Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hejsa psy.dk :)

Fik en så kaldt "Energi kapsel" i hånden idag.. (En slags slanke pille.. :))
Den skulle indeholde ca. 8 % Efedrin.. Jeg spiste den idag på gym, og var vildt gald for den opfriskende virkning :D (Var rigtigt træt i morges.. så den var et super boost :P)

Fik at vide at de vist ikke var lovlige.. men at vedkommende jeg fik den af godt kunne skaffe mig nogle hvis det var.. Kunne også få "rene" Efedrin piller.. - Men tror bare jeg tager de "Energi kapsler" da de virkede ret godt imo. :) (Fik at vide at der også var chilli og lidt andre ting i den kapsel jeg spiste..)

Har forsøgt at finde noget information om Efedrin.. men uden held.. Har fundet det der står på HR wikien.. men vil gerne om de kapsler er lovlige i danmark..

Og om de er meget vanedannende :).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker er op til 8% ekstrakter lovlige. Derimod er effedrin mig bekendt ikke - ud over som receptlægemiddel naturligvis.

Ephedra er også lovligt, kan ikke lige huske hvor mange % effedrin den indeholder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Efedrin er ulovligt i DK, grundet den lidt for voldsomme påvirkning af kredsløbet. Det er mere skadeligt end amf, og gi'r tit en irriterende hjertebanken

Jeg ville købe rene efedrinkapsler hvis jeg var dig, kan købes på nettet, eller din ven kan skaffe dem. Med en dosis guarana så er de helt i orden. Det booster effekten en hel del, uden at gøre det ubehageligt eller noget.

Jeg vil anbefale dig ikke at tage mere end 1-2 800mg ephedra ekstrakt (8%), eller 50-200mg efedrin på en gang, da effekten ved højere doser ikke er bedre, men kun med meget mere hjertebanken, hvilket godt kan være lidt irriterende

Jeg synes ikke effekten er vanedannende, har ædt dem over 1½ mdr. ca. 100 piller, virker fint som en daglig booster, men skal ikke ædes over længere tid

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Så vidt jeg husker er op til 8% ekstrakter lovlige. Derimod er effedrin mig bekendt ikke - ud over som receptlægemiddel naturligvis.

Ephedra er også lovligt, kan ikke lige huske hvor mange % effedrin den indeholder.

Okay tak :) - Du har vel ikke et link liggende der kan bekrafte det ?
Gider nemlig ikke købe dem af vedkommende der gav mig den kapsel i morges hvis jeg selv kan købe dem i en butik :P.

Hmm, lyder til at der er meget spark i de "rene" Efedrin piller :roll: - Syns nemlig jeg blev pænt hyper af dem med kun 8 % :D.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, det er som sagt kun min hukommelse.

Effedra piller kan du jo købe alle de sædvanlige steder - og rene effedrinpiller er heller ikke SÅ besværlige at støve op.

Humlen i rene vs. planteting er jo også at i effedrinpillerne er der kun effedrin, og i de andre er der plantenarko (altså også andet end effedrin).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Nej, det er som sagt kun min hukommelse.

Effedra piller kan du jo købe alle de sædvanlige steder).

Effedra ? :roll: - Er det navnet på den energi kapsel jeg indtog idag ? Eller bare et andet navn for Efedrin ? :).

Ang. vanedannelse fandt jeg det her :

Citat:
"Letigen"-sagen
Efedrin (især i komb. med koffein) har en vis risikofaktor, idet de synergisk forhøjer blodtryk og puls. Dette blev landskendt, da vægttabsmedicinen Letigen blev trukket tilbage fra det danske marked i 2002. Der skete adskillige uheld, samt dødsfald. Dette bekræfter blot at efedrin ikke er et stof, man skal indtage hver dag i mange måneder, men skal behandle med respekt som andre psykoaktive stoffer.

Der står man ikke skal indtage det hver dag i flere måneder.. - Så der ville ikke ske noget ved at jeg tager det engang imellem hvis jeg føler mig for træt.. ? :roll: (Sover meget dårligt for tiden pga. cannabis nedskæring.. :()

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du træner og gerne vil cutte, er det populært at bruge thermapower, som består af efedrin og koffein, men det er ikke uden risiko. Længere tids brug giver humørsvinginger og forhøjet risiko for hjertestop. Medicinen Letigen bestod også af efedrin og koffein og bare i Danmark så vi to dødsfald. I USA har der været langt flere.

Grunden til at man skal tage 1-3 gram 8% ekstrakt før det rigtig virker, er at de 8% ikke kun består af efedrin, men bl.a. også af pseudoefedrin og norefedrin.

