Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nogen der kender noget til, hvilke doser man ikke skal overskride med disse to stoffer (metadon og oxycodone)?

Har læst at en person er død efter at have taget 80 mg metadon på en gang - det er nogenlunde hvad jeg ved.

Titel:
Medlem

Morfin præperater er stort set ikke nogen max dosis. Blot du trapper op over en længere periode, så kan du klare høje doser på op til 1-2 gram(hvilket gives til cancer patienter i terminalfasen).

Har man ikke taget morfin præperater før, kan en dosis på ca. 80-100 mg morfin være dødelig.

Oxynorm og Oxycontin´s max dosis kender jeg ikke

Titel:
Flueknepper kongen

Oxy og morfin er som forholdet mellem en Tuborg Guld og en Tuborg Grøn. Oxycodon er ca. 30% mere potent (nasalt). Langt mere potent oralt.

Titel:
Det er det da ikke. Potensiteten bruges som et mål for hvor meget af et stof der skal til for at opnå den ønskede virkning.

50 mg oxycodone svarer ikke til 50 mg morfin, der er morfin stærkere. At der så er forskellig biotilgængelighed osv. det er en anden side af sagen, men 50 mg morfin er mere effektivt end 50 mg oxycodone. Derfor er morfin også mere potent end oxycodone, ligesom LSD er mere potent end meskalin.

Titel:
Flueknepper kongen

Pharm skrev:
Det er det da ikke. Potensiteten bruges som et mål for hvor meget af et stof der skal til for at opnå den ønskede virkning.

50 mg oxycodone svarer ikke til 50 mg morfin, der er morfin stærkere. At der så er forskellig biotilgængelighed osv. det er en anden side af sagen, men 50 mg morfin er mere effektivt end 50 mg oxycodone. Derfor er morfin også mere potent end oxycodone, ligesom LSD er mere potent end meskalin.

Citat:
Oxycodone is an effective opioid analgesic for cancer pain. In the United States, it is available exclusively as an oral formulation, predominantly in fixed dose combination with acetaminophen or aspirin. The latter limits its use in cancer pain due to the potential toxicity of the nonopioid component. Oxycodone is now available as a single agent, controlled release formulation. The following case report of an opioid tolerant cancer patient taking repeated high doses of oral oxycodone supports the use of a 1:1 milligram conversion ratio for oral morphine and oral oxycodone. This patient's clinical course indicates that oral oxycodone can be used safely and to good effect at high dose, that the milligram relative potency ratio for oral oxycodone to parenteral morphine during repeated dosing is 3:1, and suggests that availability of multiple formulations of oxycodone may benefit cancer patients.

http://opioids.com/oxycodone/oxycodvmorph.html

Titel:
Okay, så mg's forholdet ved oral dosis er 1:1.

Men du skrev også, at oxycodone var langt mere potent oralt. Det underbygger din egen artikel at det så ikke er.

1:3 forholdet er peroralt oxycodon kontra parenteralt morfin.

Ved parenteral administration undgår man first-time metabolisme og så er biotilgængeligheden større.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Pharm skrev:
Ved parenteral administration undgår man first-time metabolisme og så er biotilgængeligheden større.

Det korrekte udtryk er first-pass metabolisme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ingen har nogen ide om, hvad man skal holde sig under?

Titel:
Dedikeret medlem

Man kan ikke bare sammenligne oxycodon og morfin.
Jo, når det handler om smerter kan det godt at være at oxycodon er X gange stærkere end morfin mg pr mg.

Men når det handler om rekreative formål, giver det ikke rigtigt nogen mening. Det er lige som at sidde og diskutere biler. Nogen foretrækker BMW, andre sværger til Mercedes.
Samtidig er oxycodon f.eks langt mere effektivt oralt end morfin.

Har ingen erfaringer med Metadon, men check http://www.lmk.dk
Med Oxycodon ville jeg sige at 10 mg er et glimrende sted at starte, hvis du er normal bygning. Har du ikke prøvet opiater før, ville jeg ikke gå højere end 20 mg første gang, især fordi du ikke ved hvordan du vil reagere.
40 mg, kan godt være en dødelig dosis første gang hvis man er uheldig.

Og husk: Ikke blande med noget inden du kender stoffet og ved hvordan du reagerer.

Tag det ALDRIG sammen med benzodiazepiner, eller hvis du har taget nogen inden for 24 timer.
Bland det ALDRIG med alkohol, eller andre slags opiater (f.eks Oxycodon og kodein)

Folk dør sjælendt af at tage f.eks oxycodon alene, det er når de bgynder at blande at de tager billetten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pharm har helt ret.
Det er sq sjovt som nogle her har læst sig vind og skæve i Erowid osv,og tror dermed de har universets formler.. :D

Morfin er en hel del stærkere end Oxy.
Men (som Pharm så venligt påpeger :wink: ) er first pass tingen det der æder meget af virkningen.Leveren æder det.

