Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: GHB (Fantasy)
Medlem
Brugeravatar

Har søgt men syntes ikke rigtigt at jeg har fået et "ordentligt" svar på det.
- Hvad gør GHB ved dig?
- Er det ikke noget med, at hvis bare du får LIDT for meget, så kan du let falde i søvn?
- Hvilke bivirkninger er der?
- Hvor farligt er GHB i forhold til andre stoffer?
- Hvordan smager det?

For ca. et halvt år siden var der 2 herudefra, tæt hvor jeg bor, som havde indtaget GHB. De begge blev fundet, liggende bevidstløse i kramper. De havde indtaget GHB. Hvad skyldes disse kramper i bevidstløshed? For stor dose indtaget?

Håber i kan hjælpe mig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
- Hvad gør GHB ved dig?

Aner det ikke, har aldrig prøvet det ;)

- Er det ikke noget med, at hvis bare du får LIDT for meget, så kan du let falde i søvn?

Jo dosisforskellen mellem eufori og koma-lignende søvn er ikke særlig stor

- Hvordan smager det?

Salt

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/

Efter min opfattelse ikke særlig farligt, bare man holder sig til alm. doser. Den fysiske påvirkning skulle ikke være særlig stor, men det er der nok nogen andre der kan uddybe bedre :)

For ca. et halvt år siden var der 2 herudefra, tæt hvor jeg bor, som havde indtaget GHB. De begge blev fundet, liggende bevidstløse i kramper. De havde indtaget GHB. Hvad skyldes disse kramper i bevidstløshed? For stor dose indtaget?

Ja for stor dosis, måske grundet redosering. Som skrevet tidligere så er forskellen mellem god rus-dosis til at gå kold ret lille, især hvis alkohol er indblandet, kan brugeren godt falde ind i en koma-lignende søvn og være umulig at vække i et par timer

Husk en person der ikke er bevisthed skal altid lægges i aflåst sideleje

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Så længe man er nybegynder med stoffet skal man være utrolig varsom med doserne og aldrig blande med andre downers (opiater, benzodiazepiner og alkohol). Man skal ikke redosere i starten før man kender sin dose ordentligt, og når man redosere skal det ikke være med samme fulde dose som man startede med.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Hvad gør GHB ved dig?
GHB giver en alkohol lignende rus, virkelig et godt lammerdrug imo :D

Jo, sæt dig godt ind i dosering, og regn med at du nok kommer til at gå kold en gang eller ti... :lol:

www.erowid.org/chemicals/ghb/ værsgo du får det lige igen hvis du missede det første gang.

Sæt dig godt ind i dosering, du skal ikke tro at du lige kan nuppe den på øjemål, bare i aften... ellers er det ikke så meget farligere end andre stoffer(der er jo ret mange andre stoffer, så det er en lidt svær samligning at lave)

- Hvordan smager det?
GHB smager ikke så grimt, men bryder mig ikke om den tykke klistrede konsistens, den er ret kvalm, og bliver værre med tiden, imo! :( GBL smager af sur kemisk røv. Vil til værd en tid fortrække GHB, det giver os en blødere rus...

Jeps! Igen med rette dosis synes jeg det et superstof! De to havde med garanti ikke læst på lektien :roll:

håber det var svar nok :D

peace bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvor meget vil være godt til at "begynde" på? Altså, første gang? Hvor mange ml eller cl? Ved ikke hvor meget man skal tage :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_dose.shtml :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Det er forskelligt hvor mange GHB gram der er i dit GHB. du skal få at vide hvilken opløsning det er af sælger.

typisk er det 1g pr 3mL, hvilket vil sige 3,33 gram pr 1 cl.

Start ud med 2 til 3 gram.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BlueDove skrev:
Hvor meget vil være godt til at "begynde" på? Altså, første gang? Hvor mange ml eller cl? Ved ikke hvor meget man skal tage :)

For gudsskyld ikke cl!!! Jamen er det GHB du har? find ud af hvilken opløsning det er først. Som den dovne narkoman, man nu engang er, er det sjældent jeg når at få lavet mit GBL til GHB inden det er væk... :shock: Jeg plejer at tage mellem 1,8-2,2 ml GBL og så reducere til jeg har fået nok... :wink:
Mener dosen på GHB plejer at ligge på 3-6 ml, men vil bestemt ikke anbefale dig mere 2 ml, til at starte på, lige for at få en smagsprøve på det...

da.wikipedia.org/wiki/Gamma-hydroxybutyrat

peace bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lad os sige at jeg ved f.eks. et uheld falder i GHB-søvn. Bare et eksempel! Skal der så ringes efter ambulance? Eller skal jeg bare sove den ud?

Det er en af mine venner der har det. Han siger han har 2mL. Og tror at det er fint til 3 personer.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Lad os sige at jeg ved f.eks. et uheld falder i GHB-søvn. Bare et eksempel! Skal der så ringes efter ambulance? Eller skal jeg bare sove den ud?

Vedkommende skal lægges i aflåst sideleje. Helst et sted hvor der ikke sker det store ved at han/hun kaster op på gulvet. I langt de fleste tilfælde kan personen bare sove den ud. Men hvis vejrtrækningen eller hjertet begynder at sætte ud er det nok på tide man ringer efter professionel hjælp.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Efter hvad jeg nu har læst, så kræver indtagelse af GHB præcision og forsigtighed. Er det virkelig besværet værd, hvis det "bare" er lignende en alkoholrus?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
BlueDove skrev:
Efter hvad jeg nu har læst, så kræver indtagelse af GHB præcision og forsigtighed. Er det virkelig besværet værd, hvis det "bare" er lignende en alkoholrus?

