Hey alle. Jeg har skrevet denne tråd for at få redet trådene ud på nogle ting som jeg oplever hver gang jeg er på kiks.
- Personligt, så bliver jeg meget høflig når jeg har spist kiks. F.eks. snakker jeg meget, og som de fleste andre udtrykker jeg mine følelser meget åbent. F.eks. så undskylder jeg til folk over at jeg snakker så meget, men fortæller dem at jeg ikke kan gøre for det.
- Hvis jeg f.eks. er et sted hvor der opstår slåskamp, så bliver jeg mega mega paranoid og bange selvom jeg ikke er indblandet i det overhoved.
- Hvis jeg f.eks. sidder eller står et sted, og så der kommer en og prikker eller tager mig på skulderen uden jeg har set ham, for at han får min opmærksomhed, så bliver jeg MEGA bange. Jeg får det største chok.
- Når jeg kigger på min mobil og skriver beskeder, så bliver jeg ved med at trække telefonen frem og tilbage fra hovedet, for at finde "punkter" hvor jeg kan se hvad der står på skærmen. Ellers ser jeg bare dobbelt. Dette gælder kun hvis jeg skal læse noget fra en lyskilde. Ikke hvis det f.eks. bare er fra et stykke papir.
- Og ens hukommelse, hvad sker der lige for den? Hvis jeg f.eks. SMS'er, og folk spørger hvem jeg skriver til, så kan jeg ikke fortælle dem det? Jeg har simpelthen glemt det, og når jeg så skal til at skrive igen har jeg glemt hvad jeg skulle skrive, og jeg finder ingen mening i det jeg har skrevet. Samtidig tager jeg tit min telefon op, for at tjekke for beskeder, hvor jeg så finder en halv besked på skærmen, som jeg var i gang med at skrive, men jeg blev aldrig færdig med den? Jeg tager simpelthen bare og ligger min telefon ned i lommen lige pludselig uden jeg bemærker det?
- Hvis f.eks. jeg tager mine fingre, så ved jeg ikke om det bare føles sådan, eller om det er virkeligt. Men jeg føler at jeg kan bevæge / "vibrere" fingrene meget hurtigere frem og tilbage. Som om jeg har mere "fart" i min motorik.
- Og her er en spooky en! ALDRIG, jeg siger ALDRIG vis mig et spejl når jeg er på kiks. Hvis jeg kigger mig selv i spejlet har jeg paranoier på i op til et kvarter. Jeg ved ikke om det er mine kæmpe pupiller eller hvad det er. Men jeg bliver bange for at kigge på mig selv, og hvis jeg endelig står foran et spejl, så kan jeg ikke lade være med at lave mærkelige ansigtstræk så jeg ser uhyggelig ud? Og så bliver jeg endnu mere bange for mig selv.
- Tit oplever jeg også deja vú. Rigtig tit endda. Det sker næsten hele tiden, og tit slår det mig at jeg er inde i en drøm?
- Og hver eneste gang jeg finder noget farligt / skarpt. F.eks. knive. Så gemmer jeg dem væk, da noget siger mig at trippende folk kunne finde på at bruge dem?
- Og når jeg er på kiks, så er jeg mørkeræd. Men KUN hvis jeg er et sted hvor der ikke er andre folk omkring mig. Hvis f.eks. alle folk sidder nedenunder, og jeg så skal ovenpå. Så tør jeg ikke alene.
- Næsten hver gang, så finder jeg en person omkring mig som jeg bestemt godt kan lide. Nærmest en følgesvend. Ham render jeg i røven hele aftenen, eller beder ham om at følge med mig.
- Og selvom jeg har en god siddeplads, så skifter jeg tit plads til et andet sted, bare for at se hvordan det er at sidde der, eller hvad der er at pille ved omkring mig?
- Jeg føler også en stor trang til at fortælle folk at jeg har taget stoffer. Har MEGET svært ved at lyve for folk omkring det. Føler bare de skal vide hvor godt jeg har det.
- Og jeg føler jeg en trang til bare at sidde og slappe af. Men samtidig føler jeg også en trang til at gå en tur i kulden, selvom det er dejligt at sidde med et tæppe og koge?
- Tit føler jeg mig også utrolig komisk. Jeg føler at jeg er lyspunktet, og jeg er bare fuld af sjove replikker og sjove ting. Jeg finder tit ord som jeg specielt elsker, som jeg så bruger meget. F.eks. ordet: ”Store” og ”Jammerpik” har været ord som jeg bruger i mange af mine sætninger.
- Hvis jeg så bare sidder og slapper af og stener på en eller anden person. Så begynder personen at ligne en anden person jeg har set før, eller også syntes jeg de ser besynderligt mærkelige ud?
Disse ting oplever jeg hver eneste gang jeg er på kiks. Nogle andre som oplever det, og / eller kan forklare hvorfor de forskellige ting sker? Jeg ved at man er stemplet som ”mærkelig” når man er på kiks, men der må da være en grund til vanvidden ::)
På forhånd tak for hjælpen
|