Morfin IV,IM og subkutant,er stærke sager.At Oxy så i virklighedens verden er bedre at tage,fordi de færreste render rundt med nål og tråd,er noget hekt andet. 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Takker for svarene Eleusis og Gonzo. Jeg er ikke første gangsbruger.
Har været oppe på 115 mg Oxycodone på en hel aften/nat (som Psyko også har skrevet et andet sted han har) - det har været hvor jeg har prøvet det flere gange og kun taget 10 mg mere som top hver gang (har jeg prøvet at holde det på). At du siger man kan dø af 40 mg foruroliger mig meget for at sige det mildt Eleusis...

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, nu gælder det jo for en førstegangsbruger. ISÆR hvis han blander det med alkohol eller andre stoffer. Det er måske kun 1 ud af 20 der tager billetten med en dosis på 40 mg, men det kan ske, alt afhængægigt af ens kemi, tilstedeværelsen af andre stoffer, osv.

Smertestillende dosis kan være helt nede på 5 mg, så der er altså rimeligt langt op til 40 mg.

Personligt har jeg altid brugt det som en tommelfingerregel, ikke at tage mere end en dobbelt dosis første gang. Og aldrig samtidig med et andet stof.

Overdosis ses ofte som en kummulativ effekt: Hvis du tager 20mg nu, 20mg om en time fordi "det ikke virker godt nok", og så 20 mg igen lidt senere.

Oxycodone har en halveringstid på 3-4 timer (mener jeg), så lige pludselig har du altså 60 mg i blodet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg prøvede 15 mg en enkelt gang, og jeg må indrømme at det var direkte kedeligt. Der var en meget svag effekt, selv om den var bemærkelig. Det var efter jeg læste at oxycodon skulle være stærkere end ketobemidon, og da jeg til den tid kun havde prøvet 10 mg ketobemidon, tænkte jeg at 15 mg ville da sende mig helt ud hvor nisserne leger. Men tværtimod, fik jeg en effekt der må siges at være ringere end blot 5 mg ketobemidon. Så hvis forholdet er en slags 1:3 må 10 mg ketobemidon svare til 30 mg oxycodon eller måske højere.

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Jeg prøvede 15 mg en enkelt gang, og jeg må indrømme at det var direkte kedeligt. Der var en meget svag effekt, selv om den var bemærkelig. Det var efter jeg læste at oxycodon skulle være stærkere end ketobemidon, og da jeg til den tid kun havde prøvet 10 mg ketobemidon, tænkte jeg at 15 mg ville da sende mig helt ud hvor nisserne leger. Men tværtimod, fik jeg en effekt der må siges at være ringere end blot 5 mg ketobemidon. Så hvis forholdet er en slags 1:3 må 10 mg ketobemidon svare til 30 mg oxycodon eller måske højere.

Problemet er at Ketobemidon kun findes i kombination med spasmolytikum, som nok skal ændre virkningens kvalitative effekt. Det faktum at ketobemidon også er en NMDA-antagonist har givetvis også indflydelse.

Alt i alt - der burde syntetiseres nogle flere ketobemidon-analoger :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure - jeg har sagt til dig det ikke er nok :)

Prøv 40 mg på en gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Eleusis skrev:
Med Oxycodon ville jeg sige at 10 mg er et glimrende sted at starte, hvis du er normal bygning. Har du ikke prøvet opiater før, ville jeg ikke gå højere end 20 mg første gang, især fordi du ikke ved hvordan du vil reagere.
40 mg, kan godt være en dødelig dosis første gang hvis man er uheldig.

Og husk: Ikke blande med noget inden du kender stoffet og ved hvordan du reagerer.

Tag det ALDRIG sammen med benzodiazepiner, eller hvis du har taget nogen inden for 24 timer.
Bland det ALDRIG med alkohol, eller andre slags opiater (f.eks Oxycodon og kodein)

Folk dør sjælendt af at tage f.eks oxycodon alene, det er når de bgynder at blande at de tager billetten.

Ad Hoc, er du nu sikker på at det er forsvarligt at tage 40 mg jvf. ovenstående?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu kender jeg treasure og ved det ikke er første gang han prøver noget i den skole og at han efter min bedste overbevisning ikke vil tage nogen risiko ved 40 mg. Desuden ved jeg at jeg selv kan tåle meget mere.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil sige, at ud fra rusvirkningen med 15 mg, burde 40 mg ikke være i overkanten. Dette kan naturligvis variere fra person til person, så jeg vil stadig foreslå at man begynder i det lave og så arbejder sig op til en passende dosis (hvis det er det man vil). Når det kommer til opiater reagerer folk meget forskelligt, og folk har forskellig biologisk tolerance. Dermed sagt, at fordi 40 mg ikke virker kraftigt på nogen, er det ikke ensbetydende med at det gælder for alle.

Virkningen varierer selvfølgelig også alt efter vægt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg aldrig prøvet mindre end 20 mg og det gir endda en ret svag effekt på mig.

Det er selvfølgeligt rigtigt det du skriver Treasure, er det henvendt til Acid? Men nu var mit råd møntet på dig og ingen andre, så en diskussion af fremgangsmåde mht at finde sin opiatdose er lidt unødvendig.

Titel: :)
Medlem

Geografisk sted: hasselager
jeg vil sige ud fra ejene erfaring vil jeg mener oxycontine er stærke fik 80mg de gul... knuste dem har aldrig prøve ligne.. og vi snakke max lamme her... morfin bider ik på mig .. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]