noget så uhyggeligt horny.
På mig har det så ikke Amf’ens normale kendetegn: ”Mega Horny, Tiny Prick (tm)”, men kun ”Mega Horny” delen, så der har vi endnu en ”lille” fordel Smile


Men andre kan melde om nøjagtig samme effekt på ens Man-gina, som ved Amf, så your mileage may vary ;-)

Og der tildeles 10-creepy point, for brugen af ordet "Man-gina" i en sætning!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006 23:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg har i øvrigt tilføjet lidt, til emnet vedr. Proteindrikke, og det smarte i at indtage dem, når man er på amf eller lign. Da de er nemme at få ned, og indeholder alt man har brug for af næringsstoffer.
Her er afsnittet:

Der er Fortimel og Nutridrik der smager dejligt, og er mælke/shake agtig. Let at få ned, selv når man er strung out på fjerde døgn. Drikkes is kolde. Energi 630 kj, protein 6,0 g.

Der er Ensini som jeg vil fraråde. Er saft-baseret og smager som petroleum.
Drikkes is kold, hvis man kan få det ned.

Og så er der Den Hjemmelavede som er ren luksus, man kan næsten føle den lægger sig som en blød hinde over ens blottede nervebaner, lige hvad man har brug for, hvis man er kørt lidt i over-gear. Den laves sådan:

Kærnemælk
Ymer
Past. æg
Appelsinjuice
Fløde 38%
Sukker
Energi Plus
Atpro

Energi 415 kj, Protein 6.0
Prøv jer frem med mængderne :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2006 00:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
tommyknockers > Sæt det ind i Wiki'en, tak! :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2006 12:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Dextrose skrev:
tommyknockers > Sæt det ind i Wiki'en, tak! :D


Gerne, men det lader til at være at stort formatteringarejde - kan man ikke bare bruge BBcode i Wiki'en? Ville gøre det let lettere ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2006 13:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
tommyknockers skrev:
Dextrose skrev:
tommyknockers > Sæt det ind i Wiki'en, tak! :D


Gerne, men det lader til at være at stort formatteringarejde - kan man ikke bare bruge BBcode i Wiki'en? Ville gøre det let lettere ;-)


Nej, det kan man ikke! :)

Search & replace, min ven... det vil ikke tage dig mange minutter at rette formatteringen til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2010 00:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2010 00:48
Indlæg: 1
Respekt for al den info.. Tak skal du da have (: ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2010 11:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Det er godt nok en tudse gammel tråd, men det godt nok, for med alle de ritalin spørgsmål, så skulle man da tro at søge funktionen ikke var opfundet endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2010 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2009 18:44
Indlæg: 2
Hejsa
Har lige fået en pakke snuppet i Tolden med 60 x 25 mg Aderall. Trist. Fik da også et fint brev fra "mafian's håndlanger"(Toldvæsnet/Skat) om at det var ulovligt.
Nogen der kender lovgivningen og eventuelt hvorledes man kan undgå ansvar i forbindelse af import af ulovlig medicin?

Desuden har jeg overvejet at gå til en psykiater for få medicinen af lovlig vej men har hørt det er en træg process hvor man skal trækkes igennem det ene møde efter det andet for at blive godkendt eller måske slet ikke bliver det ?

hvis eventuelle svar strider imod "Sites" regelsæt bedes i svare privat.. mange tak..

MVH
Life is a game .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2010 10:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2007 16:27
Indlæg: 415
Det ser rigtigt godt ud! men det der med rotte gift i amfetamin kan godt være rigtigt -> piperaziner :-) FØJ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2010 14:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
witgenstein skrev:
Hejsa
Har lige fået en pakke snuppet i Tolden med 60 x 25 mg Aderall. Trist. Fik da også et fint brev fra "mafian's håndlanger"(Toldvæsnet/Skat) om at det var ulovligt.
Nogen der kender lovgivningen og eventuelt hvorledes man kan undgå ansvar i forbindelse af import af ulovlig medicin?

Desuden har jeg overvejet at gå til en psykiater for få medicinen af lovlig vej men har hørt det er en træg process hvor man skal trækkes igennem det ene møde efter det andet for at blive godkendt eller måske slet ikke bliver det ?

hvis eventuelle svar strider imod "Sites" regelsæt bedes i svare privat.. mange tak..

MVH
Life is a game .


Nægt ethvert kendskab til det, du kan vel ikke gøre for at nogen i udlandet sender dig en pakke.

Se dette emne: Update: Frikendt for piller i tolden!

