banditz skrev:
Jeg har en veninde der på grund af en tilbagevendende depression har fået ordineret Remeron Smelt. Jeg kom så til at tænke på om alternativ behandling er en mulighed, som fx. hypnose eller sådan. Og desuden hvordan det ser ud med om hun må indtage alkohol eller nogen former for drugs?
Jeg ville nok være påpasselig med at anbefale alternative behandlingsmetoder istedet for Remeron. Så vidt jeg ved, udskrives lægemidlet kun mod "major depression", som er en seriøs depressionstilstand, og som ofte kan være akut behandlingskrævende.
Du kan læse et produktresumé
HER.
Som du kan læse heraf, har stoffet en forstærkende effekt på alkohol, og man bør derfor undgå at blande de to. Styrken af en alkoholrus kan være meget uforudsigelig hvis der er en synergistisk effekt. Det samme kan siges om de fleste andre stoffer med en sløvende effekt indtaget sammen med Remeron.
Nu ved jeg ikke lige hvilke andre drugs du tænkte på om hun må tage, men generelt må det frarådes kraftigt at indtage nogen form for euforiserende stoffer under en depressiv episode. Medicinen har også en vis indvirkning på omsætningen af mange stoffer.