Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hey, først vil jeg lige sige at det er et Monster fedt forum med en fucking masse informationer omkring stoffer man for engangs skyld kan bruge til noget :D

Ville lige spørge herinde da der jo er meget delte meninger omkring det med stoffer, spørger du fx en rådgiver får du at vide at du bliver hjerne lam og kommer til at sidde i kørestol resten af dit liv hvis du bare rører ved det. Spørger man fx en ven så er det bare pisse fedt og man bliver straks tilbudt alt muligt. Men eftersom jeg syntes dette forum virker meget seriøst og der er mange folk herinde der virkelig ved noget om det, så ville jeg da lige spørge herinde:)

Kunne vildt godt tænke mig at prøve noget hallucinerende, fordi har læst en masse om det og fået blod på tanden, der er bare det, det skal kun prøves 1 - 2 gange, og ved det bliver svært at holde sig fra det igen, ikke fordi man bliver fysisk afhængig, men fordi hverdagen kommer til at virke lidt trist, og man savner trippet.

Men har i nogle forslag til hvad jeg kunne prøve, er næsten jomfru inden for det emne, har da prøvet at ryge pot, men det jo virkeligt light i sammenligning med alt det andet.

Så hvad jeg kan prøve, nogle gode tommelfinger regler og om man får nogle Hallucinationer af fx skunk og hash.

Mange Venlige Hilsner Xtreme. 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
først og fremmest velkommen til forummet håber du kan finde hvad du søger. husk at mange af de spørgsmål der bliver stillet er højst sandsynligt blevet stillet før. så brug søgemaskinen...

kig desuden osse i lexikonnet og læs triprapporter på de stoffer du vil vide mere om i menu'en ude til venstre.

der er mange gode tommelfingerregler, men det kommer an på hvilket stof du tænker på kig evt. http://www.erowid.com til det info du ikke kan finde herinde.

hash og skunk er ikke hallucinerende. hvis du skal se farver og ting og sager skal du op i noget kraftigere som LSD MDMA (ecstacy) DMT svampe. ja listen er lang. men jeg vil dog fraråde dig at kaste dig hovedkulds ud i den psychedeliske verden.
jeg ville nok starte med at være sikker på at jeg kunne bære en tung hashrus.
derefter begynde på det bevidsthedsudvidende med en lav dose svampe. og er der ingen mentale probs med trippet og fornemmelsen tja så kan man jo forøge dosen og evt. prøve andre ting...

bare husk vigtigheden i set og setting. foberedelse og den rigtige indstilling/humør er nødvendigt for et vellykket trip...

håber du fik svar på dit spørgsmål. læs triprapporter omkring virkningen af de stoffer du søger... god jagt...

-karma fra Cali

Titel:
Dedikeret medlem

Kig eventuelt i denne tråd, den er ganske god:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

Som Caligula siger er det nok en god ide at prøve at være rigtigt grundigt blæst af cannabis først. Få eventuelt fat i noget rigtigt godt skunk - hvis det er kvalivare kan det faktisk godt give mindre hallucinationer/illusioner.

Til det med at bruge svampe som det første psykedelika er jeg nok lidt uenig. Jeg (og vist også en del andre) synes, at svampe kan have et meget lumsk element, som godt kan forårsage et bad trip. Det er selvfølgelig kun min helt personlige mening, men jeg ville starte med en lille dosis LSD. Første gang jeg jeg trippede var på ca. 160 mic LSD, og det var et virkeligt vellykket trip.

