Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 17:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 sep 2014 15:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
Hej!

Jeg ved godt at det har været oppe før, da jeg faktisk fandt et svar herinde. Det er dog nogle år gammelt og jeg har brug for at vide om Phenibut stadigvæk er lovligt her i landet? :)

Det bliver ikke mig selv der skal modtage det, og jeg vil derfor ikke være skyld i at en anden person kommer på kant med loven.


På forhånd tak! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2014 21:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
Til fremtidig reference:

https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=137169

ctrl + f dit stof. Det lader ikke til at phenibut fremgår. På trods af at det ikke er ulovligt, kan du så vidt jeg ved godt være uheldig at få det neglet i tolden alligevel, især hvis det kommer i form af kapsler med afmålte doser. I sådan et tilfælde kan det være de vurderer det som et lægemiddel, og i Danmark har du ikke friheden til at købe sådanne lægemidler fra udlandet. Men i kraft af at det ikke er ulovligt slipper du med al sandsynlighed med en advarsel/notits om at de har beslaglagt og vil destruere din forsendelse/ejendom, hvis uheldet endelig er ude.

Men det er heller ikke sikkert at de ser phenibut som et lægemiddel. Jeg ved ikke om der er nogle deciderede retningslinjer for myndighederne når det kommer til den slags. Sådan noget som 5-HTP og piracetam kan blive beslaglagt. Det skulle ikke undre mig om de også kunne finde på at gøre det med phenibut, men som sagt, jeg ved det ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2014 14:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Bare du ikke bryder nogen af disse love så er det ok.
Bekendtgørelse om fremstilling og indførsel af lægemidler og mellemprodukter
Jeg er ikke særlig kyndig i det juridiske så jeg fik intet ud af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2016 05:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2014 00:49
Indlæg: 56
Er der stadig noget nyt om lovgivningen ? Når jeg søger om Phenibut inde på retsinformation kommer der stadig ikke noget frem så det vel stadig fuldt lovligt at bestille hjem ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2016 00:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jan 2015 01:26
Indlæg: 52
Aner det ikke.. håber ikke det er ulovligt. Tror virkelig at det kunne hjælpe mig med svær angst og depression, som jeg går til psykiater for.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team