Jeg har ikke prøvet 2C-C, men de andre tre har jeg. 2C-E er nok mit foretrukne stof - jeg har et ambivalent forhold til det, for det er som regel ret ubehageligt og meget voldsomt i starten, og dette bliver afløst af intens absurditet, som fascinerer mig nådesløst pga. sin dybde og mystik. Paradoksalt nok, er jeg ikke særlig sikker på at jeg kan lide stoffet.
Shulgin skriver faktisk selv om det også:
Citat:
Several people have said, about 2C-E, "I don't think I like it, since it isn't that much fun. But I intend to explore it again." There is something here that will reward the experimenter.
http://www.erowid.org/library/books_onl ... l024.shtml2C-I og 2C-B er bestemt også diamanter, som jeg inderligt har nydt. Det svinger lidt hvilket stof jeg mest har lyst til at prøve og holde af, alt efter humøret, men alt i alt har jeg mest været tilbøjelig til at holde af 2C-I.
Af kombinationer, har jeg blandet 2C-B med MDMA og cannabis, og opnået fantastiske resultater af det. Med MDMA bliver rusen meget mere euforisk og visuel, til tider ret sumpet og subtil. Oplevelsen er meget ren, balanceret og fredfyldt.
2C-I har jeg blandet med cannabis, 2C-B, 2C-T-4, LSD, svampe og salvia divinorum.
2C-I og cannabis er som de fleste andre psykedelika/cannabis kombinationer. Men her synes jeg det bliver meget mere visuelt (alá 2C-B + cannabis) og ret auditorisk ved høje doser, især sirener med skiftende lydsekvenser.
2C-I og 2C-B er meget ens, synes jeg - varigheden og dybden af 2C-I er stort set de eneste forskelle (overdrivelse fremmer forståelse). En klar synergi skabes, men det er som om man stort set er i samme verden. Det er interessant, for 2C-I og 2C-B er helt ens molekylært, men der er bare tale om to forskellige atomer på 4. position.
2C-I og 2C-T-4 er meget som med med 2C-B, men blot lidt mindre visuelt, meget mere dissociativt, og rusen er bølgende i intensitet. Det er som om der bliver tilføjet få ting til 2C-T-4's rus, så det er klart 2C-T-4 der er det dominerende stof.
2C-I og LSD er en rigtig fin kombination, især fordi varigheden af stofferne er ret ens. Jeg tager 2C-I'en ca. en halvtime efter LSD'en. Rusen blev utrolig visuel, dyb og spirituel. Jeg får en masse energi der giver mig overskud til at være oprejst og udforske min lejlighed. Det giver mig også en ubeskrivelig evne til at meditere og selvanalysere. Jeg er så meget i balance, at jeg ikke kan skubbes ud af den.
2C-I og svampe er meget ligesom med LSD, men er mere tilbøjeligt til at være sumpet og spirituelt/intenst, som svampe nu kan være. Svampene går ud først hvis taget umiddelbart efter 2C-I, og det er dejligt at være efterladt til 2C-I rusen og svampe-afterglowet. Det er meget bekræftende og filosofisk stadig at sidde i et trip efter et trip (ja, det lyder underligt), bare med mere overskud efter svamperusens ophør. Meget retrospektivt.
2C-I og salvia divinorum: Salvia Divinorum overdækker 2C-I's virkning til enhver tid, og det føles ikke som om at der er en bemærkelsesværdig synergi. Salvia-rusen virker uforstyrret og selvstændig, men når stoffet begynder at aftage, er det meget specielt og underligt at gå fra en sær rus til en anden mere håndterlig rus i løbet af 15-20 minutter. Dette har jeg kun prøvet en gang, så jeg kan ikke sige så meget klogt om det.
2C-E har jeg blandet med svampe, cannabis og MDMA. Med cannabis er det lidt som med 2C-B eller 2C-I, men meget dybere og mere sær pga. 2C-E's karakter. Det kan blive temmelig voldsomt og visuelt.
Med svampe skaber det en hidsig synergi og forvirring, som gør mig ret sumpet og fraværende, og det at gå går hurtigt hen og bliver mekanisk og dissociativt. Da svampene stopper før 2C-E'en, giver det faktisk lidt samme karakter som svampe i kombination med 2C-I - selvfølgelig med en anderledes karakter og dybere rus.
Med MDMA har jeg kun gjort det en enkel gang, og det var 3-4 timer inde i MDMA-rusen. Det var en meget, meget hidsig oplevelse, mit hjerte hamrede virkelig meget og jeg havde det så varmt, at jeg var bange for at gå ud (det var så også årets varmeste dag, 2006). Jeg havde det rigtig ringe og kunne ikke overskue særlig meget, men da der var gået et par timer, stabiliserede rusen sig og blev til en af mine kraftigste og mest interessante oplevelse med 2C-E overhovedet.
Der er en rigtig tung kropskomponent når 2C-E blandes med MDMA, jeg kunne mærke at min krop var meget overbelastet af kombinationen. Husk på at der gik 3-4 timer efter MDMA-indtagelsen (tom mave), og alligevel reagerede jeg så kraftigt - jeg kan kun forestille mig at det er mere problematisk hvis taget tidligere inde i rusen, eller måske omvendt.
Heldigvis havde jeg to sittere i trippet, som tog sig rigtig godt af mig, for jeg kunne INTET i 3-4 timer. Så pas MEGET på med doseringen, lyt til din krop og hav en person til at passe på dig!
Puha, det blev ret meget jeg fik skrevet der.