Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 05:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej folkens

Jeg har det ret elendigt i øjeblikket. Jeg var på en speedtur i weekenden, og jeg må nok sande, at jeg er ved at være for gammel til at tage hårde stoffer... Turen var fin nok, fik også sovet lidt undervejs. Det sidste speed blev taget søndag eftermiddag, så faldt først til ro ved midnatstid. Lige inden hørte vi god chillout musik og drak te. Af en eller anden grund fik jeg kvalme af teen, (Marcussens urtethe), og måtte ud at knække mig. Derefter lagde jeg mig ned,(kl. ca. 0:00) og faldt i søvn til mandag kl.13... skulle med et tog tilbage til kbh og møde på arbejde kl. 16.... Det var meget hårdt at komme afsted, og jeg var meget smadret i samtlige muskler, begrænset appetit, tynd mave og svimmelhed efterfølgende. Arbejdet er fysisk hårdt, men det lykkedes mig at komme igennem, otte timers hårdt arbejde.
Idag tirsdag har jeg det stadig ringe, føler mig svag og lidt apatisk, og spiser ikke så meget. Var nødt til at tage hjem fra arbejde efter 2 timer, da jeg fik kvalme og knækkede mig.
Sidder hjemme nu, kl. er 22:00, og en joint har hjulpet lidt på appetitten... Men håber snart det bliver bedre, smerterne i musklerne var også væk da jeg vågnede idag, men altså stadig lidt kvalm og svag i leddene.

DERFOR: Hvem har idéer til, hvad jeg kan spise eller drikke for at få det bedre? (Vitaminer, kost, el. andet) Jeg vil ikke have forslag til piller som middel til at få det bedre, så altså kun kost-råd eller tips...

Jeg ved godt at søvnen er vigtig, og den får jeg også - tror faktisk jeg vil gå tidligt i seng i aften, noget jeg ikke har gjort i over et år....

Jeg tror dette var min sidste weekend med amfetamin, da det ikke er en sådan nedtur værd. Jeg vil højst bruge én dag på at få det bedre efter indtagelsen af et stof. OG det er nu over 48 timer siden vi stoppede streg-snifningen, så nu må det da snart være ovre.
Skal siges at det var noget stærkt stof, som rev godt i næsen, men gav en mellow, snakkesalig, intens virkning...Måske har det været derfor, at det er lidt hårdt at komme ned igen. Forklaringer modtages...?

mvh Hårdt Ramte Drumstick.
(som ikke skal tage amf i lang tid)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg drikker altid en cultura drikkeyoghurt efter amf. Det synes jeg hjælper rigtig godt mod maven, og man bliver også meget mere frisk når man får noget næring. Det hjælper også til at jeg kan spise normal mad, at maven lige bliver reguleret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja den med en cultura hjælper altid lidt, og i det hele taget noget andet end amf, vand, øl og stærk sprut som sådanne weekender tit består af :lol: Men en desideret kur, mod nedturen ville være guld vær, og er nok en illusion hvis du spurgte mig.
Hvis jeg tager en hel weekend på amf, så er jeg ikke stabil fysisk og psykisk før tirsdag eller onsdag måske senere hvis der har været e indblandet. Men der skal ikke ret meget ned for at det os påvirker lidt på anden dagen synes jeg.
Offtopic:
Har os haft en nedtur på en uge, efter en 5 dages vågenhed på amf og tabs. Der gik en uge før jeg kom ud fra mit soveværelse. Det var sku det værste jeg har oplevet. Søvnlammelser af den lede slags synes jeg ikke er sjovt. Faktisk meget skræmmende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
jeg plejer at indtage en enkelt vitamin pille eller to efter sådan en tur, samt en masse æbler, appelsiner, i det hele taget bare væske holdigt frugt (så glider det bedre ned), samt mælk og vingummi og chokolade (ved ikke lige hvorfor jeg spiser meget vingummi og chokolade, men det har jeg bare lyst til) alt dette plejer at hjælpe til jeg føler mig helt klar igen.. ved ikke om det samme virker for dig!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej igen

Så er det blevet onsdag, og jeg har det mærkbart bedre!
Kan holde på maden og ømhed i muskler og hjerne er væk...
Måtte dog tage hjem fra arbejde igår efter 2 timer, da jeg måtte løbe hen til en håndvask og kaste op... Brugte forklaringen at jeg havde spist noget giftigt (ikke løgn!) og fik lov at gå hjem.
Søvn, vand, frugt og Danone drikkeyoughurt har hjulpet mig meget, og tak for alle jeres tips.