Hvis du har ren efedrin, er 50mg passende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Efedrin er ulovligt i DK

Okay, gælder det alle ting der indeholder ? (Tænkte på den kapsel jeg indtog idag ;))

Xp3rt skrev:
Jeg ville købe rene efedrinkapsler hvis jeg var dig, kan købes på nettet, eller din ven kan skaffe dem. Med en dosis guarana så er de helt i orden. Det booster effekten en hel del, uden at gøre det ubehageligt eller noget

Så vidt jeg ved er guarana koffein piller ? Btw blev også tilbudt nogle af dem.. Det var bare kapsler.. Indtog også en af dem i dag.. :). (Er de lovlige ? Har søgt.. men uden held :roll:)

daffy duck skrev:
Hvis du træner og gerne vil cutte, er det populært at bruge thermapower.

Hmm, vedkommende sagde de var gode hvis man trænede.. så det er sikkert dem :). Glemte at sprøge om navnet på dem.. men ringer til vedkommende senere og sprøger ;).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

// Update : Har fået at vide at de hedder "Therma-Power" - Men er ikke sikker på at de er ulovlige i Damark.. Nogle der kan bekraft om de er ulovlige eller ej ? ;).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ephedra er en plante der indeholder små mængder effedrin. Det er som regel det der bruges i urtekapsler, "legal highs" osv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ah, i see - Mange tak :).

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg mener (mener), de er ulovlige i Danmark.
Jeg har netop selv eksperimenteret lidt med dem i skolesammenhæng, og de er virkeligt effektive. Men vær nu opmærksom på, at det ikke er et helt uskadeligt stof, du har med at gøre. Personligt oplever jeg ret kraftige bivirkninger på bare en enkelt pille; ufatteligt dårligt humør i 5-6 timer efter, de primære effekter er gået over. Jeg synes ikke, det er det værd, men det kan jo være, du oplever det anderledes.
Men lad være med at begynde at bruge dem hver dag - nøjes med at tage en, når du "har brug for det."

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Jeg mener (mener), de er ulovlige i Danmark..

Hmm ser ud til der er tvivl om det..

Efedrin - HR Wiki skrev:
Therma-Power (i komb. med koffein, acetylsalicylsyre. Ulovligt?)

Know what i'm sayin ? :).

TheBo skrev:
Jeg har netop selv eksperimenteret lidt med dem i skolesammenhæng, og de er virkeligt effektive. Men vær nu opmærksom på, at det ikke er et helt uskadeligt stof, du har med at gøre. Personligt oplever jeg ret kraftige bivirkninger på bare en enkelt pille; ufatteligt dårligt humør i 5-6 timer efter, de primære effekter er gået over. Jeg synes ikke, det er det værd, men det kan jo være, du oplever det anderledes.

Har kun prøvet dem en gang.. Tog en ca. kl 8.. og den virkede omkring kl 8.30.. - Kl 11 tog jeg en koffein kapsel.. :). - Blev først sulten omkring kl 14.30 hvor jeg kom hjem.. Kunne også mærke jeg var blevet lidt træt der :). Dårligt humør har jeg ikke lagt mærke til :D.

TheBo skrev:
Men lad være med at begynde at bruge dem hver dag - nøjes med at tage en, når du "har brug for det".

Er også planen, hehe ;).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener heller ikke at Therma Power er lovlig i Danmark længere desværre, men uden at være 100% sikker. Dog kan produktet let findes og også hos danske forhandlere, dog ikke i danske butikker.

Jeg har personligt bedre erfaring med Therma Power som jo også indeholder bl.a. koffein, end piller med ren efedrin. Lige meget hvor høje doser jeg tog af den rene efedrin synes jeg næsten ikke at der kom nogen virkning, udover meget dårlig mave :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg ved virker det meget som "Letigen" som er ulovligt i Danmark.. Så det kunne godt tænkes at det er ulovligt.. tror jeg hvert fald at det er :).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Guarana er lovligt, og en bedre form for koffein uden alle bivirkningerne

Therma power er vist ulovligt, jeg er ret sikker på at alt med efedrin er ulovligt, det var det ihverfald for 1 år siden, tror ikke det er blevet lovliggjort igen :)

Thermapower koster bare af helvedes til. 150-200 for 10 stk. Dem jeg købte kostede 22€ for 100 stk. og ren ephedra ekstrakt (8% efedrin)

Kunne også sniffes for en kraftigere effekt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Kunne også sniffes for en kraftigere effekt

Har du prøvet det ? :) - evt.. hvordan var det ? :P

Well.. jeg giver 200 kr for 60 stk.. så fair nok pris imo ;).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så er det da en del billigere bare at guffe effedrinpiller :idea:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Så er det da en del billigere bare at guffe effedrinpiller :idea:

Well.. Vedkommende der sælger mig Therma-Power tager mere for rene Efedrin piller end for Therma-Power :roll:.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg fik helvedes sure opstød og brækfornemmelser af smagen af TP. Derfor, bwaaadr.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]