Start ud lavt, og find ud af hvilken rus det giver netop dig, det kan variere fra dine venner, hvad du har hørt etc..
Hvis du har i sinde at tage en høj dosis bør man være mere påpasselig, da det rammer åndedrætsrespirationen..
Kig evt også på psychedelias wiki:
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/GHB

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man kan sagtens tage GHB problemfrit, hvis bare man husker at respektere doserne. Start lavt, og redosér evt. senere, når effekterne er løjet lidt af, med en dosis, der svarer til ca. 2/3 af den første mængde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BlueDove skrev:

For mig er det bestemt det værd, er stor fan ar GHB( i ansvarlige doser self :wink: ). Det er slet ikke så besværligt, skaf dig en sprøjte der kan måle ml på apoteket, og mål op! :twisted:

BlueDove skrev:
Det er en af mine venner der har det. Han siger han har 2mL. Og tror at det er fint til 3 personer.

Det er vigtigt at starte med lave doser for at få en følelse af stoffet, men vil nu mene at 2 ml er lige i underkanten til tre personer, i could be wrong :wink: . For mit eget vedkommende gør 0,7 ml ikke lige tricket... Held og lykke

peace bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes en 1,5-1,8 ml. GBL (modsvarer ~2,4-2,8g. NaGHB) plejer være passende. Men 0,8-1 ml. som jeg startede med, kunne også fint mærkes, bare ikke så meget naturligvis.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg synes det er fjollet at i allesammen snakker om ml..
Dosering bør foregå med gram som enhed..

Hvis man passer på er ghb ikke farligere end så mange andre stoffer, men jeg har hørt fra en del at de foretrækker afhængighed af heroin frem for gbl/ghb..

Desuden skal man passe ret godt på sin dosering..
For mit vedkommende giver 2,4 gram gbl en lækker rus, imens 2,5 gram inducerer 3 timers koma..
Ved 2,7 begynder jeg at kaste op, og det er ikke smart at gøre hvis man sover..
Har ikke personlige erfaringer med flg, men;
Ved 5 gram begynder det at være fatalt for respirationen, og ved 10 gram kan du næsten være sikker på IKKE at vågne igen (Dine lunger holder langsomt op med at virke)..

Selvom det måske står klart for de fleste at dobbel dose = dumt, så ser 2ml farveløs væske ud af så lidt, at man snildt kan få lyst til bare at drikke løs af flasken..
Hvis man tænker på hvor mange gange man har hørt "spiste du kun 7 k3x???? Jeg spiste 31!"

Og personligt synes jeg ghb rusen minder mindst lige så meget om mdma, som den minder om alkohol, så helt klart et forsøg værd :)

Take care!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
flex skrev:
Hvis man passer på er ghb ikke farligere end så mange andre stoffer, men jeg har hørt fra en del at de foretrækker afhængighed af heroin frem for gbl/ghb..

Bare af ren nysgerrighed.. Hvad var deres begrundelse for det ? :roll: - Har godt nok hørt at gbl/ghb skulle være ret vanedannende :).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
Bare af ren nysgerrighed.. Hvad var deres begrundelse for det ? :roll: - Har godt nok hørt at gbl/ghb skulle være ret vanedannende :).

Så vidt jeg ved, og har hørt, skulle en fysiskafhængihed give de ondeste cravings, overhovedet :evil: :evil: , noget der kan be/afkræfte?
Jeg bruger selv bizzle en del, og har ikke mærket noget til cravings af nogen art, så længe man holder 8 timers pause i døgnet??, skuller der vist ikke være nogle ugler i mosen... bruger det ikke hver dag, skal lige tilføjes. :wink:

peace bubbles

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
bubbles skrev:
Sufix skrev:

Så vidt jeg ved, og har hørt, skulle en fysiskafhængihed give de ondeste cravings, overhovedet :evil: :evil: , noget der kan be/afkræfte?

Jeg har ikke selv været der, men jeg kender adskillige som har brændt sig godt og grundigt på GHB/GBL/BDO, og har fået en grum fysisk afhængighed af stadset. Ham jeg kendte som var værst ramt havde et astronomisk forbrug, og fik akut delirium tremens hvis han holdt bare 6 timer uden at dosere. Dvs. fullblown hallucinationer og faretruende fysiske symptomer.
Den psykiske afhængighed kommer noget før den egentlig fysiske afhængighed, men skulle også være en bitch. Et af de mest udtalte symptomer skulle være en meget ubehagelig social angst som manifesterer sig i upåvirkede øjeblikke.
Så der er altså god grund til at passe på med stoffet; man kan på relativt kort tid få omtrent samme afhængighedssymptomer som en person der har gået hårdt til sprutten i lang tid. Enkelte doser i ny og næ tror jeg er ganske uskadelige, men kronisk brug af stoffet kan nemt blive pisse farligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Husk også vores egen wiki på dansk!

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/GHB

Den er åben så man kan redigere i den, lad os samle informationen der!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]