Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Nogle der har trip efaringer med køresyge eller sø syge piller ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Se http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15222&highlight=marzine

Fra den tråd syntes jeg lige du skulle have
Bøh skrev:
i starten af mine stofdage prøvede jeg en mild overdosis på marzine "for at blive blæst" -Det gør jeg aldrig igen!

Havde jeg vidst dengang hvor stor forskel der er på hallucinationer og delerium ville jeg aldrig have vist interesse for stærke natskygger.

Der er vist også en triprapport eller to om Marzine.

Derudover så brug søgemaskinen, den er til for det samme!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Ja. Meget mærkeligt, men overvurderet. Du skal dog ikke spise mere end 10-15 stks, da det kan føre til forhøjet puls, der kan vare ved i flere døgn.

t+30, du kan mærke summen i hele kroppen, og din motorik bliver hæmmet. Det føles meget mærkeligt at bevæge sig.
t+60, Lyde begynder at forvrænges. Jeg så fjernsyn, og kunne ikke rigtig høre hvad de sagde, men somme tider kunne jeg høre ting som "Knep hende, det svin" og "Straf dem!". Dette kan sikkert være ubehageligt for nogen, men jeg synes det var ok underholdene.
t+120, Fra nu af går det ned af bakke, der er intet psykedelisk over det mere, men den kropslige summen er der stadig.

Personligt synes jeg ikke det er et stof med risiko for badtrip, hvis man ikke overstiger anbefalede dosis. Det giver ikke specielt mindfuck, udover evt. mærkelige tanker, men det er så abstrakt at man ikke tænker på normale ting, omkring en selv og ens hverdag, som det jo oftest er man gør når et trip ender i badtrip.

Tilføjelse: De andre historier jeg har hørt om trippet, har givet lang mere intense oplevelse, også ved 10 stks som var min dosis. Nogle folk oplever direkte hallucinationer(bid mærke i forskellen på visuals og hallucinationer), hvor personer fra deres liv optræder i selve trippet, og snakker til dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Set i lyset af, at din far er skizofren, ville jeg ihvertfald holde mig langt, langt væk fra marzine og andre natskygge-lignende stoffer.

Det er at lege unødigt meget med ilden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Ja. Meget mærkeligt, men overvurderet. Du skal dog ikke spise mere end 10-15 stks, da det kan føre til forhøjet puls, der kan vare ved i flere døgn.
...
Personligt synes jeg ikke det er et stof med risiko for badtrip, hvis man ikke overstiger anbefalede dosis. Det giver ikke specielt mindfuck, udover evt. mærkelige tanker, men det er så abstrakt at man ikke tænker på normale ting, omkring en selv og ens hverdag, som det jo oftest er man gør når et trip ender i badtrip.

Der er nu et par semi-bekymrende triprapporter, hvor folk kun havde taget 10 stk (kropsvægt betyder sikkert også noget?).

Derudover bliver folk jo HELT fucked up, hvis de får en overdosis og opnår den der 100% skizofrene sindstilstand, hvor de slet ikke kan skelne deres hallucinationer fra virkeligheden. Nu skal der ikke nævnes navne, men for nylig var der da én der røg på hospitalet i flere dage fordi han havde taget for meget Marzine. Alt sammen under meget lidt imponerende forhold.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg har selv taget det, og besøgte da også vedk. som røg på medicinsk afsnit på sygehuset. Vedkommende var pænt fucked up -

"Nu er der SATME nogen der skal spænde hjelmen! ET JULETRÆ!? MIDT OM SOMMEREN!?".

Det drejede sig om efeu på en hospitalsmur.

Men ja, det er farlige stoffer. Cyclizin (Marzine) har heldigvis rimelig hurtig clearance i de fleste, sammenlignet med andre acetylcholin-antagonister. Risikoen for fysisk skade er klart til stede, og dette i højere grad end stoffer, som ellers anses for at være fysisk belastende (meth, alkohol m.fl.)

