Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg starter lige med at skrive at søgemaskinen er blevet benyttet først.

Er det noget problem hvis jeg tidligere på dagen har fået en bedøvelse i tandkødet hos tandlægen ?

Jeg vil bare være helt sikker på at jeg ikke har noget stof i kroppen som kunne neutralisere kokainens virkning.

Jeg tager sertralin hver dag mod depression men det har kun slækket lidt på virkiningen da jeg tog MDMA.

Hvis nogen kloge hoveder ved noget om denne sag vil et svar eller 10 være fedt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden

Citat:
Er det noget problem hvis jeg tidligere på dagen har fået en bedøvelse i tandkødet hos tandlægen ?

Tror jeg ikke, det er et lokalbedøvende stof, men det er der nok andre der er mere sikre i end mig :)

Citat:
Jeg vil bare være helt sikker på at jeg ikke har noget stof i kroppen som kunne neutralisere kokainens virkning.

Det tror jeg ikke du skal være bekymret om, nok nærmere hvis der var noget der kunne reagere negativt med coken

Citat:
Jeg tager sertralin hver dag mod depression men det har kun slækket lidt på virkiningen da jeg tog MDMA.

Det er aldrig en god idé at putte nogen som helst former for euforiserende stoffer i hovedet hvis man lider af depression. Jeg ville overveje det en ekstra gang, men jeg kender ikke din psykiske tilstand, og den kan jo sagtens være udemærket selvom du er på antidepressiv medicin. Men om det er en smart ide det synes jeg ikke

Hvis nogen kloge hoveder ved noget om denne sag vil et svar eller 10 være fedt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Etherlungs skrev:

Nej, det er ikke noget problem. Midlerne oftest anvendt til lokalbedøvelse er lidocain eller derivater. Disse er for øvrigt designet ud fra kokain-molekylets struktur, så de har en lokalbedøvende effekt uden af der er noget misbrugspotentiale. Lokalbedøvelse gives i ret små doser, fordi det kun skal virke i et ret afgrænset område, og have så få systemiske effekter som muligt.

Etherlungs skrev:

Lokalbedøvelse givet hos tandlægen skal du i hvert fald ikke være bekymret for virker på den måde.

Etherlungs skrev:

Som Xp3rt også skriver, bør man helt holde sig fra alle former for euforisanter hvis man er i behandling for depression. Den efterfølgende ubalance i neurotransmitterne kan gøre at humøret styrtdykker dramatisk. Derud over kan der være risiko for at udløse ubehagelige bivirkninger ved at tage antidepressiver sammen med euforisanter (brug af SSRI som HR for MDMA undtaget i denne sammenhæng).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja mht til depressionen vidste jeg det ville komme på tale.

Jeg er meget kritisk overfor hvad og hvor meget jeg tager.
Jeg er heller ikke i depressionen længere forstået på den måde at jeg har været gennem det psykiatriske system og fungerer nu.

Det er heller ikke været depression jeg har lidt mest af, jeg har haft tvangstanker som følge heraf.

Jeg blev lidt nervøs fordi de 2 mini-streger jeg tog ikke rigtig gav nogen virkning.

Ingen skal være nervøse for at psychedelia.dk på nogen måde støtter mig i at tage stoffer.

Det lyder jo altid som et knarkhoveds undskyldning når jeg skriver dette her: LSD, MDMA og ayahuasca har for første gang i livet gevet mig en følelse af at "høre til" og eksistere for en grund i denne verden. Det er helt sikkert en masse hjerneprocesser der har gjort det men uanset hvad har det spredt lys i mit sind.

Mange tak for svarene Prometheus, det var alt den info jeg behøvede :wink:

Du er en sej og retfærdig bruger her på sitet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Det lyder jo altid som et knarkhoveds undskyldning når jeg skriver dette her: LSD, MDMA og ayahuasca har for første gang i livet gevet mig en følelse af at "høre til" og eksistere i denne verden. Det er helt sikkert en masse hjerneprocesser der har gjort det men uanset hvad har det spredt lys i mit sind.

Det lyder på INGEN måde som en undskyldning. Psykedeliske stoffer udmærker sig ved at kunne åbne sindet for dybe påvirkninger, og hvis man formår at bruge den virkning rigtigt kan man ind i mellem opnå en varig forandring af sin psykiske tilstand til det bedre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]