Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har prøvet MDMA 2 gange. Første gang 100mg. Det var en god oplevelse, men jeg følte ligesom at jeg ikke var der 100%, så anden gang tog jeg 120mg og det var bare en lige tilpas og perfekt virkning. Så jeg har fundet mit sweet spot.

Næste gang skal jeg prøve det sammen med en veninde der ikke har prøvet det før. Hun er ikke særlig høj og vejer ca. 50kg. Selv er jeg 1,80 og vejer 65 kg. Jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal give hende, for jeg vil nødigt ramme hverken under eller over målet.

Nogen bud? Er der evt. nogen med cirka samme vægt der kender jeres "sweet-spot" dosis?

Jeg har lagt mærke til at rigtig mange sværger til de 120mg, som regnes for en fuld dosis. Men hvor meget betyder kropsvægten i den forbindelse?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Dosis ifht. kropsvægt betyder alt.
Første gang jeg prøvede MDMA fik jeg 100mg i en kapsel. Og 20mg yderligere i en kapsel kort efter. Jeg opnåede slet ikke noget gennembrud. Blev bare snaksalig og lidt glad i låget.

Har så siden henne fundet ud af at 150mg er en passende dosis for mig. Og jeg vejer 80kg

Ville nok lægge ud med 70-100mg til din veninde. Et sted der imellem. Er vigtigt at opnå den rette dose for at få det der gennembrud. Ellers bliver det aldrig godt, og man kan godt glemme alt om redosering.

Håber mine erfaringer kan bruges til noget.

Mvh
DH

Senest rettet af DH 10 jan 2006 16:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil så hellere mane til forsigtighed. Har ført hørt om piger, der har skulle prøve MDMA for første gang, og som har reageret meget kraftigt. Jeg ville hellere starte med 40-50 mg., så hun lige får lidt indtryk af stoffet før hun for alvor kaster sig i lag med det.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
PAS PÅ!

En let, kvindelig førstegangs-bruger er meget følsom.

Jeg doserede engang ca. 90-100 mg til en vens kæreste (ca. 50 kg, førstegansbruger) og hun blev fuldstændig ristet. Det tog lidt tid, før det sparkede ind, men da det gjorde, var der ingen tvivl.
Det var alt for overvældende i starten, og en kort overgang var jeg meget bange, da hun så ud som om hun havde det ret dårligt, og kun kunne sige, at hun havde det "fysisk dårligt", uden at specificere.
Det endte dog altsammen godt, men det var en ubehagelig overraskelse at skulle tage stilling til med 125 mg MDMA i blodet.

Jeg synes, du skal give hende omkring 75-80 mg.

Synes også man skal "passe på" med at dosere for lidt - mine to første gange spiste jeg kun ½ pille ad gangen, og jeg har senere græmmet mig over at jeg "spildte" dem, og først fik ordentligt gennembrud 3. gang.

Senest rettet af Zarathustra 10 jan 2006 02:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Jeg vil så hellere mane til forsigtighed. Har ført hørt om piger, der har skulle prøve MDMA for første gang, og som har reageret meget kraftigt. Jeg ville hellere starte med 40-50 mg., så hun lige får lidt indtryk af stoffet før hun for alvor kaster sig i lag med det.

Mvh. Psyko

Jae den gode HR ånd siger heller for lidt end for meget. Men 40mg? :o

Mvh DH

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
DH skrev:
Psyko skrev:

Mvh. Psyko

Jae den gode HR ånd siger heller for lidt end for meget. Men 40mg? :o

Måske går jeg for vidt, men jeg synes fandme ikke 50 kg. lyder af meget. Jeg har altid anset mig selv for lightweight, og jeg vejer da 75 kg.
Jeg har ikke så mange erfaringer med MDMA, og jeg har taget det i vidt forskellige doser - fra en halv pille (hvor jeg fik det ret skidt) og til 300 mg+ over nogle timer, hvor jeg iøvrigt havde det helt fint.
Jeg ville bare starte lavt, men det er så mig.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Kan udmærket følge dig Psyko. Hellere starte med en lav dosis, og så prøve, henover flere omgange, at finde ud af hvor meget der skal til for at nå over muren.

Og ja du har ret. 50kg lyder af nothing. Du siger du vejer 75kg og du er sgu en skinny dude :)

Mvh DH

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har altid fået at vide at 1,25mg er start dosis, men kan godt høre at det vidst er meget afhængigt af ens kropsvægt!!
Jeg startede ud med 1,25 og det var et dejligt trip...godt nok ikke så stærkt synes jeg. Og nu er jeg oppe på 2,50 ca tror jeg, hvis jeg da bare havde mere:-( Det skal os siges at jeg vejer 85kg.
Nå måske lidt off-topic sorry...
Men jeg ønsker dig da dig og din veninde et godt trip og som de andre skriver så start lavt!!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
brake skrev:
Jeg har altid fået at vide at 1,25mg er start dosis(..)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
brake skrev:
Jeg har altid fået at vide at 1,25mg er start dosis, men kan godt høre at det vidst er meget afhængigt af ens kropsvægt!!
Jeg startede ud med 1,25 og det var et dejligt trip...godt nok ikke så stærkt synes jeg. Og nu er jeg oppe på 2,50 ca tror jeg, hvis jeg da bare havde mere:-( Det skal os siges at jeg vejer 85kg.
Nå måske lidt off-topic sorry...
Men jeg ønsker dig da dig og din veninde et godt trip og som de andre skriver så start lavt!!

Hvad gik lige galt der?
1,25-2,5 mg MDMA som dose?
Hav en god aften siger jeg bare, er du sikker på at du ikke får for meget? :D

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvad gik lige galt der?
1,25-2,5 mg MDMA som dose?
Hav en god aften siger jeg bare, er du sikker på at du ikke får for meget?

