Better safe than sorry.
Den "magiske" førstegangsoplevelse skal sgu nok blive magisk nok med ca 70-80 mg til din veninde på 50 kg. Hvorfor starte højt? Tror netop du kan holde magien længere hvis der en senere gang er spændvidde til en større dosis...
Udover det - så kan bodyload være heftigt at håndtere for en førstegangsbruger. Jo mindre stof indenbords, jo bedre. Min kæreste, ca. 55 kg bliver pænt påvirket af 75-80 mg. Tror ikke hun vil have større dosis næste gang
NB: Nedenstående er skrevet med MDMA som terapiform in mente. Hvad og hvor meget folk vil *lamme* sig med må de helt selv om
Og for the record:
De der evindelige 125 mg sweetspot som alle taler om er kun Shulgin med tilhørende tilhængeres mening. Shulgin er god, med ikke Gud.
Myron Stolaroff m.fl. er tilhænger af lav og mellemdosis til terapi, da du der har et ben i hver lejr, og netop dér ligger der et sweetspot hvor du ikke bare synes hele verden er lækker, men dine problemer kradser, og er pænt synlige.
Og MAPS.org startede også deres behandlingsforsøg i Spanien med lavdosis terapi 50-75 mg, derefter mellemdosis 75-100, og så højdosis 100-150 mg.
Men det kommer jo så også an på om man taler samtaleterapi vedr. dagligdags problemer, eller man vil i kontakt med dybereliggende følelser. Til sidstnævnte kan jeg godt forestille mig at 125 mg er bedre.
Og mht Shulgin skal man også huske at Ann Shulgin er en lidt "stor" dame, og forøvrigt også er lidt er et hardhead generelt. Det spiller vel også ind i hendes synspunkter ang. sweetspot dosis...
Og trods det - Så gav Alexander Shulgin hende kun 100 mg første gang så vidt jeg husker. For at være på den sikre side.
Det er bare vigtigt at kunne skille tingene ad og se dem i rette perspektiv. Different tools for different jobs. Forskellige doser til forskellige mennesker.
Folk reagerer meget forskelligt på forskellige stoffer.