Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej alle,

I wikien står der:

Citat:
Oralt (ved spisning):

* Tærskel: 30 mg
* Almindelig dosis for små eller følsomme personer: 50-75 mg
* Almindelig dosis for flertallet: 75-125 mg
* Almindelig dosis for store eller modstandskraftige personer: 125-175 mg
* Høj dosis (for personer med meget høj tolerance): 175+ mg

Hvordan du reagerer på stoffet afhænger af flere ting, bl.a. kropsvægt. Start lavt ud og find en passende dosis. Pas også på med tolerancen, for i takt med at doserne øges, så øges også bivirkningerne.

MDMA i pilleform (også kaldet "kix", "kex" eller "kiks") kan være utroligt svære at dosere præcist, da man ikke kender indholdet af det konkrete produkt. En god kvalitet skulle dog indeholde ca. 70-100 mg. MDMA. Er du i tvivl så start med en halv tablet.

Rent MDMA i krystalform kan doseres mere præcist, da man kender renheden. Laver du selv dine gelatine kapsler med MDMA, så husk at bruge en god vægt, der kan måle ned til 0,01 gram enheder. Øjemål og køkkenvægte er ikke en forsvarlig løsning. En vægt der kun kan måle 0,1 gram (altså i hundreddele kan i princippet vise 0,1 gram, mens der i værste fald er 0,19 gram - altså næsten 190 mg. som er en voldsom dosis).

Insufflering (snifning):

Ingen pålidelige data p.t., men pas på da det ofte virker hurtigere og hårdere (men også mere kortvarigt).

Nu ved jeg godt, at det er enormt svært at tale om det eksakte antal miligram MDMA eftersom det for det meste kommer i piller.

Jeg har bare puslet med et par åbne spørgsmål til ovenstående:

1. Man hører at folk rutinemæssigt snupper 3-5 piller på en aften: er det udtryk for at pillerne er enormt svage, eller at angivelserne ovenfor er for konservative? Hvis en pille indeholder bare 70 mg. MDMA så er det åbenbart rimelig normalt at hapse 210 mg, men vores wiki skala stopper ved 175+

2. Findes er ikke nogle hoveder her på psy, der både er relativt erfarne med rene MDMA krystaller, men stadig ikke er blevet alvorligt resistente overfor MDMA? Måske kunne de kaste mere lys over doseringen?

3. Kom frisk med data om insufflering. Nogen må have erfaringer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
At folk spiser 3 - 5 stykker behøver ikke være tegn på at pillerne er af ringe kvalitet, men kan være fordi at de tager meget. - Jeg plejer at tage ca. 4 - 5 stykker.. nogle gange flere og det er ikke fordi at pillerne er af ringe kvalitet :).

Insane psychedelia user!

Malkavian skrev:
1. Man hører at folk rutinemæssigt snupper 3-5 piller på en aften: er det udtryk for at pillerne er enormt svage, eller at angivelserne ovenfor er for konservative?

Det varierer enormt, hvilket du kan se på de retskemiske analyser, der er blevet foretaget i landet.
Retskemikerne konkluderer i deres rapport:

Citat:
Stofkoncentrationen varierer meget.

Variationen er størst mht. indholdet af MDMA. Pillerne indeholdt fra
mindre end 1 % til 66 % MDMA svarende til fra mindre end 1 mg til
159 mg MDMA pr. pille.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sufix skrev:
At folk spiser 3 - 5 stykker behøver ikke være tegn på at pillerne er af ringe kvalitet, men kan være fordi at de tager meget. - Jeg plejer at tage ca. 4 - 5 stykker.. nogle gange flere og det er ikke fordi at pillerne er af ringe kvalitet :).

Er du resistent?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvis folk skriver hvad de har taget på en aften, er det jo nok hvad de har taget i løbet af en hel aften / nat, altså fordelt på flere doseringer, hvorimod dosisangivelserne der står på wikien er for en enkelt dosis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

NowhereMan skrev:
Hvis folk skriver hvad de har taget på en aften, er det jo nok hvad de har taget i løbet af en hel aften / nat, altså fordelt på flere doseringer, hvorimod dosisangivelserne der står på wikien er for en enkelt dosis.

