Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har luret lidt på doseren af MDMA på både erowid og psy's egen wiki.

Erowid:

Erowid skrev:
Oral MDMA Dosages
Threshold 30 mg
Common for small or sensitive people 50 - 75 mg
Common for most people 75 - 125 mg
Common for large or unsensitive people 125 - 175 mg
Required by few (side effects increase) 200 + mg

Citat:
Oralt (ved spisning):

* Tærskel: 30 mg
* Almindelig dosis for små eller følsomme personer: 50-75 mg
* Almindelig dosis for flertallet: 75-125 mg
* Almindelig dosis for store eller modstandskraftige personer: 125-175 mg
* Høj dosis (for personer med meget høj tolerance): 175+ mg

Der er et par spørgsmål, der melder sig:

1. Er der en speciel grund til at vores danske side er mere konservativ i sine angivelser?

2. Er det ikke en sandhed med modifikationer, at alt over 175/200 mg. kun er "for de få"?

3. Det er givetvis fuldstændig rigtigt, at doser over 175/200 mg. begynder at give stigende bivirkninger, MEN det siger sundhedsstyrelsen også om det at drikke mere end 5 øl i træk. Det, der kradser i mine nerveender, er at de fleste godt kan acceptere en smule tømmermænd og en smule negative bivirkninger fra MDMA - specielt hvis de kun tripper MDMA med 1-3 måneders mellemrum. Altså, øh, måske er max 175 mg. lidt for utroværdig? Eller hvad siger folk?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har på fornemmelsen, at dem der mener at det er nødvendigt at tage over 200 mg ikke har adgang til rent mdma, men snarere ret cuttet eller urent stof - eller også har en høj tolerance.

125mg REN mdma (=kridhvide krystaller) er for mig en FULD dosis, hvor jeg absolut ikke føler jeg på nogen måde har brug for mere. Hvis jeg tager mere øger det blot bivirkningerne, uden at gøre rusen bedre.
Jeg har også haft fat i noget sandfarvet mdma-pulver, og der kunne jeg godt forestille mig at gå over 200mg. Men det er jo heller ikke rent!

Ellers kan man selvfølgelig let komme over de 200 hvis man redoserer flere gange, men jeg tror ikke det er det dosisangivelserne er udtænkt efter, og eftersom evt. skader på hjernen siger kraftigt jo flere gange man redoserer, er det ret dårlig HR at gøre det for mange gange på en aften.

Dengang man brugte MDMA terapeautisk, og havde adgang til rent stof var der stort set aldrig nogen der gik over 125 mg (+evt. en ca. 40 mg redosering) efter nogen timer. Med andre ord: Ja, jeg mener at 175-200 mg kun er for de få.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]