MMhh...nej det er passende til mig, jeg har os været oppe på noget mere end 250mg,men kommer vel os an på hvor rent det er?
men har prøvet mdma fra forskellige og jeg ligger deroppe på 250mg. Men så er jeg da os blæst, men det er vel en smagssag om hvor blæst man vil være!!

Edit:my bad...er ikke så god til de betegnelser!Har lige rettet det.

Senest rettet af brake 10 jan 2006 15:04, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Tror ikke du har styr på dine enheder.. 2,5 mg er så godt som intet, når vi snakker MDMA.. Ikke når normaldoser ligger omkring 100 mg.. Sikker på du ikke mener pr. kg kropsvægt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Magnum skrev:
Tror ikke du har styr på dine enheder.. 2,5 mg er så godt som intet, når vi snakker MDMA.. Ikke når normaldoser ligger omkring 100 mg.. Sikker på du ikke mener pr. kg kropsvægt?

Eller også mener han "antal piller"?

@Zarathustra: Underdosering er godt nok spild, men man må jo gøre op med sig selv, hvilken risiko man helst løber: risiko for at spilde lidt stof eller risikoen for at få en overdosering.

Damn, hvis folk havde stoffer nok til en god nok pris, ville de nok være en kende mere tålmodige og ikke blive tudefjæs over at et par piller eller to går til spilde :) :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Magnum skrev:

Han mener nok pr. kg kropsvægt, du kan jo ikke få en virkning ud af hverken 1,5 eller 2,5 mg MDMA

Malkavian:

OD på MDMA er ret sjældent, LD50 ligger på 49 mg(vel og mærke IV på en rotte) Vil tro at den er noget højere på et menneske der tager en oral dosis. Det der højest sker ved en lille overdosering er at man bliver meget påvirket, men det kan jo selvfølgelig også kan blive lidt ubehageligt, specielt hvis man ikke har prøvet det før.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var mig der havde sat forkert betegnelse...kan godt se at 2,5 mg ikke holder langt jeg mente 250mg eller o,250 g.. hvis jeg har forstået det ret. {det må være fordi jeg holder rygepause:-\}
Har os prøvet at tage et g mdma, det der skete var jeg blev helt blæst væk og lavede vilde grimasser og så en masse flotte prikker.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, eller 2,5 dg eller 25cg :P eller er det omvendt :shock:

Men jeg synes en dose på omkring 80-100mg lyder som en god ide, mht de betragtninger folk har gjort sig. Jeg ville dog have en 100mg mere, delt op i 20mg doser hvis man lige vil booste en gang eller to, hvis det er for svagt.

Titel:
Medlem

Det kan ikke betale sig at booste senere.. det bliver aldrig det sammen som hvis man får en god start dosis. husk at fortæl hende at det måske godt kan være lidt/meget ubehaligt første gang man bliver sparket afsted.

Mvh. Tom

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
80 mg. vil jeg foreslå... evt. med 50% redosering senere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Better safe than sorry.

Den "magiske" førstegangsoplevelse skal sgu nok blive magisk nok med ca 70-80 mg til din veninde på 50 kg. Hvorfor starte højt? Tror netop du kan holde magien længere hvis der en senere gang er spændvidde til en større dosis...

Udover det - så kan bodyload være heftigt at håndtere for en førstegangsbruger. Jo mindre stof indenbords, jo bedre. Min kæreste, ca. 55 kg bliver pænt påvirket af 75-80 mg. Tror ikke hun vil have større dosis næste gang :P :shock:

NB: Nedenstående er skrevet med MDMA som terapiform in mente. Hvad og hvor meget folk vil *lamme* sig med må de helt selv om :lol:

Og for the record:
De der evindelige 125 mg sweetspot som alle taler om er kun Shulgin med tilhørende tilhængeres mening. Shulgin er god, med ikke Gud.

Myron Stolaroff m.fl. er tilhænger af lav og mellemdosis til terapi, da du der har et ben i hver lejr, og netop dér ligger der et sweetspot hvor du ikke bare synes hele verden er lækker, men dine problemer kradser, og er pænt synlige.

Og MAPS.org startede også deres behandlingsforsøg i Spanien med lavdosis terapi 50-75 mg, derefter mellemdosis 75-100, og så højdosis 100-150 mg.

Men det kommer jo så også an på om man taler samtaleterapi vedr. dagligdags problemer, eller man vil i kontakt med dybereliggende følelser. Til sidstnævnte kan jeg godt forestille mig at 125 mg er bedre.

Og mht Shulgin skal man også huske at Ann Shulgin er en lidt "stor" dame, og forøvrigt også er lidt er et hardhead generelt. Det spiller vel også ind i hendes synspunkter ang. sweetspot dosis...

Og trods det - Så gav Alexander Shulgin hende kun 100 mg første gang så vidt jeg husker. For at være på den sikre side.

Det er bare vigtigt at kunne skille tingene ad og se dem i rette perspektiv. Different tools for different jobs. Forskellige doser til forskellige mennesker.

Folk reagerer meget forskelligt på forskellige stoffer.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tak for de mange gode svar, jeg giver hende 80mg når det er, det virker som det bedste kompromis mellem ikke at tage for meget, men heller ikke for lidt.

Gider ikke redosering. Jeg bryder mig ikke om det, synes det får rusen til at dreje fra en dyb ekstatisk ro over i en mere beskidt lamme-agtig rus (bivirkningerne bliver hos mig forstærket tifold). Så hellere vente en måned og prøve igen med en lidt højere dosis hvis man føler for det. Men det er selvfølgelig en smagssag, og blot min personlige mening. Lad mig endelig høre hvis i får et bedre resultat af redosering.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]