Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Vi fraråder på det kraftigste folk at eksperimentere med opløsningsmidler og andre inhalanter. Der findes ingen sikker rekreativ brug af disse, og alt tyder på at rusen er uadskillelig fra nerve- og organ-skader og i værste fald død. Hav jeres liv og helbred for kært, det er ikke risikoen værd!. - Psychedelia

Sad lige og kiggede mine indlæg igennem fra helt tilbage i 2003, og der er da heldigvis sket en hel del med min hjerne og personlighed siden.

Der fandt jeg indlægget "gas af benno" af Johndeere, som dog endte med at blive lukket, da der tilsyneladende ikke var nogen der ville dele deres oplevelser omkring diverse opløsningsmidler, heriblandt lightergas og rensebenzin.

Nu bringer jeg endnu en gang opfordringen: post endelig jeres forklaring på den oplevelse som opløsningsmidler frembringer.

Så blir jeg så hjertens glad!

P.S Jeg har selv haft nogle få, men meget mærkværdige oplevelser, med "ægte" hallucinationer (ikke tracers osv.) og en enkelt gang nærmest at befinde mig i en tegneserie.

Jeres JD

Edit: Dette er ikke en opfordring til at indtage nogle af disse stoffer, da de bestemt ikke er ufarlige!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Teknisk set hører BDO/GBL vel også ind under denne gruppe :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det gør vand vel også...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jo men det er nok de færreste der bruger vand som rusmiddel, bilder jeg mig ind :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Næh, men rimelig brugt som opløsningsmiddel...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har for mange år siden i en brandert sniffet noget rensebenzin sammen med et par tosser.
Det gjorde mig rundtosset, svimmel, gav mig kvalme og var ikke sport sjovt.
Muligvis havde jeg drukket for meget alkohol til at nyde det, men jeg kan ikke se hvad der skulle være at nyde ved den del af rusen jeg følte.
En ting er sikkert; det skal under ingen omstændigheder prøves igen, da det er for dumt - det samme gælder for lightergas som jeg dog aldrig har prøvet.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe lightergas.. suk.. Det dummeste af dem alle ;) Ja, jeg har haft nogle skøre, skræmmende, grinagtige og latterlige oplevelser med dette.

Der var en tid hvor jeg tog lightergas et par gange om ugen, og jeg må ærligt indrømme at jeg stadig synes det er ualmindelig morsomt at suge det.

Mit trip er det samme hver eneste gang. Præcis det samme. Jeg ryger ud af virkeligheden, og ud i et stort, sort "sted". Der er kun mig selv (ikke mig selv som sådan, men en "prik" som er mig, og det er det eneste(!) der eksisterer. intet univers, ingen planeter, intet!) og så en lyd som er så mærkelig at jeg umuligt ville kunne forklare den.

Når jeg ikke er superramt, men når virkningen er ved at gå væk, kommer jeg tilbage til virkeligheden, bare mega forvirret. Så spekulerer jeg over hvordan jeg skal komme hjem, hvad jeg hedder og hvor jeg bor.

Ps. det er meget længe siden jeg sidst har sniffet lightergas, og det er desuden og den eneste fra gruppen jeg har prøvet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Jeg har engang prøvet ethanol. Jaja - det var dumt, men jeg vidste jo ikke noget om hvor skadeligt det var.
Jeg var til en fest hvor alle gjorde det og jeg bukkede bare under for gruppepresset.
Det var faktisk meget sjovt - det gav en varm følelse i kroppen og jeg blev lidt svimmel og i godt humør. Dagen efter havde jeg det dog helt afskyeligt og svor at jeg aldrig ville gøre det igen.
Jeg har dog gjort det mange gange siden også på diskoteker og barer. Det er meget mærkeligt, det er som om det er helt normalt mange steder - der er ingen der brokker sig over det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har ligesom nogle af jer andre også afprøvet lightergas og tog det da på et tidspunkt også et par gange om ugen :? .