Ja det er rigtigt, men uanset om man redoserer eller ej, går man så ikke efter et bestemt niveau? Tager man f.eks. 150 mg nu og 100 mg. senere, så er det vel for at holde det absolutte niveau omkring 150-170 mg. virkning ... sådan circa omtrent?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Doserne er jo beregnet på førstegangs brugere... Så fordi at Tonny nede på Tuben kan tage 8 knalder på en aften, betyder det ikke at det er nogen god ide at lægge ud med 175 mg første gang. Man udvikler hurtigt resistens overfor MDMA og desuden bliver man mere vant til følelsen og kan derfor bedre håndtere højere doser, og det er højst sandsynligt derfor du kan se folk poste at de tager 3-5 piller på en aften.

Min første MDMA-tur var på omkring 90 mg og det var en helt fin startdosis, den skulle i hvert fald ikke have været større!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Citat:
Jeps, plejer at tage 100-150mg oralt til at starte på, og der efter redosere en enkelt gang med 100mg(evt i næsen). Cool

Jeg opnåede, sidst jeg tog mdma, fantastiske resultater ved at opløse mit mdma i et tequila shot. Fidusen er at mdma'en binder sig til alkoholen, og bliver optaget langt hurtigere, hvis det er det man ønsker. Wink

Held og lykke, god jul, og godt nytår, til alle.

mvh bubbles

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
For høj start dose MDMA, kan virkelig ubehageligt synes jeg.

Man bliver bar blæst og dårlig?

Hvor meget MDMA eller Methylone har du taget før i tiden?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

FlÆmMinG skrev:
For høj start dose MDMA, kan virkelig ubehageligt synes jeg.

Man bliver bar blæst og dårlig?

Hvor meget MDMA eller Methylone har du taget før i tiden?

Jeg synes jeg bliver meget blæst, men ikke dårlig... Den ovennævnte dosis bruger jeg bestemt ikke til at tage i byen på eller lign. Den egner sig perfekt til hygge med gutterne, imo. Jeg har i år taget mdma 8-10 gange. Methylone. er på to-do-listen :P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
bubbles skrev:
Citat:
Jeps, plejer at tage 100-150mg oralt til at starte på, og der efter redosere en enkelt gang med 100mg(evt i næsen). Cool

Jeg opnåede, sidst jeg tog mdma, fantastiske resultater ved at opløse mit mdma i et tequila shot. Fidusen er at mdma'en binder sig til alkoholen, og bliver optaget langt hurtigere, hvis det er det man ønsker. Wink

mvh bubbles

Tusind tak til vores allesammens yndlingsbamse, ALI, for det gode råd :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

flex skrev:
bubbles skrev:
Citat:

mvh bubbles

Tusind tak til vores allesammens yndlingsbamse, ALI, for det gode råd :)

:yeah: Den skal han have credit for! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Malkavian skrev:
Sufix skrev:

Er du resistent?

Nej, men det er ikke så slemt at tage et lidt højt antal når man har prøvet ecstasy før som mange af de andre skriver :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Nej det er jo ik engang så mange, og kvaliteten er sikkert heller ik det vilde i mange af dem.. og så må der jo happes lidt flere for ik at gå ned på nul komma fem 8) :P

Men man ka selvfølgelig også bare være fornuftig, at lade være med det.. og bare lade sig sive hen :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg fik et par piller forleden, som jeg vil kalde en gennemsnitspille. jeg spiste 1, for at lure effekten, og 45-60 min senere spiste jeg en mere. denne rus var god, men absolute ikke voldsom, jeg vil skyde på at de har indeholdt 50mg pr stk.
det havde absolute ikke været nødvendigt at dele dem med en time, men jeg kendte dem ikke, så det følte jeg mig sikker ved.
jeg har tidligere spist 110mg mdma i alkohol, som var betydeligt mere effektivt...

Titel:
Junior medlem

Hejsa

når jeg siger at jeg har taget på en god stener aften på 6-8 foregår det på denne måde:

Jeg tager 1½ - 2 stk piller at gangen, de er ca 60min. om at toppe, der efter er virkningen på toppen i "ret presist" 2 timer, så 60min. efter at virkningen er toppet tager jeg endnu en dosis og sådan fortsætter jeg hver anden time.