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2010 20:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2008 16:24
Indlæg: 57
Fed tråd, specielt for os der leger meget med det skidt :D
Jeg havde seriøst aldrig tænkt over det med protein shakes, har altid mast og kæmpet med at få frugt ned når jeg er på "tur" og smoothies har min mave meget dårlige erfaringer med ;)
Tak for det, super når der er nogen der bruger tid på at hjælpe andre, specielt når det er helt uopfordret
:tnx:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2010 09:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2008 22:50
Indlæg: 62
Kan man spore Ritalin i de urin test´s der er tilknyttet kriminalforsorgen??
Det er en udvidet test med 8 forskellige emner:

Der står på erowid.org at den kan give udslag som speed på testen? Men det kan vel ikke være op de mere avancerede da der vel så ville være mange med adhd som røg i "fælden" der?
Nogen der har erfaringer med det?
Kan der være andre stoffer den slår ud ved? testen gælder jo også benzo´er men betyder det noget?

Håber på hurtigt svar for skal på udgang i weekenden.. og vågen hele weekenden det skal jeg jo være :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2010 17:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Kan du uddybe de præcise farer ved at blande SSRI og ritalin? Det er lige gået op for mig at jeg tager begge dele jævnligt - for en sikkerheds skyld stopper jeg til jeg ved mere, men det kunne være rart at finde ud af om der er en sikrere måde at gøre det på.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2010 13:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Tias skrev:
Kan du uddybe de præcise farer ved at blande SSRI og ritalin? Det er lige gået op for mig at jeg tager begge dele jævnligt - for en sikkerheds skyld stopper jeg til jeg ved mere, men det kunne være rart at finde ud af om der er en sikrere måde at gøre det på.


Kære Tias,

Tusind gange undskyld for det meget senes svar! For det er et utrolig vigtigt spørgsmål du stiller, og jeg vil meget gerne fortælle mere om hvorfor det kan være ret farligt - eller i bedste fald ubehageligt - at mikse SSRI'ere med Ritalin (Methylphenidat) eller andre stimulanser i samme familie (Adderall, Concerta, Desoxyn osv)

Først og fremmest går jeg ud fra, at det er SSRI (Selective Serotonin Re-uptake Inhibitors) så som Akarin, Citalopram, Cipramil eller de Tricykkliske som eksempelvis Amitriptylin du er på?

Så tilbage til dit spørgsmål ... langt om længe :) Jeg har lavet et par timers research her til formiddag, for at give dig et brugbart svar, nu du har ventet så længe, det manglede da bare.

Og det lader faktisk til, at tager man kun én type SSRI eller én type Tricykliske antidepressiva, OG taget Methylphenidat samtidigt, så kan det godt gå. Men Methylphenidat kan hæmme metabolismen af begge disse, så om det er ønskværdigt - eller lad os sige “optimalt” - er jeg noget I tvivl på.

Det skal dig siges jeg er på både SSRI'ere og Tricykliske anti-dep medikamenter (og der det stadig, I form af Mirtazapin 45mg, Amitriptylin 20mg., og Citalopram 30mg dagligt. Det var jeg også, da jeg indtog nærmest heroiske mænger Ritalin, der endte I et totalt melt-down :-)

Men om dette melt-down skyldes de mange anti-dep medikamenter, eller en uges søvnmangel kan jeg ikke sige præcist. Men stemmerne og paranoiaen satte ind før den plejer, når jeg har været længe vågen. Ja faktisk er jeg den type, der absolut elsker at være vågen og hygge mig alene med alskens gøremål når jeg har stimulanser I huset.

På den anden side, har jeg før trappet mig ud af min anti-dep medicin, før jeg gik på en ugens binge med Ritalin eller lign. Så jeg er ret sikker på de spillede en stor rolle, og denne episode var by far den værste jeg har prøvet. Jeg måtte to dage på Psyk for at de lige kunne holde øje med mig :)

Så når guderne vil og jeg får fat på lidt Adderall eller Ritaer eller noget bedre, dropper jeg min anti-dep. Den virker heller ikke, det har den aldrig gjort trods de massive mængder.

Så jeg er begyndt på Alprazolam der hjælper mig helt enormt, og det er også grunden til jeg er vendt tilbage hertil. Mit humør er vendt tilbage og jeg har overskud til at skrive og hjælpe andre her på sitet (i det omfang jeg ved noget om det, der spørges om naturligvis) :)

Så kære Tias, håber du kunne få lidt ud af ovenstående - vær forsigtig med Ritalin og AntiDep, men tænker du dig om er Ritalin et skønt, skønt middel der hjalp mig igennem et års genopgræning efter en alvorlig ulykke. Det gav mig energi til at træne mig op igen, så jeg har varme følelser for Ritalin og Adderall - de hjalp mig tilbage til livet, og Alprazolam gør dagene gode og værd at leve igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 14:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Hej alle,

Som sagt har jeg lovet at lægge denne tråd i Wiki'en, og det er jeg ved at forberede. Tak for de dejlige tilbagemeldninger, det er super at andre kan gøre brug af mine erfaringer.