Happy tripping!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hej Xtreme og velkommen til Psychedelia, den post TheBo linker til er et ganske glimrende udganspunkt at bekendtgøre sig med før man tager ud på den første psykedeliske rejse.
Hallucinationer er IME mulige på i sær primært sativa-dominerede cannabis strains, samt ved oral indtagelse af cannabinoider. Men det skal der nok være en del herinde der vil benægte.
Der er desuden svært at begrebsligøre psykedeliske stoffers virkning for folk der ikke har prøvet dem, dels fordi det er en fundamentalt anden oplevelse af verden man får, og dels fordi alle mennesker oplever et trip forskelligt selvom der er visse sammenlignelige træk. Men hvis du kigger vores triprapport sektion igennem vil du opdage at folk får vidt forskellige oplevelser ud de samme stoffer. Her spiller set & setting en umådelig stor faktor.
Mht til hvilket stof du skal benytte til din jomfrutur til den psykedeliske verden, er der mange muligheder, hvis dit primære ønske med trippet er at opleve farver og 'hallucinationer', vil jeg mene 2c-b/2c-i er den 'blødeste' vej, hvis formålet er mere introspektivt og måske at søge ind i dig selv for at få en bedre forståelse af hvem der egentlig er Dig, er psilocybinsvampe nok et bedre bud. Eller hvis det skal være lidt af det hele vil syre/LSD nok være det bedste udgangspunkt, da det er lettest at kontrollere imo. Svampene kan som nævnt sætte deres egen dagsorden og vælge at frembringe ting i din underbevidsthed som du måske ikke på nuværende tidspunkt føler dig klar til at bearbejde hvilket vil resulterere i det man kalder et 'bad trip' hvis du ikke er i stand til at integrere oplevelsen. (Jeg vil dog lige indskyde at LSD har samme potentiale til at grave ned i de dybeste afgrunde af dit sind, men måske kun hvis man giver det lov? :s )
Startdoser kan du finde i TheBo's link.

OT:
Burde den guide til førstegans trip ikke ligge som sticky i både syntetiske drugz, visionære planter, psilocybinsvampe og generelt hvor den ligger nu? Den er god og har relevans for alle de fora IMO...

(beklager hvis ovenstående ingen mening giver da jeg er en smuuule bedugget af rødvin og meth pt)

Titel:
Insane psychedelia user!

ThirdEyeFlood skrev:
(beklager hvis ovenstående ingen mening giver da jeg er en smuuule bedugget af rødvin og meth pt)

LOL! På én og samme tid bumset og classy :) Udover det ville jeg bare sige god post Jeg er helt enig i at de sativa dominerede Cannabis strains sagtens kan klasificeres som hallucinogene. Nogen der sagde Nevilles Haze?

Er der ikke lige nogen der flytter indlægget til generelt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

LOL! På én og samme tid bumset og classy :)

:mrgreen: Ja, det er mig i Armani-suitet og den blærbare der sidder i rendestenen med kirsebærvinen kamufleret i en brun papirspose og rambler nonsens på psy mens jeg håber mit 'Will suck ya dick for 50cents or a 1/4 hit'-skilt giver noget respons :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Xtreme skrev:
Kunne vildt godt tænke mig at prøve noget hallucinerende, fordi har læst en masse om det og fået blod på tanden, der er bare det, det skal kun prøves 1 - 2 gange, og ved det bliver svært at holde sig fra det igen, ikke fordi man bliver fysisk afhængig, men fordi hverdagen kommer til at virke lidt trist, og man savner trippet.

Ikke nødvendigvis. Mange mener at de f.eks. efter et heftigt LSD trip føler sig "mættede" og friske i hovedet, og har derfor ikke rigtig nogen trang til at tage det lige umiddelbart igen, men det er sjældent at folk rapporterer om at hverdagen "virker trist" efter et trip, tværtimod, er det ret normalt at man begynder at værdsætte sin tilværelse mere end førhen.

Det er nok lidt svært at anbefale et bestemt psykedelika, da de jo virker vidt forskelligt. Hvis du f.eks. vil prøve at opnå indsigt hos dig selv, er det måske LSD der er sagen. Hvis du har lyst til at se verden fra et andet perspektiv, kan salvia måske være af interesse. Hvis du har trang til at føle psykose på nært hold kunne valget falde på pigæblefrø, osv. Som de andre siger, er det dog en god idé at eksperimentere med cannabis først, da det er forholdsvist nemt at styre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:

Psykedeliske stoffer har ikke noget afhængighedspotentiale (pånær ketamin) det er dog ganske ganske få der bliver psykisk afhængige, hvorfor nogen bliver det kan jeg kun gisne om, men enten et forsøg på virkelighedsflugt som med garanti vil give bagslag på et tidspunkt, eller fordi de tager meget lave doser så oplevelsen er reduceret til en go griner der kan sammenlignes med de første fede man ryger.
Men for langt de flestes vedkommende, er psykedeliske stoffer noget man gør sjældent, og ved særlige lejligheder, da der efter et trip ofte er en del tanker der skal bearbejdes og integreres i ens normale hverdag.
Og denne hverdag kommer for de færreste til at blive grå og trist uden psykedelika, tværtimod, mange (inkl. mig selv) sætter meget større pris på den verden vi lever i ovenpå et trip, Moder Natur er en vidunderlig skabning og den bliver ikke mindre vidunderlig af at have været betragtet gennem psykedeliske briller. Jeg tror hovedårsagen til at nogle søger tilbage i den psykedeliske tilstand er at et tidligere trip måske har sat gang i nogle metafysiske overvejelser om verdens beskaffenhed, og evigt gyldige filosofiske spørgsmål som f.eks. hvorfor vi overhovedet eksisterer, og hvad der startede det hele (hvis der da var en begyndelse) og søger at finde et tilfredstillende svar på disse med psykedelia som hjælpemiddel. Men mange andre prøver det et par gange og finder ud af at denne tankegang ikke er i deres interesse og derfor ganske naturligt fravælger psykedelika.
In short: du har ingen grund til at frygte at blive afhængig af psykedelika :)

Titel: Takker
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Takker for alle de gode svar, men i er stadig velkommne til at skrive mere da jeg aldrig bliver træt af at læse om det :)

Tak

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
prøv nogle apotekvarer som marzine

Titel:
Insane psychedelia user!

rallemulle skrev:

Nu må du lige tage og spænde ballerne. Har du nogen ide om effekten af cyclizin.HCl?

Senest rettet af Dr. Phibes 28 jan 2006 15:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
rallemulle skrev:

Du anbefaler seriøst ikke en begynder i den verden Marzine?? Det er muligt du har haft nogle gode trips på det, men alene derudfra ska' man ikke anbefale noget som helst.

Du tænker på tilgængelighed i stedet for virkning. Det er lidt den omvendte ting man imo får bedst udbytte af: nemlig at finde de stoffer man godt kunne tænke sig, og derefter prøve at finde dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
@Xtreme:
Hvis du bare gerne vil se farver og lir, skal du nok lige stoppe lidt op. For så er det ikke sikkert, du er klar til de mere tunge aspekter af psykedelika.

Efter mine egne erfaringer spiller visuals kun en meget lille (og ikke fascinerende) del af det at trippe - langt mere handler det om ændrede tankebaner og ændret verdensopfattelse, hvilket ikke nødvendigvis er hverken festligt eller sjovt, men ofte alvorligt og smukt. (Lad nu være med at prøve det til en eller anden fest! Begynd tidligt på en fridag med godt vejr, og forbered dig ordentligt; det kan blive det bedste, der er sket for dig...)

Med hensyn til at blive psykisk afhængig af mainstream-psykedelika som LSD, psilocybin og den slags, så kan jeg efter min bedste overbevisning ikke se, at det skulle kunne lade sig gøre... for mig i hvert fald. Men det vil du nok kunne se. Det vil meget sandsynligt på alle måder vise sig at blive en helt anden type oplevelse, end du gik og troede...

Titel:
Medlem

er godt klar over effekten Phibes. Det var et forslag, og det var det han bad om, ellers må han forklare lidt mere specifikt hvad det er han vil have..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

rallemulle skrev:
er godt klar over effekten Phibes. Det var et forslag, og det var det han bad om, ellers må han forklare lidt mere specifikt hvad det er han vil have..

Okay, men du burde måske have indraget det faktum at han er totalt nybegynder med psykedeliske stoffer, da du foreslog marzine. Er det ikke søsygepiller?