Jeg vil ikke plugge mit eget værk, men tjek alligevel http://veracis.org/acho_oss.html hvis du er interesseret. Og læs for guds skyld Erowid's `Diphenhydramine` og `Dimenhydrinate` afsnit før du indtager det. Det er ikke hyggestoffer, man har med at gøre der.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Da jeg prøvede det første gang, lå jeg og snakkede med nogen der ikke var der.
Det skete dog kun en gang under trippet.
Jeg synes det er et dejligt stof men det skal ikke tages for ofte.
Lad der helst gå nogle måneder før næste trip. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Dette er nok ikke sikkert HR så dette skal ikke opfattes som et råd -

Men efter at have injiceret 150-160 mg. ketamin intramuskulært kunne jeg aldrig finde på at indtage marzine igen. Der er alt for meget ubehag og generelle bivirkninger ved marzine, i forhold til den yderst behagelige ketamin rus.

Grunden til jeg synes det er rimeligt at sammenligne de to stoffer er fordi jeg synes de begge giver nogle helt specielle hallucinationer (ikke visuals), og der foretrækker jeg helt klart dem jeg får på ketamin IM.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hold dig LANGT væk fra Marzine (cyclizine)

Det er det ikke værd, og et ret skræmmende stof. Natskygger er IKKE legetøj, og hvis du bare har lidt probs med psyken skal du ikke engang tænke på det..! Risikoen for delerium er alt for stor. Jeg redoserede uden at have den nødvendige viden omkring stoffet (hvilket jeg normalt forsøger, men var en pludselig indskydelse at jeg ville prøve det)

Jeg tror jeg var på grænsen til det farlige, var helt ude, kunne ikke skelne mellem halluer og virkeligheden, nu ved jeg hvordan det må være at være psykisk syg og se hallucinationer og høre stemmer, fandme scary

Bare et godt råd, det er fandme ondt det stof

Jeg fik først bagefter læst grundigt om delerium og natskygger i det hele taget, og genkendte adskillelige punkter af de farlige bivirkninger fra mit eget trip, lige til at få koldsved af

Natskygger skal allerhøjest prøves en enkelt gang. Allerhøjest

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvorfor hersker der den idé, at cyclizin er en natskygge? :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
simpzon skrev:

Er det ikke samme virkninksmekanismer? (men okay så ville det vel også være mere korret at sige at det virker som natskygger og ikker er)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
simpzon skrev:

Er det ikke samme virkninksmekanismer? (men okay så ville det vel også være mere korret at sige at det virker som natskygger og ikker er)

Præcis :) Det er også bare en af mine kæpheste :p

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
simpzon skrev:
Magnum skrev:
simpzon skrev:

Præcis :) Det er også bare en af mine kæpheste :p

Flueknepper :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Johndeere skrev:
Grunden til jeg synes det er rimeligt at sammenligne de to stoffer er fordi jeg synes de begge giver nogle helt specielle hallucinationer (ikke visuals), og der foretrækker jeg helt klart dem jeg får på ketamin IM.

Jeg vil give dig ret i at de to stoffer minder meget om hinanden, de er på samme måde dissociative, i og med at man ikke rigtig fatter så meget, man bliver så at sige rimelig uintelligent, og kan tænke "fuck hvor er det bare virkelig mærkeligt det her", uden at kunne sætte ord på det på samme måde som andet psykedelika.

Iøvrigtig er jeg meget overrasket over den store virkningsforskel det har på dig og mig.

Kan det have betydning at jeg røg mange joints under og før trippet, hvilket måske kunne have dulmet det? For jeg har ikke oplevet tilnærmelsesvis et så kraftigt trip som mange andre på samme dosis.

Nogle andre der kan be-/afkræfte om hash dæmper trippet?

Tilføjelse: Da jeg tror stoffet virker relativt mildt på mig, bør i tage min ovenstående(post #3) beskrivelse af trippet som min personlige udlæggelse, og ikke tro at i vil få en lige så "stille og rolig" oplevelse som jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]