noname skrev:
Kokain hæmmer et enzym, aminpumpen, i det centrale nervesystem. Dette enzym er rimeligt uspecifikt over for diverse aminer, bla serotonin, dopamin og amfetamin. Dets funktion er (gen)optag af disse aminer fra synapsespalter til cellen.
Alt efter hvilken type lykkepiller hun får (handelsnavn/indholdstof), er det mere eller mindre dumt at tage kokain samtidig med, da hun risikerer en synergistisk effekt af kokain og antidepressiverne. Hun risikerer at få serotoninsyndrom, hvilket ikke er så sundt

Og for at være lidt korrekt, så er det noget smartere and benævne dem som antidepressiver, ikke lykkepiller. Det er en noget falsk betegnelse...
serotoninsyndrom --> det var lige netop dette jeg frygtede.. så er det ikke værd at gamble med.. det kan tods alt være livsfarligt hvis man er rigtig uheldig..
ang. navn og type er jeg ikke helt sikker da jeg ikke selv ligger inde med dem dem.. men det er en type der hemmer genoptagelsen af serotonin..
lægen siger at det er en relativ mild type.. envidere skulle hun starte med en ½ i 4 dage og så tage en hel og det gør hun en til videre selv om der står i indlægssædelen at de kan doseres højere..men lægen vil lige se tiden an.. det siger jo self. ikke så meget når jeg ikke kan huske hvilket preperat det er.. sorry.. undersøger det lige senere..