Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Allesammen.
Som nogle af jer nok har læst før, så lider jeg af ADHD (DAMP).
Jeg får dagligt 36mg Concerta mod sygdommen.

Ville der være nogen risiko hvis jeg samtidig åd Thermapower for at tabe mig?
Det skal lige siges at mit blodtryk er normalt.

På forhånd tak for hjælpen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan forestille mig methylphenidat (ritalin) og effedrin/koffein (de virksomme stoffer i TP) har en ret ubehagelig synergi. De er begge ret kraftige stimulanter.

Titel:
Medlem

simpzon skrev:
Jeg kan forestille mig methylphenidat (ritalin) og effedrin/koffein (de virksomme stoffer i TP) har en ret ubehagelig synergi. De er begge ret kraftige stimulanter.

BlueDove: jeg har også ADHD jeg tager dagligt 2 x 30mg ritalin uno og 1 x 10 mg motiron (fuldstændig det samme som 10 mg ritalin piller bare et andet navn producent og pris)

jeg regner med at du også har været på ritalin inden du kom på concerta, min læge har lige tilbudt mig at jeg kan komme over på straterra, eller concerta, straterra har jeg ikke løst til men er lidt usikker med hensyn til concerta, så hvis du også har været på ritalin, kunne du så ikke fortælle mig lidt om hvad du syntes bedst om og fordele og ulemper ved begge to. Giver ikke så meget for hvad lægen siger alene. Sys det er ligeså vigtigt at spørge folk som har prøvet det, (undskyld for offtopic)

med hensyn til dit spørgsmål jeg har kigged lidt rundt på nettet,

og i både ritalin og concerta er det virksomme stof methylphenidat.
jeg tager selv en 30 mg depotpille hver morgen, inde jeg skal i skole, jeg er en flittig kaffe drikker som så mange andre danskere, og jeg kommer snildt op på 2-5 kopper i skole tiden fra halv 9 til halv halv 1 (frokost). har fri halv 3 men er efterhånden blevet frisk til den tid, det har jeg gjort i et par år nu, og nu hvor jeg er begyndt på ritalin, er det ikke blevet anderledes, og har slet ikke mærked nogen bivirkninger ved at blande de to ting dammen, det eneste jeg har mærket anderledes er, at hvis jeg drikker kopperne for hurtigt efter hinanden, så bliver jeg nogengange lidt rastløs/overgearet og kan også nogen gange begynde at trippe med benet, og kan godt få lidt svedige hænder. det ved jeg godt man godt kan få af for meget kaffe men efter jeg er begyndt på min medicin skal der mindre til,
men det er som sagt kun når jeg drikker for meget kaffe for hurtigt. så koffein skal du ikke være nervøs for at tage samtidig med dit medicin bare hold dig på en lav dosis, da det både kan være lidt ubehageligt og jo nedsætter din koncentration,(ihertfald or mit vedkommende) jeg ved ikke særlig meget om effedrin, og har aldrig prøvet at tage det, så jeg kan ikke vide om der er bivrikninger ved det.

jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan du reagerer på det og om det er anderledes med concerta end med ritalin,

Senest rettet af snubi 24 okt 2006 16:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

snubi skrev:
simpzon skrev:

BlueDove: jeg har også ADHD jeg tager dagligt 2 x 30mg ritalin uno og 1 x 10 mg ritalin

jeg regner med at du også har været på ritalin inden du kom på concerta, min læge har lige tilbudt mig at jeg kan komme over på straterra, eller concerta, straterra har jeg ikke løst til men er lidt usikker med hensyn til concerta, så hvis du også har været på ritalin, kunne du så ikke fortælle mig lidt om hvad du syntes bedst om og fordele og ulemper ved begge to. giver ikke så meget for hvad lægen siger, sys det er bedre at spørge folk som har prøvet det, (undskyld for offtopic)

jeg tager selv en 30 mg depotpille hver morgen, inde jeg skal i skole, jeg er en flittig kaffe drikker som så mange andre danskere, og jeg kommer snildt op på 2-5 kopper i skole tiden fra halv 9 til halv 3 det har jeg gjort i et par år nu, og nu hvor jeg er begyndt på ritalin, er det ikke blevet anderledes, og har slet ikke mærked nogen bivirkninger ved at blande de to ting dammen, det eneste jeg har mærket anderledes er, at hvis jeg drikker kopperne for hurtigt efter hinanden, så bliver jeg nogengange lidt rastløs/overgearet. og kan godt få lidt svedige hænder men det er som sagt kun når jeg drikker for meget kaffe for hurtigt. så kofein skal du ikke være nervøs for at tage samtidig med dit medicin bare hold dig på en lav dosis, jeg ved ikke særlig meget om effedrin, og har aldrig prøvet at tage det, så jeg kan ikke vide om der er bivrikninger ved det.

jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan du reagerer på det og om det er anderledes med concerta end med ritalin,