Når jeg først bliver ramt kommer der en underlig hyletone frem som er der under hele trippet, denne tone kan dog godt skifte til et stykke musik hvis jeg hører et stykke musik under trippet. Mit røvhul bliver også altid uffattelig varmt :oops: hah.
Jeg kan gøre hvad der passer mig og tænker slet ikke over at der er andre mennesker til stede.
Hopper og danser tit rundt og synger og råber hvad jeg nu har lyst til, nogengange i takt til musikken :lol:

Har drog helt droppet lightergas, selvom det er hylemorsomt.

Der er ikke rigtig nogen grænser for hvad der kan ske på et ligthergas trip. Har selv haft oplevelser hvor jeg troede jeg var en brændmand og DJ :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ja har også selv prøvet lightergas..

Jeg oplever også det samme hver eneste gang..

En høj hyletone, som om man er i et stort rum hvor der er tomt.

Præcis som thafreak skriver det..

Man føles lidt som en prik men som om det er en ting der snurrer hurtigt rundt og man bare falder og falder, og lige inden at man komme ind i det uendelig rum dejer billedet 90 grader. :shock:

Nå som om man bare flader og flader og jeg blir faktisk bange, og faktisk vågner op at rusen og har det som om at det er noget jeg har drømt eller har oplevet før eller altid har haft i min underbevisthed.

I starten synes jeg at lightergas var sjovt nok, indtil jeg oplevede "livetsmening." lige siden den dag har jeg ikke kunne få det ud af hovedet igen.

Og jeg tror et eller andet sted det er det der sker når vi engang dør?!

Jeg skrev også et indlæg om Hash Psykose Hjælp mener jeg nok den hedder. Hvor jeg oplevede det samme som lightergas+DXM rus.. Har ALDRIG været så bange..

Kort og godt, lightergas er for sindsygt ikke noget jeg nogen sinde vil prøve igen.. Det er virkelig noget der kan tage en laangt væk.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det eneste opløsningsmiddel jeg har prøvet er vist rensebenzin.. Det var sjovt nok, men ikke den store success..
Man fik det sjovt i en tid, og udover det kunne det kun bruges til at tænde et bål med.. Det var da jeg også brugte lightergas engang imellem. Lightergas var det foretrukne, men ej heller anbefalelsesværdigt.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvad sker der når man sniffet lightergas? - tænker på han knægten der døde for et års tid siden.

jeg har prøvet at sniffe diethylether et par gange, hvilket giver en ubeskrivelig varm orgasmeagtig fornemmelse i kroppen.
rusen er ret sær, og for det meste har jeg bare siddet ned og nydt følelsen, mens det også er sket at jeg og en ven har sprunget rundt som gale og sloges, og lallet til musik - som passion siger - ret uforudsigeligt.

man får dog satans dårlig ånde af ether, og kan nemt opleve maveknugen, samtidig med at det vist heller ikke er så godt for hjernen... af samme grund som lightergas er usundt?

tænk dig om - sørg for at alle ildkilder er afbrudt, at der ikke står en elektrisk maskine og slår gnister osv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Inzane skrev:
Nå som om man bare flader og flader og jeg blir faktisk bange, og faktisk vågner op at rusen og har det som om at det er noget jeg har drømt eller har oplevet før eller altid har haft i min underbevisthed.

Jeps, sådan har jeg det også. Får en masse billeder i mit hoved af situationer fra fortiden, oftest af situationer med min familie. Kan høre dem snakke og nogengange er det som om den samme person bliver ved med at gentage det samme ord, mens det bliver mere og mere utydeligt.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hmm... det oplevede jeg også engang i en ether-narkose... et dejligt øjeblik hvor jeg var helt væk, ude i det hvide, og da jeg vendte tilbare, begyndte min far og mor at sidde og snakke til mig over et bord... en skideballe-samtale, med alle advarslerne jeg havde hørt gennem tiden, om at sniffe opløsningsmidler

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
jeg bliver lige nød til at være med i dette indlæg..

