Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Nogle der læste Metro Express igår "først var det Lightergas så deodorant og nu FLØDESKUMSPATRONER" pryede forsiden haha hvor er det sjovt og artiklen nærmest opfordrede unge til det ved at skrive hvormeget de koster .. 6-7 kr. og hvor man kan købe dem ..isenkrammere.. og hvordan de virker ..ligesom lattergas..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Det virker lige som lattergas FORDI DET ER LATTERGAS!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ferret skrev:
Det virker lige som lattergas FORDI DET ER LATTERGAS!

Det var nu mere i gamle dage de var fyldt med lattergas, flere og flere producenter er begyndt at gå væk fra det pga. misbrug.
Men jo, der er flødeskum med lattergas :)
men hvis du prøver det og ikke bliver væk, er grunden nok at de har brugt atmosfærisk luft i stedet for dinitrogenoxid/kvælstofforilte

her er hva N2O(Dinitrogenoxid) bliver brugt til:

-Bedøvelsesmiddel (ofte hos tandlæger og ved fødsler)
-Drivgas til fødevarer på "spraydåse", f.eks. flødeskum
-Iltningsmiddel for stempelmotorer: Dinitrogenoxid leverer mere ilt til motorens forbrænding pr. rumfangsenhed end atmosfærisk luft. [/b]

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Bobbelmund skrev:
Det var nu mere i gamle dage de var fyldt med lattergas, flere og flere producenter er begyndt at gå væk fra det pga. misbrug.
men hvis du prøver det og ikke bliver væk, er grunden nok at de har brugt atmosfærisk luft i stedet for dinitrogenoxid/kvælstofforilte

Jeg har aldrig set eller hørt om flødeskumspatroner med atmosfærisk luft - hvor har du set/hørt om disse?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Bobbelmund skrev:

Jeg har aldrig set eller hørt om flødeskumspatroner med atmosfærisk luft - hvor har du set/hørt om disse?

Hæng mig ikke op på det, KUN noget jeg har fået fortalt (personen virkere ret sikker på det, har valgt at tro på ham, men nej har heller ikke selv hørt om nogen flødeskumspatroner uden N2O)

det er nemlig også ulovligt i 30 stater i USA.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Prometheus skrev:
Bobbelmund skrev:

Kunne også godt tænke mig at vide om der er hold i det?? De kan lige prøve på at gøre vores kære N2O patroner ulovlige! :evil: Det er en super trip-booster, samt en lille fornøjelig ting i sig selv! Den vil jeg ikke undvære! De burde derimod gøre den lidt billigere, det er jo næsten ikke til at betale sig fra som fattig studerende. :roll:

mvh bubbles i sin morgen koger :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

bubbles skrev:
Prometheus skrev:
Bobbelmund skrev:

Kunne også godt tænke mig at vide om der er hold i det?? De kan lige prøve på at gøre vores kære N2O patroner ulovlige! :evil: Det er en super trip-booster, samt en lille fornøjelig ting i sig selv! Den vil jeg ikke undvære! De burde derimod gøre den lidt billigere, det er jo næsten ikke til at betale sig fra som fattig studerende. :roll:

mvh bubbles i sin morgen koger :lol:

bliver man helt væk af sådan en flødeskumsdåse eller hva ? :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bubbles skrev:

Er lattergas virkelig noget man sådan gider over længere tid? Troede mest det var sådan noget man prøvede et par gange og så gik videre til noget mere seriøst.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Malkavian skrev:
Er lattergas virkelig noget man sådan gider over længere tid?

Lattergas alene, nej!

Men en n2o patron på plateuet af et trip, det er da guld værd :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
bubbles skrev:

Er lattergas virkelig noget man sådan gider over længere tid? Troede mest det var sådan noget man prøvede et par gange og så gik videre til noget mere seriøst.

Jeg har brugt det i et par år nu, og er på ingen måde blevet træt af det, skal siges at mit forbrug ligger på en aften eller to om måneden. Her i weekenden, boostede jeg et 5-meo-mipt trip med N2O, med fortræffelig effekt! Det kan virkelig sparke et trip i en helt ny retning, sjældent til det dårligere, IMO.

Synes også det har en ret fed effekt, i ædru tilstand. Meget kort og meget nemt til smil, deraf navnet lattergas :lol:

Nogle der kender nogle alternativer til en lign. rus? med lidt længere varighed evt??

mvh bubbles

Titel:
Dedikeret medlem

bubbles skrev:
Nogle der kender nogle alternativer til en lign. rus? med lidt længere varighed evt??mvh bubbles

Originaludgaven af The Office. Syv timers grineflip, og hvis du griner nok, er jeg overbevist om, at du nok skal få iltmangel nok til at få et bette trip ud af det samtidig ;-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:

Jeg syntes selv at det er meget behageligt og fornøjeligt, men prisen er desværre ret høj i længden - sådan en pakke patroner til 60-70 kr holder ikke længe hvis man suger igennem. I min omgangskreds har vi eksperimenteret en del med N2O i kombination med hash ("bong og ballon" er et sikkert hit!), men jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af at prøve det på trip endnu.