Concerta virker ligesom Ritalin, bortset fra at du ved Concerta kun skal have ÉN pille om dagen.
Ellers har de fuldstændig samme virkning :)

Titel:
Medlem

BlueDove skrev:
snubi skrev:
simpzon skrev:

BlueDove: jeg har også ADHD jeg tager dagligt 2 x 30mg ritalin uno og 1 x 10 mg ritalin

jeg regner med at du også har været på ritalin inden du kom på concerta, min læge har lige tilbudt mig at jeg kan komme over på straterra, eller concerta, straterra har jeg ikke løst til men er lidt usikker med hensyn til concerta, så hvis du også har været på ritalin, kunne du så ikke fortælle mig lidt om hvad du syntes bedst om og fordele og ulemper ved begge to. giver ikke så meget for hvad lægen siger, sys det er bedre at spørge folk som har prøvet det, (undskyld for offtopic)

jeg tager selv en 30 mg depotpille hver morgen, inde jeg skal i skole, jeg er en flittig kaffe drikker som så mange andre danskere, og jeg kommer snildt op på 2-5 kopper i skole tiden fra halv 9 til halv 3 det har jeg gjort i et par år nu, og nu hvor jeg er begyndt på ritalin, er det ikke blevet anderledes, og har slet ikke mærked nogen bivirkninger ved at blande de to ting dammen, det eneste jeg har mærket anderledes er, at hvis jeg drikker kopperne for hurtigt efter hinanden, så bliver jeg nogengange lidt rastløs/overgearet. og kan godt få lidt svedige hænder men det er som sagt kun når jeg drikker for meget kaffe for hurtigt. så kofein skal du ikke være nervøs for at tage samtidig med dit medicin bare hold dig på en lav dosis, jeg ved ikke særlig meget om effedrin, og har aldrig prøvet at tage det, så jeg kan ikke vide om der er bivrikninger ved det.

Concerta virker ligesom Ritalin, bortset fra at du ved Concerta kun skal have ÉN pille om dagen.

jamen er der ikke noget om at man ikke må drikke samtidig og så dan noget? altså alkohol?

og i hvad doser ligger de på?, for tror ikke 36mg er nok til mig fordelt på en dag?, eller er det kraftigere end ritalin?

hehe en sidste ting, hvad var du på i dosis om dagen da du var på ritalin?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

snubi skrev:
BlueDove skrev:
snubi skrev:
simpzon skrev:

jamen er der ikke noget om at man ikke må drikke samtidig og så dan noget? altså alkohol?

og i hvad doser ligger de på?, for tror ikke 36mg er nok til mig fordelt på en dag?, eller er det kraftigere end ritalin?

hehe en sidste ting, hvad var du på i dosis om dagen da du var på ritalin?

Jeg fik en pille morgen, middag og eftermiddag, da jeg var på Ritalin.
Du kan også få Concerta som 56mg.

Du må heller ikke drikke alkohol på Ritalin. Det må du faktisk næsten slet ikke på noget som helst medicin faktisk. Det står på alt.

Men jeg drikker alligevel, og det eneste der sker er at jeg godt kan blive rød i hovedet de første 10 - 15 minutter efter jeg har drukket, derefter går det væk :)

Titel:
Medlem

okay så det vil sige du tog 3 ritalin uno 30 mg piler om dagen eller var det på 10 mg?

jamen med ritalin kan du jo bare stoppe 4 timer før du skal drikke, med concerta er det 12 timer, det sys jeg er lidt upraktisk, har prøvet at drikke med ritalin flere gange jeg sys jeg har en tendens til kvalme og hovedpine, når jeg drikker med ritalin i kroppen,,,

Titel:
Medlem
Brugeravatar

snubi skrev:
okay så det vil sige du tog 3 ritalin uno 30 mg piler om dagen eller var det på 10 mg?

jamen med ritalin kan du jo bare stoppe 4 timer før du skal drikke, med concerta er det 12 timer, det sys jeg er lidt upraktisk, har prøvet at drikke med ritalin flere gange jeg sys jeg har en tendens til kvalme og hovedpine, når jeg drikker med ritalin i kroppen,,,

Hehe, selvom du ikke tager din pille 4 timer før, så har du sgu stadig i kroppen. Så der må være en anden grund :)

Titel:
Medlem

ja men ikke så meget det meste er forbrændt/tissed ud,

hvad skulle det være? *host host snifhost host*

Titel: ...
Junior medlem

Jeg ved ikke en ærlig talt ikke en skid om damp, men jeg har prøvet at spise lidt thermapower. Og jeg vil sige at, hvis det gælder om holde sit blodtryk lavt, når man lider af ADHD, ville jeg ikke anbefale dig at tage dem. Man bliver temmelig frisk i skallen, altså ikke helt blank, men jeg syntes godt man kunne mærke at ens hjerte bankede en anelse hurtigere, og jeg fik mere energi... Det kan også være jeg bare tog for mange på en gang...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]