Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: maoi
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Hey vil bar li spørge hvad man ikke må spise ved det der maoi? for har læst en helt masse emner om det og nogen står der man kun må æde kød og andre kun salat og frugter, og kan ikk gå ind på eorwid for kan ikke læse engelsk :?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvis du bare lige gider bruge et øjeblik på søgemaskinen...

Kig her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9030

I det topic har jeg smidt et PDF-dokument med oversigt over ting man må spise og ting man skal holde sig fra. En god regel er at overholde kortet 12 timer før og efter indtagelse.

Titel: Re: maoi
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
shakaWkaW skrev:
-og kan ikk gå ind på eorwid for kan ikke læse engelsk :?

Hvis man ikke kan engelsk er man ikke gammel nok til NARKO!

Skaf dig en ordbog!

Hilsen Fanny

Titel: gammel nok?
Medlem
Brugeravatar

Det har da overhovedet ikk nået med alder at gøre man kan da sagtens være 20år og har svært ved engelsk

Titel: Re: maoi
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Fanny skrev:
shakaWkaW skrev:
-og kan ikk gå ind på eorwid for kan ikke læse engelsk :?

Hvis man ikke kan engelsk er man ikke gammel nok til NARKO!

Skaf dig en ordbog!

Hilsen Fanny

Kække lille Fanny. Det er jo noget BS du lukker ud :)
Hvilke restriktioner skal man påduttes, såfremt man ikke kan mestre et 13 tal i retstavning? Må man ikke drikke øl, der indeholder > 4,6% alkohol?

@shakaWkaW: Hvis du vil være på den sikre side, så lad være med at spis fødevarer, som indeholdender protein, 10-12 timer før du indtager en MAOi.
Frugt i moderate mængder kan du sagtens spise op til et trip. Vær dog forsigtig med at indtage for store mængder banan, hindbær, avocado og især bønner, linser og andre bælgfrugter.
Undgå helt kød og mejeriprodukter!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Black Rhino>> Jeg taler heller ikke om et 13 tal i engelsk, men i det mindste at kunne stave sig igennem en simpel tekst med en ordbog. Jeg synes folk bør gøre et minimum af indsats hvis de vil skaffe sig oplysninger. Og i øvrigt, man bliver aldrig bedre til engelsk hvis man helt undgår engelsk tekst.

Så undskyld tonen shakaWkaW, men jeg trækker lidt på smilebåndet, for du kender tydeligvis ikke den til tider lidt grove humor der florerer her på psychedelia (og du tror åbenbart også at jeg er tunghør, siden du poster en PM til mig med omtrent samme tekst som din ovenstående :wink: ).
Men seriøst, jeg synes du skal tørre næsen og tage udfordringen op med dette link fra erowid:

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml

Og så kan jeg anbefale http://www.ordbogen.com . Den koster 50 kr om året og er rigtig god når man sidder med en engelsk tekst på nettet (har selv brugt den!).

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 18 jan 2006 20:33, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem

Jeg har en makker på 20 år der aldrig har haft engels. han kan ikke forstå simple sætninger og gør det ham mindre klar til at tage stoffer.?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

åh, klap nu i!

Titel: Ok
Medlem
Brugeravatar

Ja det er ok, må bar li vide en ting til :oops: har lsd og 2ci nået med det der moai at gøre? og så ska jeg nok læse mig igennem det for eftertiden

Titel: Re: Ok
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
shakaWkaW skrev:
Ja det er ok, må bar li vide en ting til :oops: har lsd og 2ci nået med det der moai at gøre? og så ska jeg nok læse mig igennem det for eftertiden

:) Helt fint. Bare du gør en indsats for selv at læse op på tingene for fremtiden.
Nej, MAOi har (normalt) intet med LSD og 2C-I at gøre. Med mindre du har planer om at tage ayahuasca, eller får nogen ret specielle antidepressiver, har MAOi ingen relevans for dig.
MAOi står for Mono Amin Oxidase Inhibitor. Det er stoffer som hæmmer en bestemt gruppe af enzymer i den menneskelige krop. Man tager dem sammen med DMT-holdige planter ved oral indtagelse, da DMT'en ellers bliver nedbrudt. Typiske kilder til MAOi er peganum harmala og banisteriopsis caapi + et par antidepressiver som ikke anvendes ofte længere.
Hvis man tager MAOi skal man undgå fødevarer med tyramin; disse er specielt lagret ost, nogen forskellige former for kød (specielt ting som spegepølse) - det er dog en god idé at undgå alt kød mindst 12 timer før og efter indtagelse. Ud over tyramin skal man undgå alle former for stimulanser, såsom koffein, amfetamin og MDMA. Også de fleste psykedeliske stoffer bliver forstærket ukontrolleret meget.

Titel: Ok
Medlem
Brugeravatar

Mange tak! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ikke for at komme og være bedrevidene men jeg vil mene at de 12 timer i taler om godt kunne hæves lidt, sådan ca til det dobbelte, ihvertfald er det mit indtryk.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
hamp skrev:
Ikke for at komme og være bedrevidene men jeg vil mene at de 12 timer i taler om godt kunne hæves lidt, sådan ca til det dobbelte, ihvertfald er det mit indtryk.

Det vil jeg godt give dig ret i, til dels i hvert fald. Det helt optimale vil jeg tro er hvis man holder en tyramin-fri diæt 24 timer før og efter, og faster helt 12 timer før og efter indtagelse af MAOi. Men jeg har nu ikke selv bemærket nogen ubehagelige bivirkninger ved blot at holde min kost tyramin-fri 12 timer før og efter.

Titel:
Insane psychedelia user!

Tom's skrev:
Jeg har en makker på 20 år der aldrig har haft engels. han kan ikke forstå simple sætninger og gør det ham mindre klar til at tage stoffer.?

Nej, den type mennesker må gerne fylde sig med stoffer til det punkt hvor de er retarede eller six feet under, da disse intet har at bidrage med til civilisationens udvikling.

I'm back!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]