Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Som Levose AKA Veritas så glimrende skrev, grapefrugt kan potentiere, gøre opiater meget stærkere. Jeg har selv brugt nedenstående metode, som virker ganske fint.

Grunden er at grapefrugt hæmmer det enzym i leveren der arbejder med opiater. Altså, istedet for at 50% af kodeinen bliver omdannet til morfin, er det måske 70 eller 80%

Metoden jeg beskriver nedenunder kan bruges til de fleste opiater, og ikke bare kodein, selvom det er nok er mest nærliggende at bruge på kodein.

Men først:

ADVARSEL!
Hvis du tager kodein sammen med paracetamol (f.eks Pinex Comp) så LAD VÆR, også hvis du laver en koldtvands destillering.
Paracetamol er giftigt for leveren, ISÆR hvis du begynder at lege med at hæmme lever-enzymer.
Hold dig også væk fra alkohol efter at du har drukket grapefrugt-juice.

Men altså.
T-1 time: Drik grapefrugtjuicen. En halv liter er en glimrende dosering, selvom mindre også kan gøre det.

T-15 min: Dette er ikke nødvendigt, men en god ide: Tag lidt calcium-carbonat for at nedsætte PH-værdien i maven. Dette er for at undgå at opiaterne bliver ødelagt i maven pgr. af for meget syre.

T-0: Tag dit krank, og smil! Læg ud med at tage halvdelen af din normale dosis, indtil du ved hvordan du reagerer. Du kan altid arbejde dig op derfra.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Udover grapefrugt virker visse antihistaminer ogsaa potentierende paa opioder. Jeg har selv brugt Marzine soesygepiller, men jeg ved dog ikke om der er nogle specielle risici forbundet med kombinationen.
Dvs. der staar ikke noget om det paa Bluelight, hvor jeg laeste om det, men det er ikke noedvendigvis nogen garanti...

Mvh. Psyko

Site Webmaster
Brugeravatar

Psyko skrev:
Udover grapefrugt virker visse antihistaminer ogsaa potentierende paa opioder. Jeg har selv brugt Marzine soesygepiller, men jeg ved dog ikke om der er nogle specielle risici forbundet med kombinationen.
Dvs. der staar ikke noget om det paa Bluelight, hvor jeg laeste om det, men det er ikke noedvendigvis nogen garanti...

Mvh. Psyko

Måske ikke ved kombinationen ligefrem men marzine i sig selv =)

Nu har jeg jo ingen anelse om hvor meget du tog men måske man skulle vælge en mindre kraftig antihistamin?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

http://adhpage.tripod.com/potentiators.htm

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den med grapefrugt juice var sgu ny for mig. Hvorfor får man aldrig noget fornuftigt at vide udenfor psy!!!???

Nå, men jeg fandt en udmærket artikel om grapefrugt og dens virkninger:

Double Whammy: Food-Drug Interactions (pdf)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu er jeg ret opiat-resistent, skal f.eks. have 30 gr. gode Kratom-blade eller et halvt gram god opium for at få en ordentligt effekt.
Jeg har dog også høfeber, og har Benadryl - nogen der har et forslag til hvor meget Benadryl jeg skal bruge for at potentiere effekten? (Eks. fordoble den)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg troede at man tog antihistaminer sammen med opiater for at mindske kvalme?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]