Prisen og de skadevirkninger der indtræffer efter stort forbrug gør dog at det ikke er et stof man gider/bør bruge for ofte. Jeg bruger det sporadisk med nogle måneders mellemrum, når pengepungen tillader det.

Men jo, jeg vil klart mene at det er noget man gider prøve flere gange end én - det er en meget behagelig, omend kort, rus.
Bobbelmund skrev:

Dér tager du fejl, jf. dette topic: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16354
N2O er helt klart det eneste logiske valg til flødeskumsgas, og derfor bruges det også eksklusivt. Du finder ingen flødeskumspatroner med CO2 eller O2. De patroner man kan købe med CO2 er ikke til flødeskum, men derimod til sodavand.

Mht. om producenterne går væk fra N2O af frygt for misbrug, så tror jeg ærlig talt de er glade så længe folk køber deres produkter - bl.a. kan man købe N2O-patroner i økonomi-pakker i USA, mens CO2 patronerne kun kan fåes i normale pakker. Jeg tror godt de ved at folk suger det, men penge er jo penge...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
de skadevirkninger der indtræffer efter stort forbrug gør dog at det ikke er et stof man gider/bør bruge for ofte.

Hvad er det for skadevirkninger? Mig bekendt er den eneste risiko, at du tømmer dit B12 lager - hvilket let kan afhjælpes gennem kost, og eventuelt b-vitam-piller.
Sammenhængen mellem NO2 og Olney's Lessions er iflg. Erowid ikke påvist.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
N2O som ren gas/blandet med ilt kan ikke give en fuld anæstesi, bare så vi lige har det på det rene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hmm er det mon derfor jeg har lavt b12 niveau, kan en smide et link til kilde? Men skadevirkninger synes jeg altså overses, godt nok skader det ikke direkte brugeren, men det er en nasty drivhusgas og så går der jo altså 20 gram stål pr dose. Det er altså en hel del energi for nogle sekunders nydelse. Mit forslag til prisnedsættelse er istedet ketamin i håndkøb. Tak !!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hamp skrev:
Mit forslag til prisnedsættelse er istedet ketamin i håndkøb. Tak !!!

:yeah:
Det ville ikke være dårligt :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kneppo skrev:
Mecka skrev:
de skadevirkninger der indtræffer efter stort forbrug gør dog at det ikke er et stof man gider/bør bruge for ofte.

Hvad er det for skadevirkninger? Mig bekendt er den eneste risiko, at du tømmer dit B12 lager - hvilket let kan afhjælpes gennem kost, og eventuelt b-vitam-piller.
Sammenhængen mellem NO2 og Olney's Lessions er iflg. Erowid ikke påvist.

Du har ganske ret i at sammenhængen mellem N2O (ikke "NO2", det er kvælstofdioxid) og Olney's Lessions overhovedet ikke er bekræftet - Erowid skriver sågar at man godt kan betragte den som ikke eksisterende. De farer der ligger i N2O er ganske rigtigt B12vitaminmangler, som set i dette eksempel:

Erowid.org skrev:
A New Zealand case reported in August 2002 in the journal The Lancet was somewhat typical of chronic use health problem reports. The authors describe a 37-year-old male who sought treatment for tingling and numbness, severe constipation, and "urinary urge incontinence" (a persistent feeling of needing to urinate), among other symptoms. He reported having used 50 chargers of nitrous per day for six months prior to seeking medical attention. He was administered vitamin B-12 injections and given oral folate supplements and reported dramatic improvement over the first three days, although symptoms remained and gradually receded over the next few weeks

http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous_health2.shtml

Man kan givet vis forebygge disse B12-mangler, men hvis man suger 50 patroner om dagen (!!!) tror jeg ikke der er meget der hjælper før man stopper. Men jo, B12 vitamintilskud burde reducere skadesvirkningerne af N2O betragteligt.

Hamp har en vis pointe i forureningsproblemet der kommer med brugen af N2O fra patroner - det er helt klart det bedste argument for at undgå dem. Skaderne er ikke noget at tale om, hvis man administrerer dem ordentligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
hamp skrev:
Hmm er det mon derfor jeg har lavt b12 niveau, kan en smide et link til kilde? Men skadevirkninger synes jeg altså overses, godt nok skader det ikke direkte brugeren, men det er en nasty drivhusgas og så går der jo altså 20 gram stål pr dose. Det er altså en hel del energi for nogle sekunders nydelse. Mit forslag til prisnedsættelse er istedet ketamin i håndkøb. Tak !!!

Haha, hamp! HHHR: Holistisk Hippie Harm Reduction! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]