for et par år siden da jeg også som desværre så mange andre ville prøve lightergas fik jeg også de mest underlige ruse.. prøve det dog kun 3-4 gange men ka beskrive lidt her:

rusen startede altid med en varm følelse i hele kroppen og lidt gåsehus, derefter en høj zummelyd (som beskrevet tidligere "at stå i et helt tomt rum") i starten af trippet blev alt i tv underligt at høre og se på, lyde blev meget dybe og der kom små firkanter over alt, hvis man så et billede af skyer, græs, tåge osv. kom der ansigter frem (lige det dette med ansigter i tåge osv. og firkanter over alt fandt jeg ud af at er nøjagtigt det samme der sker for mig på svampe som jeg prøvede for første gang i denne uge)
og så så jeg tit et gult ansigt med farverige øjne det begyndte at dreje rundt, der kom så flere og flere af det samme annsigt ved siden af hinanden der drejede rundt og rundt, indtil 1 af dem til sidst blev grøn og den underlige "zummen" havde ændret lyd til "tørdutørdutørdutørdutørdu" (holde vejret.. farligt under sådan et trip) men hurtiger og hurtigere så det til sidst blev til et BIIIIIIIP. derefter gik kuldegysningerne, varmen og den underlige lyd væk og jeg sad tilbage med en ubehagelig smag af lim i munden..

det er hvad der skete alle gange udover 1 enkelt gang hvor jeg sad og så en musik kanal i tv.,, det startede med varmen i kroppen, gåsehud, en underlig zummen, firkanter over alt i tv og ansigter i tåger/vand/sten osv... så under trippet kom der en reklame om at man kunne ringe ind og der var en lille rød telefon nede i hjørnet, den sprang pludselig ud af skræmen, over på mit bord og stod og ringede, da den forsvandt kom der en lille tyk gul mand frem med seler i bukserne og en blå kasket, der svingede armene på og ned indtil han til sidst eksploderede og der til sidst kom små gule firkanter over alt.. det var så der jeg vågnede og tænkte "hey hvor er alle folk gået hen.. har der ikke lige være en masse??"
det havde der så bare ikke da jeg sad alene og heletiden havde gjort det

Titel: Rensebenzin
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hej :D

for godt 2½ år siden var jeg i sommerhus med nogle venner og efter vi havde været der i nogle dage og havde brugt alle vores penge og drukket alt sprut der var tilgængelig så fik vi fat i noget rensebenzin og sniffede det i nogle dage.. :)

jeg har aldrig haft så'n en mærkelig rus.. det krillede helt ud i fingerspidserne og tungen.. som om jeg havde stød i kroppen.. jeg fik den mærkeligste smag i munden og "faldt nærmest i søvn" .. jeg var i hvert fald helt væk og drømte i mens..

lige inden rusen rigtigt begyndte så jeg alting som et slags grønt gammeldags computerspil hvor alting var firkantet.. og alle lyde var meget computeragtige.

det hele var sådan en slags tegnefilm, men bare med mig selv og mine venner som var med i den.. virkelig ubehagelig drøm.. nærmest et marridt.

Vil absolut ikke anbefale af sniffe rensebenzin.. det er sku en klam hjernevrider og på ingen måde en rus man kan nyde.. :?

Titel:
Er rensebenzin ikke kræftfremkaldende?? :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Direkte afisolering af din hjernes fedtstof føles vel altid fucked.. :roll:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
[quote="Psylvester"]Er rensebenzin ikke kræftfremkaldende?? :?[/quote]

ved det ikke men har sku heller aldrig tænkt mig at tage det lort igen..
det var alt for dumt.. er heldigvis blevet klogere da :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
er der ngoen af jer der har prøvet at sniffe slipol?? :lol:
Wow what a feeling husk at indånde dampen næste gang i polere bil for så køre i den gode stil :lol:
DETTE ER EN JOKE, PLEASE DON'T TRY THIS AT HOME!!! - Mod.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]