Jeg ville høre om der er interesse for en lignende post/tråd, der handler om OxyContin (Oxycodon) som jeg også ved alt der er at vide om. Både fra en smerte-patients standpunkt, men så sandelig også fra en ren rekreationel vinkel :)

Da jeg bruger det i begge henseender, kender jeg stoffets virkningsmåder, bivirkninger, mest effektive administrations-veje, hvis man vil have mest mulig sjov ud af det, samt hvad man skal undgå. Jeg kan se der er et par tråde om emnet, og jeg har givet lidt råd til at få mest ud af det hvis man vil insufflere det her. Men sig til, hvis I føler der er behov for en mere dybdegående artikel om emnet.

I mellemtiden vil jeg se at få Ritalin FAQ'en her lagt på Wiki'en :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 16:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
tommyknockers skrev:
Hej alle,

Jeg ville høre om der er interesse for en lignende post/tråd, der handler om OxyContin (Oxycodon) som jeg også ved alt der er at vide om. Både fra en smerte-patients standpunkt, men så sandelig også fra en ren rekreationel vinkel :)

Jeg ville elske, samt værdsætte et sådan topic. Jeg har ingen erfaringer med stoffet, men går lidt med tanken om at prøve det i nærmeste fremtid, så det ville være lækkert med en håndfuld god information :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 23:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Heftigt :s - Tusind tak for alt din hjælp! Jeg får 60mg citalopram dagligt, og tror jeg stopper både methylphenidat (svært, eftersom jeg har en million piller liggende :) ) og amf indtil jeg ved præcis hvordan mine serotoninniveauer påvirkes. Igen, tak, tror det kunne ende galt hvis jeg ikke stak en finger i jorden!

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2010 23:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Tias skrev:
Heftigt :s - Tusind tak for alt din hjælp! Jeg får 60mg citalopram dagligt, og tror jeg stopper både methylphenidat (svært, eftersom jeg har en million piller liggende :) ) og amf indtil jeg ved præcis hvordan mine serotoninniveauer påvirkes. Igen, tak, tror det kunne ende galt hvis jeg ikke stak en finger i jorden!


Jeg har lige læst en videnskabelig artikel om søvnproblemer hos deprimerede, herunder også de søvnproblemer, der kan være en bivirkning, særligt af citalopram og escitalopram. Nu handler det her jo ikke om søvn, men methylphenidat bliver ordineret off-label i USA i kombination med SSRI præparater for at fremme vågenhed hos patienter, der er meget plaget af træthed og underskud af energi.

Jeg vil ikke anbefale det, men kombinationen er undersøgt og de har ikke umiddelbart fundet noget alarmerende (men det kan man langt fra altid stole på). Modafinil bliver også ordineret på samme måde og er iøvrigt blevet godkendt i USA til behandlingsresistent Major Depressive Disorder (bemærk "Major") og kan udskrives sammen med SSRI. Modafinil skulle i øvrigt ikke påvirke hjertet på samme negative måde som methylphenidat.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2010 20:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 nov 2005 15:12
Indlæg: 146
Geografisk sted: København NV
Rask skrev:
Kan man spore Ritalin i de urin test´s der er tilknyttet kriminalforsorgen??
Det er en udvidet test med 8 forskellige emner:

Der står på erowid.org at den kan give udslag som speed på testen? Men det kan vel ikke være op de mere avancerede da der vel så ville være mange med adhd som røg i "fælden" der?
Nogen der har erfaringer med det?
Kan der være andre stoffer den slår ud ved? testen gælder jo også benzo´er men betyder det noget?

Håber på hurtigt svar for skal på udgang i weekenden.. og vågen hele weekenden det skal jeg jo være :D


Er der nogen kender svaret til dette? Jeg sidder på psykiatrisk afdeling og ved ikke hvilken urintest de bruger, men jeg kan kun komme ud hvis jeg giver en ren urintest.

Altså kan man bruge ritalin (methylphenidat) uden at det giver positivt udslag som amfetamin? Tester de for metabolitterne, amfetamin gruppen, eller kun amfetamin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2010 23:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
Jeg ku forstille mig der benyttes advancerede test som LC-MS i kriminalforsorgen. Hvis dette er tilfældet kan de se præcis hvilke stoffer der er i urinen, og ikke kun stofgrupper, som med de simple drug-strips. Så der er vel ingen grund til at gamble?!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team