Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er det en dårlig ide at tage kokain hvis man er på lykkepiller ??

min ex. er kommet på lykke piller pga. at hun har udviklet en deprision efter længere tids sygedom (kroniske mavesmerter efter gallestens operation) hun opdagede ved et tilfælde (inden hun startede på lykkepiller) at en rellativ lille mængde kokain (150-200mg.) indtaget midt på eftermidagen gjorde hende smertefri entil næste morgen og uden alle de bivirkninger som hendes forskellige morfin preperater giver..

men jeg ved ikke om det er farligt at kombinere med lykkepiller.. oller om der findes andet lokaltbedøvende man kan bruge istædet..!?

dosisen blev sniffet i 2 snitter på en gang så jeg er ikke klar over om det er fordi at det er kommet ned i maven eller fordi det er i blodet at det giver denne yderest positive virkning.

mvh. Anders

Titel:
Medlem

Lige meget vilken måde du indtager det på så kommer det blodet...
tro ikke det er smart at tage coke når man har en deprision.. måske det er det der har udløst den.. og mener også at næste alle vis ikke alle former for lykkepiller ikke går godt sammen med stoffer..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Kokain hæmmer et enzym, aminpumpen, i det centrale nervesystem. Dette enzym er rimeligt uspecifikt over for diverse aminer, bla serotonin, dopamin og amfetamin. Dets funktion er (gen)optag af disse aminer fra synapsespalter til cellen.

Alt efter hvilken type lykkepiller hun får (handelsnavn/indholdstof), er det mere eller mindre dumt at tage kokain samtidig med, da hun risikerer en synergistisk effekt af kokain og antidepressiverne. Hun risikerer at få serotoninsyndrom, hvilket ikke er så sundt ;)

Og for at være lidt korrekt, så er det noget smartere and benævne dem som antidepressiver, ikke lykkepiller. Det er en noget falsk betegnelse...

Titel:
Junior medlem

noname skrev:
Kokain hæmmer et enzym, aminpumpen, i det centrale nervesystem. Dette enzym er rimeligt uspecifikt over for diverse aminer, bla serotonin, dopamin og amfetamin. Dets funktion er (gen)optag af disse aminer fra synapsespalter til cellen.

Alt efter hvilken type lykkepiller hun får (handelsnavn/indholdstof), er det mere eller mindre dumt at tage kokain samtidig med, da hun risikerer en synergistisk effekt af kokain og antidepressiverne. Hun risikerer at få serotoninsyndrom, hvilket ikke er så sundt ;)

Og for at være lidt korrekt, så er det noget smartere and benævne dem som antidepressiver, ikke lykkepiller. Det er en noget falsk betegnelse...

serotoninsyndrom --> det var lige netop dette jeg frygtede.. så er det ikke værd at gamble med.. det kan tods alt være livsfarligt hvis man er rigtig uheldig..

ang. navn og type er jeg ikke helt sikker da jeg ikke selv ligger inde med dem dem.. men det er en type der hemmer genoptagelsen af serotonin..
lægen siger at det er en relativ mild type.. envidere skulle hun starte med en ½ i 4 dage og så tage en hel og det gør hun en til videre selv om der står i indlægssædelen at de kan doseres højere..men lægen vil lige se tiden an.. det siger jo self. ikke så meget når jeg ikke kan huske hvilket preperat det er.. sorry.. undersøger det lige senere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]