Titel:
Medlem

Jo, cyczilin (antihistamin)

Titel:
Medlem

Gaia skrev:
rallemulle skrev:

Okay, men du burde måske have indraget det faktum at han er totalt nybegynder med psykedeliske stoffer, da du foreslog marzine. Er det ikke søsygepiller?

Jo det er rigtigt, men tænkte ikke videre over det, hvilket jeg nok skulle have gjort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
EternalWheel skrev:

Hvis du har trang til at føle psykose på nært hold kunne valget falde på pigæblefrø

Du sidder da vel ikke seriøst og anbefaler pig-æble frø? Det kan vi vel forhåbentlig godt blive enige om, ikke er særlig smart til en nOOb inden for psykedeliske drugs - Eller nogen andre for den sags skyld... :!:

Men som de andre har sagt, prøv at finde en kraftig sativa dominant skunk, selvom jeg vil sige at bodyloadet kan blive meget kraftigt på et kraftigt hash/skunk trip, men det giver et lille hint om hvad der er i vente.
Ellers er IMO MDMA, også et godt bud på noget der kan "forberede" en lidt mere på psykedeliske stoffer, selvom det og psykedelia selvfølgelig slet ikke kan sammenlignes, psykedelia er jo som bekendt helt i en gruppe for sig selv.
Men ellers ville jeg også mene en lav dose(100-150ug) lsd lyder meget rimeligt, havde selv et meget velykket trip på omkring 150ug lsd, første gang jeg prøvede psykedelia. Har ikke selv haft chancen for at prøve svampe endnu, så det kan jeg ikke sige noget om. Og igen hvis du kun er ude efter hallucinationer, så er 2c-b eller 2-ci nok det bedste valg, det giver ikke så meget "blæs" på hovedet - Men MANGE hallucinationer!

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
ARGH! Denne her tråd giver mig knopper!
1) Det staves hallucinogen og ikke "hallucinerende". Og hallucinogener opdeles i psykedelika, dissociativer og delirianter som hver har vidt forskellige virkninger.
2) Why, oh why, bliver folk ved med at anbefale kradse delirianter til en der ikke har erfaringer med andet end den fede? Det er da total uforsvarligt og MEGA dårlig HR!
3) Sidst men ikke mindst: Der findes nok >10 tråde med samme eller bedre indhold! HVORFOR er det så svært at søge før man laver en ny tråd?!?

EDIT: Og delirianter giver hallucinationer mens psykedelika giver visuals!
STRAM OP!

Medlem

Fluffy McPooch skrev:
EternalWheel skrev:

Hvis du har trang til at føle psykose på nært hold kunne valget falde på pigæblefrø

Du sidder da vel ikke seriøst og anbefaler pig-æble frø? Det kan vi vel forhåbentlig godt blive enige om, ikke er særlig smart til en nOOb inden for psykedeliske drugs - Eller nogen andre for den sags skyld... :!:

Men som de andre har sagt, prøv at finde en kraftig sativa dominant skunk, selvom jeg vil sige at bodyloadet kan blive meget kraftigt på et kraftigt hash/skunk trip, men det giver et lille hint om hvad der er i vente.
Ellers er IMO MDMA, også et godt bud på noget der kan "forberede" en lidt mere på psykedeliske stoffer, selvom det og psykedelia selvfølgelig slet ikke kan sammenlignes, psykedelia er jo som bekendt helt i en gruppe for sig selv.
Men ellers ville jeg også mene en lav dose(100-150ug) lsd lyder meget rimeligt, havde selv et meget velykket trip på omkring 150ug lsd, første gang jeg prøvede psykedelia. Har ikke selv haft chancen for at prøve svampe endnu, så det kan jeg ikke sige noget om. Og igen hvis du kun er ude efter hallucinationer, så er 2c-b eller 2-ci nok det bedste valg, det giver ikke så meget "blæs" på hovedet - Men MANGE hallucinationer!

-Fluffy

EnternalWheel>> hvordan kan du overhovedet finde på at foreslå noget så farligt! ingen burde tage natteskygger!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]