Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg ved godt der er en grænse for indtag af paracetamol. Men jeg er meget nysgerrig med hensyn til hvornår man skal stoppe.

Jeg har i midt arbejde kontakt med mange forskellige opioider. Lige for tiden er det Kodipar. Da de indeholder 30,6 mg kodein, er jeg ikke ked af at støde på dem. Men min "bekymring" går på hvor længe min lever kan holde til de til tider høje doser paracetamol. En sjælden gang når jeg over de "gyldne" 4 gram, som også er anbefalet på f.eks Panodil.

Jeg sidder tit og tænker på at mange ældre får 4 x 1 gram paracetamol dagligt mod smerter. Og ofte tænker jeg, det må da være skadeligt på sigt, eller kan leveren klare det?

Hvor skal jeg trække grænsen i mit eget forbrug, efter jeres mening?
Alle input modtages gladeligt.

Tine

Titel:
Flueknepper kongen

10g indenfor 24 timer er svjv den toksiske grænse for en enkeltdose. Mindre hvis du drikker alkohol samme dag, har svag lever m.m..

Hvis du vil forebygge toxiciteten, så spis Mucomyst (N-acetylcystein), som modarbejder toxiciteten. Lad dog være med at spise mere end 4-5g paracetamol på en dag alligevel.

Hvis du er rigtig klog laver du koldtvandsekstrakt af dine Kodipar/Fortamol.

Titel:
Junior medlem

Levose skrev:
Hvis du er rigtig klog laver du koldtvandsekstrakt af dine Kodipar/Fortamol.

Jeg er ikke rigtig klog. (joke)

Jeg plejer kun at gøre det med Kodimagnyler, da bivirkningerne umiddelbart er ti gange værre end Kodipar... Men jeg skulle måske tage mig sammen, droppe dovenskaben og gøre det til en vane. Måske.

Titel:
Insane psychedelia user!

Eller lad være med at spise kodipar for at lamme dig og i stedet finde noget kodein hvis det er en absolut nødvendighed... eller lade helt vær.

Titel:
Junior medlem

Treasure skrev:
Eller lad være med at spise kodipar for at lamme dig og i stedet finde noget kodein hvis det er en absolut nødvendighed... eller lade helt vær.

Ligesom at alle andre ikke tager det de nu kan lide og har adgang til. Tak for inputtet, men det besvarer stadig ikke mit spørgsmål. Gem den løftede pegefinger til nogen der har brug for det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]