Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: fyn
Hey you all!
Aller først skal i have tak for at denne side eksisterer. Har kigget med i efterhånden en del år, og er det eneste site jeg har oplevet hvor der ikke bliver løftet pegefingre, men derimod oplyst og givet råd! - Og det redder liv! Det er virkelig et initiativ der fortjener stor ros. :)
So keep up the good work!

Og nu til årsagen til, at jeg endelig har fået taget mig sammen og er blevet tilmeldt bruger; Tolerence!
Dog ikke den slags tolerence man bør kunne forvente at samfundet og ens medmennesker udviser for forskellighed, men derimod den mystiske tolerence min krop synes at have overfor stoffer.

Sagen er den, at jeg det sidste lange stykke tid har oplevet at jeg tilsyneladende er nødt til at tage størrer mængder af et givent stof, end mine kammerater, for at få den samme virkning som dem når vi fester! Og nej, det er ikke fordi jeg generelt tager flere stoffer end dem, nok nærmere omvendt Og det er det jeg ikke helt forstår.!?
Hvordan kan det f.eks være at min 180 høje, bredskuldrede kammerat kan "nøjes" men at snuppe eks. 2 knapper og så blive mega blæst af dem, hvorimod jeg lille, bitte pige på kun et halvt hundrede kg, er nødt til ta 4-5 stykker før de virker bare sådan nogenlunde?
Og historien gentager sig næsten ligegyldigt hvilket stof, eller hvilken af mine kammerater det drejer sig om...
Kan det virkelig passe at jeg opbygger tolerence så meget hurtigere end dem??
Det sidste års tid har det godt og vel været den samme lille gruppe af mennesker jeg har festet med hver gang, og de fleste af os ligger nok rimeligt lige mht vores tidligere erfaringer med stoffer, så synes ikke at forskellen på vores tolerence burde være så stor!?
Og eftersom vi er en relativt lille gruppe har jeg også nogenlunde overblik over hvad, og hvormeget, vi hver især indtager på en god aften, og synes det er lidt skræmmende at se hvor stor forskel der alligevel er!

Så jeg håber og beder til at der er nogen der har en forklaring på hvordan det kan være..
Og evt et godt råd til hvordan jeg kan holde mig på deres niveau(uden at miste de rare trip), for det er jo hverken særligt fedt eller særligt økonomisk at være nødt til at ta dobbelt dosis :(

Håber på hjælp :)
:D

Og undskyld længden, men ville gerne ha det hele med..

Titel:
Insane psychedelia user!

Er det et problem med alle stoffer eller er der nogen som virker bedre på dig end andre?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hey you Girl og velkommen til :wink:

Populært sagt, er der ikke to mennesker, der reagerer identisk på samme stof...groft sagt.
Det kan være at din "referenceramme" for at blive "blæst" er meget større end dine venners, således at du skal have endnu mere, end de andre, for at opnå samme psykologiske rus.

Det er sandsynligt, at du vil have dine påvirkninger lige så stærke, eller lige så "lykkelige" og "magiske", som du oplevede dem første gang og dermed fyrer den mere af end de andre. Deres førstegangsrus har måske været noget mildere end din førstegangsrus? Mentalt kræver de måske ikke så stor dosis, for subjektivt at komme lige så meget op og "ringe" som dig?

En fysiologisk grund til din tolerance kan, så vidt jeg ved, være enzyminduktion, således at din krop øger nedbrydningen af det stof, du er blevet tolerant overfor.
En anden grund kan være den, som blev nævnt i anden linie, at din hjerne simpelthen reagerer anderledes på stoffet - f.eks. ved mindre serotoninudløsning end den, der sker i dine venners hjerner ved samme dosis

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
CannaChem skrev:
Hey you Girl og velkommen til :wink:

Populært sagt, er der ikke to mennesker, der reagerer identisk på samme stof...groft sagt.
Det kan være at din "referenceramme" for at blive "blæst" er meget større end dine venners, således at du skal have endnu mere, end de andre, for at opnå samme psykologiske rus.

Det er sandsynligt, at du vil have dine påvirkninger lige så stærke, eller lige så "lykkelige" og "magiske", som du oplevede dem første gang og dermed fyrer den mere af end de andre. Deres førstegangsrus har måske været noget mildere end din førstegangsrus? Mentalt kræver de måske ikke så stor dosis, for subjektivt at komme lige så meget op og "ringe" som dig?

En fysiologisk grund til din tolerance kan, så vidt jeg ved, være enzyminduktion, således at din krop øger nedbrydningen af det stof, du er blevet tolerant overfor.
En anden grund kan være den, som blev nævnt i anden linie, at din hjerne simpelthen reagerer anderledes på stoffet - f.eks. ved mindre serotoninudløsning end den, der sker i dine venners hjerner ved samme dosis

tak du har lige svaret nogenlunde på mine spørgsmål som sådan set var det samme som hendes

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Alle mennesker er forskellige, og derfor regerer alle forskelligt på et givent stof. Der kan være mange grunde til at du får mindre effekt end andre - det kan have at gøre med din psykiske tilstand, det kan også have at gøre med at din krop er hurtigere til at nedbryde stoffet, eller at du har mindre serotonin i hjernen (det svinger en del fra person til person), eller du måske generelt har mere mad i maven når du tager stofferne (giver en mindre eller forsinket effekt).
Men kort sagt: Selvfølgelig kan det lade sig gøre at du udvikler tolerance hurtigere end dine trip-buddies, da i alle har forskellige gener, og dermed forskellige hjerner og kroppe.