REDOSERING er et MUST !! når man har god XTC :wink:

mit skyn ud fra min erfaring og hollandske analyser er at en god std. pille i DK indeholder 70-90Mg. MDMA.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
55F > Du er godt klar over at det er ret skadeligt at redosere så meget med så store mængder ikke?

Titel:
Junior medlem

jim fear skrev:
55F > Du er godt klar over at det er ret skadeligt at redosere så meget med så store mængder ikke?

Både og..

Jeg tager XTC med lange mellemrum.. det er nok et år siden jeg sidst har taget XTC og når jeg gør det er det måske 1-3gange på en måned og så går der minimum et ½-år inden jeg tager XTC igen..

En anden ting der har indflydelse er at jeg vejer ca. 100kg altså ca. en ½ gang mere en en gennemsnits XTC-bruger..

Så de få gange jeg tripper vil jeg også have den optimale trip dosis, for et lavt MDMA trip giver en følelse af at have fået for lidt og man vil bare have mere.. der for tager jeg heller aldrig XTC hvis jeg har mindre end 6 piller.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er fuldstændigt lost når det kommer til hvor meget mdma der er i de lorte kix jeg tager, men 2 stk plejer at gøre tricket for mig og jeg starter også altid med denne dose. Catch'en er så bare hvor lang tid jeg kan vente på kicket. Hvis der ikke sker noget inden 30 minutter (jeg tager altid på tom mave) så hapser jeg 2 til. Mit trip ender altid med at vi løber tør, og på det tidspunkt har jeg over 5-6 timer hapset 10-15 stk.

70-100mg per kix: Det håber jeg satme ikke, og tvivler stærkt på. Hvis jeg skulle gætte er det nok nærmere 30mg. Hvis de indeholdte 70mg så finder jeg det meget usandsynligt at jeg kan blive ved med at få ret gode trips, efter at have hapset 700mg (per dag i weekenden, kører minimum 2 dage i træk, så minimum 1400mg) efter 2 måneders forbrug.

Det lyder selvfølgelig også usandsynligt at jeg kan forsætte med gode trips hvis jeg har haft taget 2x300mg per weekend i 2 måneder, og mistænker dem da også for at være nogle værre fetakix.

Jeg ser frem til at prøve ren mdma så jeg kan få lidt styr på min dose.

Titel:
Junior medlem

lukeperry42 skrev:

70-100mg per kix: Det håber jeg satme ikke, og tvivler stærkt på. Hvis jeg skulle gætte er det nok nærmere 30mg. Hvis de indeholdte 70mg så finder jeg det meget usandsynligt at jeg kan blive ved med at få ret gode trips, efter at have hapset 700mg (per dag i weekenden, kører minimum 2 dage i træk, så minimum 1400mg) efter 2 måneders forbrug.

Det lyder selvfølgelig også usandsynligt at jeg kan forsætte med gode trips hvis jeg har haft taget 2x300mg per weekend i 2 måneder, og mistænker dem da også for at være nogle værre fetakix.

Jeg ser frem til at prøve ren mdma så jeg kan få lidt styr på min dose.

Hvis du kigger på Pillreports.com under holland kan du finde analyser der er lavet ordentligt så de er til at stole på (husk at indholdet stadig kan variere fra pille til pille)

En anden ting er at de i holland ofte har bedre kvalitet da brugerene er mere kræsne og de har lettere adgang til at få deres piller testet.

Exempel: http://www.pillreports.com/index.php?page=display_pill&id=5464

Exempel 2: http://www.pillreports.com/index.php?page=display_pill&id=5281

Disse analyser viser at mit gæt på 70-90mg. MDMA pr. KIKS ikke er helt usansynligt..

Men prøv lige at forestille dig hved der skete hvis du en gang fik nogle af de gode hollandske kiks med 175mg MDMA og lige snuppede 2 + 2 af dem inden du mærkede virkningen = 0,7 Gr. ren MDMA i en dosis......

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]