55F skrev:
oki jeg må indrømme at jeg kun har prøvet lattergas los min børnetandlæge for længe siden.. så jeg har lige et par begynder spørsmål:
1. Hvis N2O sælges lovligt i byggemarkeder hvad er så det entlige formål da det vel ikke er tænkt som rusmidel ?? ville jo også gerne kunne komme med en sansynlig historie hvis sælgeren skule spørge hvad jeg skulle bruge det til..
2. Er denne form for N2O ikke tilsat noget for at man ikke skal indtage det..? som fx. husholdnings sprit er..!?
3. hvad er en siphon og hvordan virker den ? og fås den som sagt i byggemarkeder !? (gerne med billeder)
mvh. Anders
1. N2O sælges efter min erfaring hovedsageligt i isenkræmmere. Har endnu ikke stødt på dem i byggemarkeder - og jeg har da ledt lidt. Butikker som Inspiration, Bahne, Kop & Kande o.lign. har højst sandsynligt N2O-patronerne. Spørg efter
"Isi flødeskumspatroner". Man bruger patronerne til at lave flødeskum vha. en
siphon og lidt fløde.
2. N2O'en fra patronerne er som sagt designet til at blande sig med fløde (ved omrystning af siphonen) og derved lave flødeskum. Da flødeskummen skal indtages er N2O'en helt ren - ellers ville de ikke måtte sælge den i forbindelse med forberedelse af fødevarer.
3. En siphon er en cylinderisk beholder, med 2 åbninger - en til at indføre N2O'en og en til at lukke gassen ud. Der følger brugsanvisning med, og siphonen er praktisk taget idiotsikker. Når man ønsker at indånde N2O'en undgår man at hælde fløde i siphonen, og inhalere istedet gassen direkte fra siphonen eller lukker den ud i en ballon.