Sådan er det nu engang, jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det, andet end simpelt hen at tage stoffet sjældnere, hvilket jeg vil råde dig til!

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, glimrende råd at tage dem sjældnere.

Mht. Ecstasy, så synes jeg, du skal lade være med at tage 4-5 stk. på en aften - også selv om du ikke bliver ramt af mindre. Så vidt jeg har læst mig frem til, har man (hos gorillaer) observeret varig hjerneskade ved 350mg (dog sandsynligvis via kanyle), og den dosis kan du sagtens komme op på med så mange piller. Jeg ville nok lade være for en sikkerheds skyld.

Til gengæld har jeg hørt, at nogle folk får boosted deres trip af 5-htp. Altså ikke nok med, at det er god HR, det kan simpelthen hjælpe trippet på vej. Det kan købes i helsekostforretninger eller over nettet. Prøv at spise et par kapsler nogle timer inden og samtidig med Ecstasyen - det kan jo være, det hjælper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vil ik anbefale at spise 5thp under trippet, kun før og efter ;)

hvis man spiser det under trippet slår det det lidt ned imo..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Vil kun give de andre ret i at alle er forskellige.

Jeg er nok den i min "gruppe" der tager mest kix lige for tiden, men jeg får stort set altid nice trips. En anden i "gruppen" har lige holdt en pause, og han tog 7 kix før han havde det godt, jeg skulle kun bruge 2 før jeg var i heaven. Jeg havde også taget kix de 2 aftener før, så det er meget forskelligt fra person til person.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
igen, alle er forskellige..

af dem jeg plejer at tage kix med, der er den enes opfatning at han starter med 3-4 stykker og så over 1 time fylder han 11 i hovedet mere, eller det gjorde han ihvertfald sidst, var der dog ikke, dvs han kan godt lide at være "helt væk" og bare ligge..

jeg kan godt lide at suge en 3-5 stykker og så rende rundt og opføre mig mærkeligt og snakke med alle, og være meget kærlig..

gider ikke lige nævne alle typerne jeg har tage kix sammen med, men bare for at give et eksempel..

Titel:
Dedikeret medlem

Jay skrev:

af dem jeg plejer at tage kix med, der er den enes opfatning at han starter med 3-4 stykker og så over 1 time fylder han 11 i hovedet mere, eller det gjorde han ihvertfald sidst, var der dog ikke, dvs han kan godt lide at være "helt væk" og bare ligge..

jeg kan godt lide at suge en 3-5 stykker og så rende rundt og opføre mig mærkeligt og snakke med alle, og være meget kærlig..

gider ikke lige nævne alle typerne jeg har tage kix sammen med, men bare for at give et eksempel..

Ham din ven der, han har et seriøst problem :shock: :!:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Jay skrev:

Dette er en helt abnorm dose og kan på ingen måde anbefales at komme i nærheden af, hvis man har sit hoved kært..
Pas nu på jer selv..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: fyn
Tak for den megen respons :)
Det har givet mig noget at tænke over bl.a:

CannaChem skrev:
Citat:

Ang. referencerammerne så kan der måske godt være noget om snakken. for det er jo ikke fordi jeg har et ønske om at være fuldstændig "væk" når vi tar stoffer, jeg vil bare gerne have den samme virkning som de lader til at få. Og det kan så være at "misundelsen" og "ærgelsen" over ikke at få det lige så godt som dem overskygger den eventuelle virkning, og derfor er jeg så nødt til at tage det mere.
Så det lyder faktisk ikke helt usansynligt at det er min psyke der spiller ind. Men det er så kun i forbindelse med ecstacy at den situation opstår, så forstår ikke hvorfor det også er sådan med stortset alle andre stoffer jeg har prøvet. For eksempeltvis amfetamin bliver man jo ikke direkte blæst af, så der burde der vel ikke være nogen større forskel på mig og andre? Det burde vel ha samme opkvikkende virkning på mig, som på dem, i samme mængder?

Og nej; jeg har abslut ingen forventninger om at det nogen sinde blir ligesom første gang igen! Jeg er altid meget forsigtig når jeg prøver et nyt stof, så lagde meget forsigtigt ud i sin tid, men ikke destomindre var det en helt fantastisk oplevelse, har aldrig følt så meget kærlighed og glæde på en gang. Det var virkelig unikt og derfor ved jeg også at jeg aldrig kommer i nærheden af den følelse igen. Så tror ikke det spiller så stor en rolle i den her forbindelse, for har haft mange gode ture siden, selvom de aldrig har været på højde med den første.
men det var ellers en rigtig godt bud :)

Som der også er blevet nævnt er det ikke smart at spise 4-5 stykker på en aften, og det er jeg fuldt ud klar over, men når man sidder i et selskab hvor de andre er påvirkede er det svært ikke at ville ha den samme følelse selv, og ja, derfor prøver jeg.. hvor dumt det end er..
Lige for tiden sker det nok en- måske engang i mellem to -gange om måneden at jeg tar en tur på stoffer(er lidt forskelligt om det er amf, kix eller cola). Og det synes jeg ikke lige umiddelbart er ofte nok til at jeg burde ha opbygget så stor en tolerence, men det kan godt være jeg tager fejl?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]