Jeg tror det eneste rigtige er at begrænse mængden af amf, man indtager over en weekend. Og som I nok ved, er 3 dage med speed lige i overkanten, hvis man ikke tager det mere end et par gange om året!

Der går lang tid før jeg skal på amf igen, joints og øl véd man sgu hvad er!!

mvh
Drumstick (næsten genopladet)
:D

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Vand
Vitaminpille - multivitamin. Husk endelig at spise lidt før du sluger den, ellers kan den være svær at holde nede. Og du optager også bedre A, D, E og K-vitamin, hvis du har spist fedt sammen med dem (tror jeg?)
Mad - start evt. med frugt, lidt pasta med pesto, kakaomælk, mælk ol.l. for at få gang i maven

Jeg synes personligt at jeg kan få det værre, hvis jeg ryger for meget hash. Kvalme, mangel på energi osv..

Ellers er Family Guy og American Dad (tegnefilm) uundværlige!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Yeah du har ret, tegneserier er guld mod den pykiske nedtur.
1: Vand
2: Godt selskab
3: Drikkeyoghurt
4: Vitaminer
5: Humoristiske TV-Serier
6: Hash
7: Når det værste er overstået, et let måltid fast føde.
8: Søvn

Det var lige my 2 cents, håber det kan bruges til lidt, det er i hvert fald sådan jeg klarer mig igennem mine amf-tømmermænd ;)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Et andet godt råd er at drikke en masse kakao under turen, tager jeg ikke fejl indeholder en alm. mathild kakao 25 gram protein, så man hiver ikke nær så meget på kroppens rescourcer, samt man bør tvinge sig selv til at spise lidt her og der, noget fugtigt der glider nemt ned er klart at foretrække.

Og så hold igen på alkohol'en

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mine favoritter har altid været kakao og bananar. Det hjælper rigtig godt. Vand skader selvfølgelig heller ikke. Og hash kan også gøre det mere udholdeligt. Vist ingenting her, som ikke er nævnt i forvejen, men det virker. Ellers hjælper også et bad, en lille lur om muligt og at komme ud i den friske luft. Det hjælper også at have mennesker omkring sig, som ikke har nedtur på, men de skal heller ikke være i belastende godt humør. :P

Titel:
Medlem

læbepomade under turen. hvis jeg ikke bruge pomade får jeg forkøelse sår helt op til ørene og det er heller ikke rart. Ellers har jeg også et godt råd fra min mor, lad være med at tage speed!

Mvh Tom.

Titel:
Flueknepper kongen

Du kan have været uheldig og anskaffet en adenovirus-infektion grundet de generelt indtørrede eller beskadiget (v. insufflering) næse- og halsslimhinder amf frembringer - hvilket gør infektion med denne menneskets sande ven meget nemmere :wink:

Symptomerne er myalgi (muskelsmerter), generel appetitmangel, ledsmerter, osv. Den kan også fremkalde opkast, mm.

Røg selv på hospitalet med sådan en infektion i fredags til overvågning på medicinsk afd da mit hjerte fuckede op (140-150 bpm i hvile) og jeg fik ~41° i feber...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Jeg plejer stortset altid at købe en 1½ cola og så evt. nogle små snacks (p-nuts og sådan) synes selv det hjælper lidt :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
GHB synes jeg selv har haft en gavnlig effekt, men jeg ved ikke om den dopamintilbageholdende effekt skaber nogle problemer?
Ellers kan 10 mg. diazepam/nitrazepam eller en mindre mængde af et andet benzodiazepin være en rigtig god hjælp til humøret ihvertfald.
Også til at falde i søvn på, når man bliver træt af at være vågen - givet at du altså ikke har drukket alkohol! Mange af de problemer man oplever dagen(e) efter en speed-tur, mener jeg kan tilskrives simpel søvn deprivation.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]